2015-09-14, 15:45
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiscount
Frågan är väl om det finns någon säker valuta alls? Säkrare, visst - men säker?

Men ja, Euron är nog dum. Dessutom ser inte EU och därav Eurosamarbetet ut att hålla mycket länge till.
Alla valutor kommer förmodligen få sig en rejäl smäll om det brakar ihop globalt. Så det kanske är säkrare att köpa guld. Guldet ökar i värde när förtroendet för de styrande är lågt.

REKOMMENDERAR alla att se länken som redan länkats här

http://www.svtplay.se/video/3186356/...ster-avsnitt-1
Citera
2015-09-14, 16:20
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segla-Bland-Moln
Sitter på en hel del dollar. Bör jag växla till annan valuta? EUR/CAD/GBP eller SEK till exempel?

Du bör köpa FYSISKA ädelmetaller för monopolpengarna...
Citera
2015-09-14, 16:59
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Antisemitism blandat med konspirationsteorier i sann flashbackanda.

Härligt!
Bara för det skulle jag ta något som inte var judiskt istället och se hur jag lyckades.

Körde på talet 13 istället. För att det skulle användbart tog jag MÅNADSdiagram på S&P. Sket i candelstick och kör linje på stängningskurs istället för att det är lättare att se.
Ser ju riktigt bra ut?
http://pasteboard.co/Dt0yL9P.png

Vad sägs om SMA 666 på S&P daily? ^^
http://pasteboard.co/DtZm9QI.png

Fallet början 08 till mitten av 09 spelar ingen roll längre .. Typ bara positiv avkastning.
Det är ju inte tal om att träffa bottnar och toppar men pengar hade man ju gjort.
Sett till hela rörelsen så gjorde det ju i efterhand inget att "gav tillbaka" hela toppen toppen 07 för man kom ju in på ungefär samma nivå som vid försäljningen igen sen i mitten av 09 och sedan dess har det ju rört sig upp över toppen 07 igen. Att det blir just så finns ju ingen garant för men SMA 666 är ju lika godtyckligt som pi.
Senast redigerad av annanmedlem 2015-09-14 kl. 17:04.
Citera
2015-09-14, 17:09
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fok.Dr1
Titta på min länk i mitt första inlägg om Shemitah, där går dom igenom detta..

29 % av Amerikanerna skulle i dagsläget stödja en militärkupp, detta säger väl ändå något om läget. Folk är skitskrajja och misstror deras styre som aldrig förr, dags för er att vakna upp, Sverige styrs på precis samma sätt som i USA... Titta på Infowars, mycket av det de belyser känner jag igen i styret av Sverige.

http://www.friatider.se/var-tredje-a...-dja-statskupp

Även DI skriver om börsbubbla nu!

http://www.di.se/artiklar/2015/9/14/...pa-borsbubbla/

Det här är ett debattforum. Kan du inte formulera ett svar på min högst rimliga fråga, utan att hänvisa mig till att titta på en hel youtube-dokumentär?

49-års-cykel som slutar 2015 funkar inte med historiska fakta. Punkt.

Börsen är uppumpad och världen är orolig, men det finns för den sakens skull inga samband med någon cykel på 49 år.
Citera
2015-09-14, 17:25
Medlem
Herzs avatar
Shemitan var i Söndags. Ingen kollaps idag. Slutsats: Shemita-teorin skitsnack.
Citera
2015-09-14, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Det här är ett debattforum. Kan du inte formulera ett svar på min högst rimliga fråga, utan att hänvisa mig till att titta på en hel youtube-dokumentär?

Börsen är uppumpad och världen är orolig, men det finns för den sakens skull inga samband med någon cykel på 49 år.

49-års-cykel som slutar 2015 funkar inte med historiska fakta. Punkt.

1917 besegrade britterna ottomanska riket åt judarna..

För 49 år sedan började 6 dagars kriget..

Det här har jag sagt tidigare, du skulle läst igenom tråden och sett filmen som sagt.

49 års cykeln verkar användas för stora landvinningar till judarna och världen är en krutdurk just nu om du frågar mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Shemitan var i Söndags. Ingen kollaps idag. Slutsats: Shemita-teorin skitsnack.

Shemitah slutar när solen går ner ikväll..
Senast redigerad av Fok.Dr1 2015-09-14 kl. 17:53.
Citera
2015-09-14, 18:15
Medlem
annanmedlems avatar
Säkerhetspolitik istället för ekonomisk politik hör ju inte hit. Men lyxmigranterna belastar ju såklart välfärdssystemet, beskattar svenskarna, är sämre utbildade och försämrar konkurrenskraften.
Senast redigerad av annanmedlem 2015-09-14 kl. 18:19.
Citera
2015-09-14, 19:00
Medlem
ArchJews avatar
Ta på er kamikaze hjälmen. Imorgon dyker börsen med 50%. /Ärke juden
Citera
2015-09-14, 19:10
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArchJew
Ta på er kamikaze hjälmen. Imorgon dyker börsen med 50%. /Ärke juden

Hur swishar jag pengar? Och skriver över landstället till dig. Det var ju pengar och landvinningar ni skulle ha. Måste ju följa reglerna!
Citera
2015-09-14, 21:04
Medlem
LameBulls avatar
Vad räknas som en börskrasch? 10% 20%? Kollade iaf på dokumentären med denna Armstrong, han verkade iaf ha lite "otur" med ett visst folkslag...
Citera
2015-09-14, 21:14
Medlem
cacas avatar
Bara hålla i hatten i morgon när det rasar och sedan andra handen på köp! Köp! Köp!
Citera
2015-09-14, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LameBull
Vad räknas som en börskrasch? 10% 20%? Kollade iaf på dokumentären med denna Armstrong, han verkade iaf ha lite "otur" med ett visst folkslag...

Det jag anser som en börscrash är iaf att Dow Jones tappar 30% eller mer till vintern.

Måste erkänna att jag har börjar tvivla lite på morgondagens spådom om crash

Att en stor crash kommer inom kort tvivlar jag däremot inte en sekund på.
Senast redigerad av Fok.Dr1 2015-09-14 kl. 22:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in