2015-09-12, 01:34
Medlem
Bonnatorps avatar
Blir det verkligen något av det här i kombination med den plötsliga jättevågen av flyktingar kan det definitivt smälla som sällan förr. Förvånar mig inte ö.h.t om det har kopplingar.
De ledande figurerna bakom amerikansk ekonomi vet självklart att det inte är hållbart att pumpa mellanöstern på olja via krig hur länge som helst, så det är egentligen bara en fråga om när de vill att det ska gå åt helvete för oss andra.
Citera
2015-09-12, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Blir det verkligen något av det här i kombination med den plötsliga jättevågen av flyktingar kan det definitivt smälla som sällan förr. Förvånar mig inte ö.h.t om det har kopplingar.
De ledande figurerna bakom amerikansk ekonomi vet självklart att det inte är hållbart att pumpa mellanöstern på olja via krig hur länge som helst, så det är egentligen bara en fråga om när de vill att det ska gå åt helvete för oss andra.

Påven ska tydligen ha möte med Obama kort efter den 15e, FN har special möte (70 år sedan de bildades eller nått), det är en massa saker som händer just i September och Alex Jones tror att de ska utannonsera världsregering.

En sak som jag är orolig för är nya False Flag operationer som 9/11 i världen, är lite orolig för att AVGÅ demonstrationerna i Sverige den 15 September kan komma att bli utsatta för terror attentat. Kan vara därför man gick all in med flyktingarna i Europa precis..

Hoppas jag är helt ute och cyklar nu, vill inget annat än att det ska samlas hundra tusentals människor på tisdag och jag vill inte skrämma folk från att gå dit men måste meddela min oro till alla sverigevänner.
Citera
2015-09-12, 02:14
Medlem
vescs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
jahaja, juden e farten igen. tura att alla mina stålar finns endast i guld.

Jag har lagt alla mina besparingar på råsocker. I nuläget kan jag inte säga att det har varit en bra investering.
Citera
2015-09-12, 02:49
Medlem
Rise_Of_Evils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fok.Dr1
AVGÅ demonstrationerna i Sverige den 15 September kan komma att bli utsatta för terror attentat. Kan vara därför man gick all in med flyktingarna i Europa precis..

Hoppas jag är helt ute och cyklar nu, vill inget annat än att det ska samlas hundra tusentals människor på tisdag och jag vill inte skrämma folk från att gå dit men måste meddela min oro till alla sverigevänner.

Jag hade tänkt gå på den, men nyligen fick jag reda på att jag ska börja på ett nytt ställe på måndagen, och jag kan inte gärna ta ledigt andra dagen :P Skulle det hända något (gudar förbjude) så skulle jag bli tokreligös på studs och övertygad om att gudarna skonade mig, jag skulle bli totalt utflippad i skallen och leta efter tecken på deras guidning överallt.

Det bästa mönstret jag kan se är när jag tittar på Arbetslöshetssiffrorna i USA. Där följer Cykler på ca 7år ganska jämt, och som ni ser där så lever vi just nu i goda tider med låg arbetslöshet i USA, det är förstås inget som märks i Sverige där vi istället ha minusränta och skattehöjningar och nedskärningar som avlöser varandra. Vi är riktigt jävla illa ute. Sverige står förrått.

http://www.macrotrends.net/1316/unem...storical-chart
Citera
2015-09-12, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rise_Of_Evil
Jag hade tänkt gå på den, men nyligen fick jag reda på att jag ska börja på ett nytt ställe på måndagen, och jag kan inte gärna ta ledigt andra dagen :P Skulle det hända något (gudar förbjude) så skulle jag bli tokreligös på studs och övertygad om att gudarna skonade mig, jag skulle bli totalt utflippad i skallen och leta efter tecken på deras guidning överallt.

