Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Della Morta är lite för lös i kanterna och svamlig. Förstår att det nånstans är idén i grunden men tycker inte det blir så bra. Det märkte jag redan i några av sommaravsnitten.
Själv lyssnar jag aldrig på avsnitten med "unga kvinnor", vet redan på förhand att det aldrig kommer bli intressant. Undantagen är dock Afzelius och Gustaf Fröding. Vet i och för sig inte om kvinnorna där var så unga men det var två riktigt bra avsnitt.
Du har helt rätt. Della Morta är för svamligt och dessutom alltmer sorgligt pga KL relation till Trampe.
Simon "Cippen" Svensson berättade nyligen i podden med Gärdenfors, "Arkiv samtal, om att dellapoddarna är strukturerade, med hållpunkter, stolpar etc. De förbereder poddarna. Det gör uppenbarligen inte KL och Trampe med Della morta. Därav problemet med den podden. Med Snedtänkt tror jag att KL vill skapa en struktur. En linje etc. Snedtänkt är mycket mer stringent.
Unga kvinnor och Snedtänkt. Ja suck. Vad ska man mer säga än : KL sluta ta in dessa nollställa flamsebyxor. Det finns kvinnor som är kompetenta. Ta tex Ulrika Knutson i avsnittet om pusseldeckaren tex. Varför har hon inte varit med fler ggr? Har KL svårt för starka kompetenta kvinnor?