Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyDungeon
Vad var det mer för något hon sade som var så galet att Kalle kände sig tvungen att kliva in? Tanten var uppenbart för ett återförstatligande av all vård och apoteksverksamhet, men hon blev lite för ivrig och hasplade ur sig något i stil med "det går inte att köpa medicin i Norrland" (alternativt "det finns inga apotek i Norrland"). Ännu ett avsnitt som jag inte klarade av att lyssna färdigt på.
Nej hon var märklig även om hon verkade rätt normal i början. Att ingen vill driva apotek i Norrland var såklart också bisarrt, men det var precis som jag skrev; att hon kallade filmen Gökboet för en "sexistisk rulle" Hela avsnittet handlade ju om institutioner. Det var därför Kalle tog upp den. Jag är,som sagt, ingen vän av den filmen men sexistisk? Kalle sade något i stil med "Det beror på hur man läser den" för att senare kalla filmen för ett mästerverk.
Nu senast hade Kalle tagit tillbaka Mattias Enn istället. Då blir det inget sånt trams, även om han gjorde några irriterande felaktiga uttal av Kálmán och Lehár. Det är något svenskt med att tro att ju mindre man betonar på svenskt sätt, desto rättare är det.