2019-12-28, 02:07
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Vi har lyckats skapa tidsmaskiner som tar oss framåt i tiden, men än så länge ingen förklaring till KLs förkärlek för
kvinnor som egentligen inget kan, annat än väldigt smala ämnen.

Var det inte du som skällde andra med liknande synpunkter för att vara "misogyna kvinnohatare" för inte alls så länge sedan? Har du skådat ljuset nu?
Citera
2019-12-28, 03:14
Medlem
Kongruensbojds avatar
Inte det tyngsta avsnittet Kalle bjussat på, det om Skilda världar. Ledord: lixom, exaaakt, absoluuut.

Hur är man funtad om man anser Bengt Dahlqvists karaktär Daniel vara ”helt fruktansvärd” mot tjejer i serien? Alla dessa överdrifter unga tjejer slänger sig med är genomgående för Snedtänkt. Snälla snälla, måtte 90-talisterna lysa med sin frånvaro under 2020!

Kalle hade dock referenserna som gjorde det lyssningsbart till slut. Men man känner med Kalle när insikten når honom att gästen i fråga är en svamlande IQ badboll som har typ liksom absolut ingenting att säga. Tack för mig.
Citera
2019-12-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Var det inte du som skällde andra med liknande synpunkter för att vara "misogyna kvinnohatare" för inte alls så länge sedan? Har du skådat ljuset nu?

Ok jag kryper, delvis, till korset. Ja KL har en väldigt mysko fabless för att av och till ta in unga kvinnor som egentligen inget kan. Varför så är fallet vet jag inte. Går säkert att psykologisera kring. Men han tar även med kvinnor som är kunniga.

Varför han inte tar med fler manliga unga vimsiga nollkolltramsbyxor vet jag inte. I vilket fall så anser jag inte att man ska dra alla kvinnor över en kam, bara för att en del är stolpskott.
Citera
2019-12-28, 20:29
Medlem
Sen har vi den alltmer konstiga relationen Fredrik af Trampe och KL. Trampe en återkommande gäst i Snedtänkt och de avsnitten brukar vara bra, men deras podd Della Morta. Mja. Innehållet i den är likt Snedtänkt, men relationen dem emellan i den poden , hum. KL använder Trampe som dörrmatta. Trampe lovprisar Kalle, hela tiden. Kalle skiter, uppenbarligen om vad Trampe har att säga. Han kör sitt eget race. Det finns tex ett inslag : vad har hänt sen sist. Där de ska berätta lite personligt. Trampe ställer denna fråga till Kalle. Frågar Kalle Trampe om det? . Nop. Trampe får själv säga: för min egen del sen sist....

Sorgligt att lyssna på. Trampe borde inse att han i denna podd är ett mobboffer. Klarar han inte av att stå på sig, visa stake, så ska han avsluta samarbetet.

Della poddarna är för övrigt bra. Lyssna på Della Sport. Personer som kan tala med varandra och kan göra något riktigt kul. Della Morta däremot är det bara är KL som orerar och i stort sätt skiter i vad Trampe säger.
Senast redigerad av bulingenbul 2019-12-28 kl. 20:43. Anledning: Ändring
Citera
2019-12-29, 01:31
Medlem
snillet_1s avatar
Della Morta är lite för lös i kanterna och svamlig. Förstår att det nånstans är idén i grunden men tycker inte det blir så bra. Det märkte jag redan i några av sommaravsnitten.

Själv lyssnar jag aldrig på avsnitten med "unga kvinnor", vet redan på förhand att det aldrig kommer bli intressant. Undantagen är dock Afzelius och Gustaf Fröding. Vet i och för sig inte om kvinnorna där var så unga men det var två riktigt bra avsnitt.
Citera
2019-12-29, 01:38
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Inte det tyngsta avsnittet Kalle bjussat på, det om Skilda världar. Ledord: lixom, exaaakt, absoluuut.

Hur är man funtad om man anser Bengt Dahlqvists karaktär Daniel vara ”helt fruktansvärd” mot tjejer i serien? Alla dessa överdrifter unga tjejer slänger sig med är genomgående för Snedtänkt. Snälla snälla, måtte 90-talisterna lysa med sin frånvaro under 2020!

