2015-10-25, 23:21
Medlem
En snabb TA på DJW får en att bli lite nervös. Det ser lite ut som om vi lämnade bulltrap vid månadsskiftet och att detta mycket väl kan vara sista stöten uppåt innan allt klappar ihop. Rimligtvis borde bearmarket sätta igång sen november eller tidig december. Eller är det annorlunda denna gång, som alla andra gånger innan man visste utfallet?
Citera
2015-10-26, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
En snabb TA på DJW får en att bli lite nervös. Det ser lite ut som om vi lämnade bulltrap vid månadsskiftet och att detta mycket väl kan vara sista stöten uppåt innan allt klappar ihop. Rimligtvis borde bearmarket sätta igång sen november eller tidig december. Eller är det annorlunda denna gång, som alla andra gånger innan man visste utfallet?

Nu var det iofs länge sedan det var 15 september.. men självklart skall många börser ner, bolagen är helt enkelt för högt värderade.
Men att komma med fjantiga formler och judendom och annat sjukt folk som sitter på kammaren och inbillar sig saker skulle jag aldrig få för mig.
Gå på fundamenta, blir inte annorlunda denna gången heller.
Citera
2015-11-27, 09:42
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Armstrong e en byfåne o kåkfarare, inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Hahahaha

Skjutit upp hahahahaha
Killen hart inte alla hästarna i stallet

Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Jaha snar första november. tillochmed SP500 är på plus. Vad kommenterar den kriminelle herren Armstrong om detta?
Är det floskler om att det bara var början och vi minsann skulle komma ihåg första oktober för det var då juden skulle skicka inkasso på alla. med landvinningar och allt vad det var.

Vad säger att det inte var i augusti man ska ta som start på kommande "ras".

utveckla gärna!

Skriker man varg varenda dag så tillslut så dyker det säkert upp en varg, det är jag medveten om. Men att placera sina pengar after detta är ju bara sjukt.
Om man tittar på de senaste veckornas händelser globalt tycker jag att de stämmer ganska väl in på Armstrongs prognoser. Någon omedelbar börsnedgång har han aldrig påstått vad jag vet, däremot har han förutskickat krig, social oro och ett sönderfallande EU. Det är alltså värt att notera att han inte sänkt börserna i sina prognoser utan i första hand staternas ekonomi. Han har sagt att pengarna kommer att fly från statspapper för att söka sig till aktiemarknaderna. Han missade med någon månad kanske man kan säga men det är väldigt svårt att ge honom fel.
Citera
2015-11-27, 10:20
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Om man tittar på de senaste veckornas händelser globalt tycker jag att de stämmer ganska väl in på Armstrongs prognoser. Någon omedelbar börsnedgång har han aldrig påstått vad jag vet, däremot har han förutskickat krig, social oro och ett sönderfallande EU. Det är alltså värt att notera att han inte sänkt börserna i sina prognoser utan i första hand staternas ekonomi. Han har sagt att pengarna kommer att fly från statspapper för att söka sig till aktiemarknaderna. Han missade med någon månad kanske man kan säga men det är väldigt svårt att ge honom fel.
Efterkonstruktioner. Världen och Europa har inte drastiskt förändrats sedan i våras.
Citera
2015-11-27, 16:00
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Efterkonstruktioner. Världen och Europa har inte drastiskt förändrats sedan i våras.
Okej!

Då ska vi se vad som är efterkonstruktioner (sic!)

- EUs östländer bygger murar och stängsel och hotas av uteslutning

- Frankrike (NATOmedl.) förklarar krig och går i allians med Ryssland (ej NATOmedl.) som i sin tur krigar mot mål som delvis stöds av NATO samt är på väg in i en möjligt väpnad konflikt med Turkiet (NATOmedl.)

- IS har förklarat krig mot i princip hela världen genom sina handlingar eller vad man ska kalla dem

- USA (NATOmedl.) vänder just nu 180 grader i Syrienkonflikten och kan nu komma att ge sig in i kriget på riktigt och det är troligt att man kommer att prioritera Väst-Europas intressen framför främre Asiens

Att du kände till det här i våras må vara hänt men jag tror inte att Armstrong gjorde det.
Citera
2015-11-27, 16:21
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Okej!

Då ska vi se vad som är efterkonstruktioner (sic!)

- EUs östländer bygger murar och stängsel och hotas av uteslutning

- Frankrike (NATOmedl.) förklarar krig och går i allians med Ryssland (ej NATOmedl.) som i sin tur krigar mot mål som delvis stöds av NATO samt är på väg in i en möjligt väpnad konflikt med Turkiet (NATOmedl.)

