2015-09-14, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
15e september ? Det går ju inte, det är ju i morgon det då ska ju hans majestät konungen öppna riksmöte

15e september eller 1e oktober ? Vad gäller hur ska de ha det

15 september enligt youtube videon som gått viral (vilket iofs var en gissning av skaparen av videon baserad på olika politiska händelser som är tänkta i September) dock så står han fast vid att det händer i höst, i oktober enligt Martin Armstrong.

I vilket fall som helst så kommer vi få se väldigt stora fall på börserna nu i höst och början av en ny global finanskris.
Citera
2015-09-14, 11:10
Medlem
starbounds avatar
Antisemitism blandat med konspirationsteorier i sann flashbackanda.

Härligt!
Citera
2015-09-14, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starbound
Antisemitism blandat med konspirationsteorier i sann flashbackanda.

Härligt!

Jo härligt med fånar men tycker det ligger i fel forumsdel.. hade passat bätte i konspirations eller nasseforumet.
Citera
2015-09-14, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Kan du länka till en intervju eller liknande där Armstrong FÖRE finanskrisen förutspådde tid/datum för denna?

Fok1,

seriöst så skulle jag gärna läsa där han förutspådde detta.
Jag har googlat men finner inte, du verkar vara insatt i vad han tycker och skriver så du har kanske en länk?
Citera
2015-09-14, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Naturligtvis trams! Naturligtvis
Den dagen människor som kollektiv vaknar till insikten om att vi lever förslavade under Ett system ska jag fira på riktigt.
Tills dess blir det popcorn o saft på betryggande avstånd medan jag beskådar undergången.

Men köp en lägenhet för all del. Det är ju såååååå dumt att hyra sin bostad
Jag har en hyresrätt, men har efter fem år tröttnat på att bo så litet. Bostadsköerna Stockholm är dock inte jätteroliga, men det är (igen) en annan tråd.
Citera
2015-09-14, 14:05
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fok.Dr1
På Wallstreet är det ett väl känt fenomen att de stora finanskrisens kommer med 7-år mellan rum, de kallar det för "the 7 year cycle".

7-års cykeln kommer från den judiska religionen och kallas för Shemitah, och det är då stora landvinningar och skulder återbetalas till det judiska folket. Var sjunde 7-års cykel är en super Shemitah och är extra kraftfull. Den 13 September i år markerar slutet för Shemitah och denna gång är det en Super Shemitah (händer vart 49 år), ledsen att jag skapade tråden tidigare btw så ni hinner förbereda er.

En youtube video som gått viral kopplar Shemitha till stora börscrasher:

https://youtube.com/watch?v=rkELgi6EkNo

Nedan följer en video från USA där en känd rabbin bokstavligt talar om en kollaps av Amerika och programledaren säger att Gud har sagt åt honom att judarna ska köpa silver inför krisen. Det är såklart många judar som ringer in och frågar rabbin om hur man ska investera sina pengar hehe. Han pratar även om nya krig i Mellanöstern som ska ge landvinning åt Israel. Början av börskrisen har vi redan sett och det är minst sagt oroligt i Mellanöstern.

https://youtube.com/watch?v=oqTKWyu8tig

Själv tror jag inte på deras religion men är övertygad om att större delen av världens storbanker och kapital kontrolleras av judar. Jag är övertygad om att de hjälper till med att se till att börserna crashar i rätt tidpunkt så att stora kapital överförs till den judiska befolkningen från övriga världen, det stärker även deras tro till att de är Guds utvalda folk vilket jag också tror är målet.

Även om systemet inte skulle vara manipulerat så borde börserna falla om stor del av den judiska befolkningen säljer av alla aktier, vilket kan göra att det blir en självuppfyllande profetia som Wolodarski skulle ha uttryckt det i en TV-Soffa

Tycker ni jag är ute och cyklar i mitt resonemang?

Tror ni på en stor börscrash nu i September?

Personligen har jag köpt lite fysiskt guld (skulle köpt silver insåg jag nu efter att jag hört programledarens råd men det är nog nästan lika gott det). Visar det att detta stämmer och börserna rasar STORT nu i höst med så kommer jag personligen ha som strategi att investera efter Shemitah cyklerna och lyssna på deras rabbier/programledare inför nästa cykel och använda deras strategi "mot" dem.

49 år sedan - vilken börskrasch hade vi då? 1966. Dessförinnan 1917.

Är det någon som fortfarande tycker att det här ämnet är intressant, efter denna korta reality check?
Citera
2015-09-14, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Fok1,

seriöst så skulle jag gärna läsa där han förutspådde detta.
Jag har googlat men finner inte, du verkar vara insatt i vad han tycker och skriver så du har kanske en länk?

Jag har bara sett den här dokumentären, den är väl runt året gammal så bara där så har han förutspått framtiden, mer än så är jag inte insatt i Martin Armstrong, men jag vet så pass mycket att han är väl respekterad världen över.

http://www.svtplay.se/video/3186356/...ster-avsnitt-1

Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
49 år sedan - vilken börskrasch hade vi då? 1966. Dessförinnan 1917.

Är det någon som fortfarande tycker att det här ämnet är intressant, efter denna korta reality check?

Titta på min länk i mitt första inlägg om Shemitah, där går dom igenom detta..

29 % av Amerikanerna skulle i dagsläget stödja en militärkupp, detta säger väl ändå något om läget. Folk är skitskrajja och misstror deras styre som aldrig förr, dags för er att vakna upp, Sverige styrs på precis samma sätt som i USA... Titta på Infowars, mycket av det de belyser känner jag igen i styret av Sverige.

http://www.friatider.se/var-tredje-a...-dja-statskupp

Även DI skriver om börsbubbla nu!

http://www.di.se/artiklar/2015/9/14/...pa-borsbubbla/
Senast redigerad av Fok.Dr1 2015-09-14 kl. 14:39.
Citera
2015-09-14, 14:48
Medlem
Wiscounts avatar
Martin Armstrong har så jävla rätt när det kommer till Economic Confidence. Folk har verkligen tappat tilltron till systemet på sista tiden. Jag menar globalt.

Det är både intressant och skrämmande.
Citera
2015-09-14, 15:15
Medlem
Sitter på en hel del dollar. Bör jag växla till annan valuta? EUR/CAD/GBP eller SEK till exempel?
Citera
2015-09-14, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segla-Bland-Moln
Sitter på en hel del dollar. Bör jag växla till annan valuta? EUR/CAD/GBP eller SEK till exempel?

Ja fort som satan!,
Lyssna på x22report på youtube och avgör själv vad du tycker. De sänder varje dag!
Citera
2015-09-14, 15:37
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segla-Bland-Moln
Ja inte ska du köpa Euro i allafall med tanke på hur många EU-länder som är skuldsatta.
Citera
2015-09-14, 15:39
Medlem
Wiscounts avatar
Frågan är väl om det finns någon säker valuta alls? Säkrare, visst - men säker?

Men ja, Euron är nog dum. Dessutom ser inte EU och därav Eurosamarbetet ut att hålla mycket länge till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in