2015-09-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fok.Dr1
Det jag anser som en börscrash är iaf att Dow Jones tappar 30% eller mer till vintern.

Måste erkänna att jag har börjar tvivla lite på morgondagens spådom om crash

Att en stor crash kommer inom kort tvivlar jag däremot inte en sekund på.

Vän av ordning undrar så klart vilka åtgärder du själv tagit. Om jag varit så säker som du verkar vara så hade jag belånat både fru och barn för att blanka på börsen. Det är först när man börjar riskera sina egna pengar på sin teori som det blir substans bakom orden.
Citera
2015-09-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Vän av ordning undrar så klart vilka åtgärder du själv tagit. Om jag varit så säker som du verkar vara så hade jag belånat både fru och barn för att blanka på börsen. Det är först när man börjar riskera sina egna pengar på sin teori som det blir substans bakom orden.

Jag har förklarat tidigare i tråden, har köpt fysisk guld och bitcoins ångrar att jag inte köpte fysisk silver dock.
Citera
2015-09-14, 22:45
Medlem
Citat:
Jag har förklarat tidigare i tråden, har köpt fysisk guld och bitcoins ångrar att jag inte köpte fysisk silver dock.

Jag har köpt fysiska själar. Kan man tradea dom eller?
Citera
2015-09-14, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nervgasad
Jag har köpt fysiska själar. Kan man tradea dom eller?

Har du någon kändis själ att sälja?
Citera
2015-09-14, 22:48
Medlem
Jag tror mer på Martin Armstrongs 1 oktober men visst kan de säkert bli nedgång imorgon. Men krasch tvivlar jag på händer redan imorgon men de är bara några få timmar kvar tills vi får svar på de.
Citera
2015-09-14, 22:58
Medlem
Citat:

Jag har naken-janne och baren-merals själar, båda luktar curry. Men rätt okej kvalité.
Citera
2015-09-15, 00:08
Medlem
Minipaxs avatar
September 23 är ett återkommande datum i mitt "flöde".

I klippet nedan ger Jeff Belwick från The Dollar Vigilante sin syn på saken.

Youtubelänk
TDV
Citera
2015-09-15, 00:20
Medlem
Goldwaters avatar
Då räknar jag kallt med ett ras i morgon.
Citera
2015-09-15, 00:24
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LameBull
Vad räknas som en börskrasch? 10% 20%? Kollade iaf på dokumentären med denna Armstrong, han verkade iaf ha lite "otur" med ett visst folkslag...
På Marketwatch kallar de det för bearmarket om man får 20% tapp eller mer, eventuellt med krav på att man skall stänga under 20% lägre.

S&P har varit upp i regionerna runt 2130, 80% av det vore 1704, 1953 nu så 10.5% mer ner tills dess. MA200 på 1719. De nivåerna vore samma pris som sommar-höst 2013.

Men den som har ägt sedan dess har ju fått två utdelningar också.
Citera
2015-09-15, 00:38
Medlem
Intressant vinkel med det judiska temat. Har inte fördjupat mig i det, men ska verkligen göra det.

Vad jag skulle vilja säga är att börserna är cykliska. De går upp under större delen av tiden, men går också ner ibland. Inget konstigt med det.
Många gånger fokuserar man /pressen på den verkliga paniken i marknaden, exempelvis hösten 2008. Men i själva verket hade den svenska börsen redan peakat i juli månad 2007 och den amerikanska börsen i oktober 2007. Mao ca ett år innan den verkliga paniken var ett faktum.

I början av en större nedgång tenderar investerare och analytiker att förneka /ignorera varningssignaler som finns. I nästa fas erkänner man att problem finns, men att de är överkomliga. Och i sista fasen drabbas aktörerna av panik och försöker rädda det som räddas kan.

För varje köpt aktie finns det någon som säljer och tvärtom. Glöm inte det! Vill man tjäna pengar på aktier är mitt tips att alltid vara "lång" aaktier, förutom när man verkligen är bergsäker på att det ska gå ner. För egen del har jag tyckt att börsen har varit dyr i över två år. Jag har ändå ägt aktier fram till i mars månad då jag började sälja. Under sommaren har jag börjat bygga korta positioner. Jag har aldrig varit mer övertygad om att börsen ska ner än nu. Visst jag ha fel, men efter att ha kikat på Armstrong så känns det helt rätt.

PS. amerikanska börsen är redan ordentligt nedtryckt i år. Kanske bara början!
Citera
2015-09-15, 00:43
Medlem
Lieberts avatar
Här sitter man själv med två alternativ till detta förhoppningsvis sista kapitel i komedin; antingen lägger man undan tekoppen och går in med pengar till ett billigare pris på marknaden om det rasar, vilket jag tror föga kommer ske då man mest troligen kommer att fortsätta dricka teet här medan komedin närmar sig slutet.
Citera
2015-09-15, 02:43
Medlem
annanmedlems avatar
OMG!

Fick just reda på att jorden roterar runt solen med ...

Ca 66 600 miles i timmen! ;D

Tveksam på vad det får för konsekvenser för börsen =P
Citat:
Schyffert lär ju ha sålt sin!

(Notch köpte förövrigt ett framträdande med honom och någon annan, drygt en halv miljon kostade det. Pengarna gick till välgörenhet.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in