- IS har förklarat krig mot i princip hela världen genom sina handlingar eller vad man ska kalla dem

- USA (NATOmedl.) vänder just nu 180 grader i Syrienkonflikten och kan nu komma att ge sig in i kriget på riktigt och det är troligt att man kommer att prioritera Väst-Europas intressen framför främre Asiens

Att du kände till det här i våras må vara hänt men jag tror inte att Armstrong gjorde det.
I våras bråkade man om Grekland - nu bråkar man om flyktingar (EU är ju förövrigt helt oförmögna att hantera något innan det krisar)

Islamister attackerade Charlie Hebdo i januari och en synagoga i Köpenhamn i februari. USA & vänner har sedan länge bombat IS samt haft specialtrupper på marken.

Incidenten i Turkiet kommer att blåsa över, även om det kan tänkas leda till frostiga relationer.

Det händer saker hela tiden i världen och Armstrong är en av flera charlataner som rider på att han en gång tidigare lyckats träffa rätt.
Citera
2015-11-27, 16:23
Medlem
Key.s avatar
Citat:
I våras bråkade man om Grekland - nu bråkar man om flyktingar (EU är ju förövrigt helt oförmögna att hantera något innan det krisar)

Islamister attackerade Charlie Hebdo i januari och en synagoga i Köpenhamn i februari. USA & vänner har sedan länge bombat IS samt haft specialtrupper på marken.

Incidenten i Turkiet kommer att blåsa över, även om det kan tänkas leda till frostiga relationer.

Det händer saker hela tiden i världen och Armstrong är en av flera charlataner som rider på att han en gång tidigare lyckats träffa rätt.

2020 kommer "ISIS" (CIA) "förintas" tillsammans med världsekonomin efter de eskalerat kriget till klimax dvs. där kommer lågpunkten sättas och en ny bull period starta, 2017 kommer förmodligen toppen sättas när vi går mot en 3 årig bear market period in mot nästa geopolitiska cykel "den ljusa" och lämnar den "mörka" fram till ca år 2037 då vi går in i den "mörka" igen.

De geopolitiska cyklerna är på ca 17-18 år i snitt och marknaden följer dem bland annat.

Martin Armstrong's Real Estate Business Cycle passar också ihop med denna model då pengar kommer flyttas från bostadsmarknaden och gå in i börsen istället fram till ca 2037 där lågpunkten för bostäder sätts.

*Notera att den sista delen om bostadsmarknaden är fortfarande högt spekulativ, då man måste räkna med hur efterfrågan för bostadsmarknaden ser ut fram till år 2020 men om ISIS förintas då så kommer folk inte behöva fly från de krigsdrabbade länderna i Mellanöstern till Europa längre och det kommer då driva ned efterfrågan på bostäder lite rent logiskt. Enligt då Armstrong ska peaken i bostadsmarknaden nu i 2015 redan vara här.

Först kommer deflation till 2020 sen inflation, like super inflation, riksbankerna kommer överreagera med flit och pengar kommer på nytt flytta in i börsen efter en ordentlig reset.

Cash (likvida medel) kommer bli King under dessa tider det är en ordentlig "Wealth Transfer" period.
Senast redigerad av Key. 2015-11-27 kl. 17:17.
Citera
2015-11-27, 17:06
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:

Jag tror att han träffat rätt fler ggr än en iofs, men men. Poängen är att han kopplade den kris som skulle inträffa hösten 2015 till staters balansräkningar och krig (med det senare som en konsekvens av det förra). Det scenariot (d.v.s. krig) var inte helt givet våren 2015 men ser ut att vara det nu.
Citera
2015-11-28, 14:05
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Jag tror att han träffat rätt fler ggr än en iofs, men men. Poängen är att han kopplade den kris som skulle inträffa hösten 2015 till staters balansräkningar och krig (med det senare som en konsekvens av det förra). Det scenariot (d.v.s. krig) var inte helt givet våren 2015 men ser ut att vara det nu.
Vilka stater är i krig pga sin balansräkning?
Citera
2015-11-29, 10:03
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Vilka stater är i krig pga sin balansräkning?
Varför frågar du mig det? Inget jag påstått i alla fall.
Citera
2015-11-29, 11:20
Medlem
Zaixers avatar
Känns inte som att det är så stor fallhöjd på de flesta börserna i Europa och Asien iaf. Om man tror att börserna följer någon judisk kalender är det nog dags att ta av sig foliehatten.
Citera
2019-12-02, 20:56
Medlem
Vi väntar fortfarande ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här