Kalle hade dock referenserna som gjorde det lyssningsbart till slut. Men man känner med Kalle när insikten når honom att gästen i fråga är en svamlande IQ badboll som har typ liksom absolut ingenting att säga. Tack för mig.

En hemsk fjortis-ton också.
Senast redigerad av snillet_1 2019-12-29 kl. 01:43.
Citera
2019-12-29, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Della Morta är lite för lös i kanterna och svamlig. Förstår att det nånstans är idén i grunden men tycker inte det blir så bra. Det märkte jag redan i några av sommaravsnitten.

Själv lyssnar jag aldrig på avsnitten med "unga kvinnor", vet redan på förhand att det aldrig kommer bli intressant. Undantagen är dock Afzelius och Gustaf Fröding. Vet i och för sig inte om kvinnorna där var så unga men det var två riktigt bra avsnitt.

Du har helt rätt. Della Morta är för svamligt och dessutom alltmer sorgligt pga KL relation till Trampe.
Simon "Cippen" Svensson berättade nyligen i podden med Gärdenfors, "Arkiv samtal, om att dellapoddarna är strukturerade, med hållpunkter, stolpar etc. De förbereder poddarna. Det gör uppenbarligen inte KL och Trampe med Della morta. Därav problemet med den podden. Med Snedtänkt tror jag att KL vill skapa en struktur. En linje etc. Snedtänkt är mycket mer stringent.

Unga kvinnor och Snedtänkt. Ja suck. Vad ska man mer säga än : KL sluta ta in dessa nollställa flamsebyxor. Det finns kvinnor som är kompetenta. Ta tex Ulrika Knutson i avsnittet om pusseldeckaren tex. Varför har hon inte varit med fler ggr? Har KL svårt för starka kompetenta kvinnor?
Senast redigerad av bulingenbul 2019-12-29 kl. 18:15. Anledning: En liten punkt. Larvigt att behöva berätta anledning till ändring.
Citera
2019-12-29, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd

Å andra sidan slipper nog uppföljaren om Tre Kronor.
Citera
2019-12-29, 19:36
Medlem
Citat:
Du har helt rätt. Della Morta är för svamligt och dessutom alltmer sorgligt pga KL relation till Trampe.
Simon "Cippen" Svensson berättade nyligen i podden med Gärdenfors, "Arkiv samtal, om att dellapoddarna är strukturerade, med hållpunkter, stolpar etc. De förbereder poddarna. Det gör uppenbarligen inte KL och Trampe med Della morta. Därav problemet med den podden. Med Snedtänkt tror jag att KL vill skapa en struktur. En linje etc. Snedtänkt är mycket mer stringent.

Unga kvinnor och Snedtänkt. Ja suck. Vad ska man mer säga än : KL sluta ta in dessa nollställa flamsebyxor. Det finns kvinnor som är kompetenta. Ta tex Ulrika Knutson i avsnittet om pusseldeckaren tex. Varför har hon inte varit med fler ggr? Har KL svårt för starka kompetenta kvinnor?

Vad då gör relation. Är de ovänner nu?
Citera
2019-12-29, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Vad då gör relation. Är de ovänner nu?

Nej. Säkerligen inte så. Tycker bara att KL, som jag nämnt ovan, inte behandlar Trampe med respekt. Lyssna på poddarna och avgör själv. Jag kan ha fel.
Senast redigerad av bulingenbul 2019-12-29 kl. 19:46. Anledning: Ändring
Citera
2019-12-29, 21:35
Medlem
Citat:
Nej. Säkerligen inte så. Tycker bara att KL, som jag nämnt ovan, inte behandlar Trampe med respekt. Lyssna på poddarna och avgör själv. Jag kan ha fel.

Karl är ju en levande encyklopedi, och om bli lite mästrande ibland. Så det är nog bara att han och Trampe delvis har samma intressen.
Citera
2019-12-30, 11:42
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Citat:
Nä jag håller också med. Kalle var mycket osympatisk i de avsnitt jag lyssnade på i somras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in