Det bästa mönstret jag kan se är när jag tittar på Arbetslöshetssiffrorna i USA. Där följer Cykler på ca 7år ganska jämt, och som ni ser där så lever vi just nu i goda tider med låg arbetslöshet i USA, det är förstås inget som märks i Sverige där vi istället ha minusränta och skattehöjningar och nedskärningar som avlöser varandra. Vi är riktigt jävla illa ute. Sverige står förrått.

http://www.macrotrends.net/1316/unem...storical-chart

De där siffrorna från USA's regering är sönder trixande och total sågade. Man antar att miljontals amerikaner som är utanför systemet inte vill ha jobb och därför inte räknas in i statistiken. De nya jobben som har skapats är endast inom restaurang branschen och bidrar inte till tillväxt!
Citera
2015-09-12, 03:59
Medlem
Alex Jones pratar om globalisternas planer för USA och i Europa, han förklarar hur Europa ska tas ner mha ISIS och finanskris. Höga militärer i USA anklagar regeringen för att de får dem att agera luftstöd åt ISIS.

https://youtube.com/watch?v=_WU1Ks1fi6k
Citera
2015-09-12, 06:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Martin Armstrong själv tror att börsen är undervärderad nu.
Nej, det gör han inte. I dokumentären som finns på svt håller han föredrag 2012 om att börsen rasar omkring oktober 2015. Hittills har han haft helt rätt. Han tror dessutom att nedgången kommer vara i flera år med korta uppgångar ibland.
Senast redigerad av d.bergkamp 2015-09-12 kl. 06:24.
Citera
2015-09-12, 07:19
Medlem
Piggelin-Jonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Martin Armstrong själv tror att börsen är undervärderad nu.
Tror han ju inte alls eller vad menar du?
Citera
2015-09-12, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fok.Dr1
De där siffrorna från USA's regering är sönder trixande och total sågade. Man antar att miljontals amerikaner som är utanför systemet inte vill ha jobb och därför inte räknas in i statistiken. De nya jobben som har skapats är endast inom restaurang branschen och bidrar inte till tillväxt!

Spelar väl ingen roll att siffrorna är trixade, periodtiden kan de knappas trixa särskilt mycket med på lång sikt. Visst just nu har de väl lyckats förlänga tiden lite med hjälp av extremt låga räntor.
Citera
2015-09-12, 08:15
Medlem
Namshubs avatar
Det hände väl inget märkvärdigt förra gången det var en s.k. Super Shemitah (på 1960-talet)?
Citera
2015-09-12, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggelin-Jonas
Tror han ju inte alls eller vad menar du?

Det gör han visst det. Armstrong menar att den period av nedgång som är på gång är en "sovereign debt crisis", dvs den offentliga ekonomin kommer inte klara sina utgifter och krascha. Till skillnad från 1929 års krasch som gällde den privata marknaden.

Initialt kommer börserna säkert gå ner en bit men då man inte vill exponera sig mot stater så kommer massa pengar snabbt flyttas över till den privata marknaden och Armstrong tror att det kan göra att börserna går upp.

Det han tror kommer hända fram till 2017 är i princip av eurozonen och Japan kraschar, ej de privata marknaderna. Så har jag uppfattat det iaf.

Mvh//TVZ
Citera
2015-09-12, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TVZ
Det gör han visst det. Armstrong menar att den period av nedgång som är på gång är en "sovereign debt crisis", dvs den offentliga ekonomin kommer inte klara sina utgifter och krascha. Till skillnad från 1929 års krasch som gällde den privata marknaden.

Det har väl redan skett med alla dessa QE. Låter i mitt tycke osannolikt om vi har en tid av extrem inflation framför oss. Vad har vi haft senaste åren i så fall?
Stigningarna på börsen har ju varit ganska extrema.
Visserligen var jag inte helt tvärsäker på att sovereign debt crisis skulle komma eller redan hade kommit men skulderna och mängden pengar har ökat extremt.
Senast redigerad av d.bergkamp 2015-09-12 kl. 08:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in