2017-05-20, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Hittat flera nya stop, nån mer som märkt det?

Ja, jag har ett nytt där jag bor, men tyvärr inte inom räckhåll från huset. Önskar att det kunde dyka upp ett stop vid fritidshuset också!
Citera
2017-05-20, 19:22
Medlem
halvljuss avatar
Fan också! Magcargo spawnade men lät sig inte fångas, och rymde. Men ingen fara på taket, har godis nog att utveckla en egen .

Kan snart få två Kabutops också. Och förhoppningsvis har jag tillräckligt med godis till en Tyranitar i morgon redan. Det innebär att Mareep blir ny kompis.
Senast redigerad av halvljus 2017-05-20 kl. 19:26.
Citera
2017-05-20, 21:47
Medlem
Är Donphan såpass bra att man bör vänta på en med högt IV eller kan man köra på sin 82% med gott samvete?
Citera
2017-05-20, 22:30
Medlem
Ziarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkas
Jag uppdaterade till nya androidversionen på min samsung s6 igår och nu är det oerhört frustrerande att spela pokemon go. Battery Saver-funktionen fungerar nu riktigt dåligt. När jag vänder upp skärmen så kan det dröja 3-5 sekunder innan den går från svart skärm till att visa spelet. Ibland fungerar det inte alls o man står där som ett mongo medans man vrider och vänder på telefonen för att få den att reagera.

Någon mer som upplevt samma sak?

Samma sak för mig. Ingen aning vad det beror på dock.
Citera
2017-05-21, 09:22
Medlem
Etrades avatar
Eventets andra Larvitar fångad nu i morse i alla fall!
Även totalt 2 st Aerodactyl.

Jag har tyvärr inte haft möjlighet att spela mycket i helgen dessvärre. Det känns pissigt när det är så lätt att få candies för sin buddy.

Men imorgon kväll och onsdag kväll kommer jag kunna spela mycket!
Och tack och lov är ju torsdag röd dag så inget jobb för min del, då blir det grind hela dagen seriöst!

Jag har 2 st 10km-ägg på ruvning också, och Reversal nämnde något om att folk rapporterat om många rock-type hatches. Vilket kanske kan stämma då jag kläckte en Omanyte i 5km-ägget i morse.

Så jag hoppas på back to back Larvitar i milsäggen!
Citera
2017-05-21, 11:14
Medlem
swebarbs avatar
Va kul att man fick en blissey med pound o hyper beam ,då känns det motiverande att lvla upp den, cp1810. Fast larvitar är typ omöjliga att hitta under eventet för mig, inte sett en enda
Citera
2017-05-21, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Va kul att man fick en blissey med pound o hyper beam ,då känns det motiverande att lvla upp den, cp1810. Fast larvitar är typ omöjliga att hitta under eventet för mig, inte sett en enda

Du är inte ensam. Jag har gått cirka 50km under eventet. Inte en enda larvitar
Citera
2017-05-21, 12:36
Medlem
kryptonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Finns inga dåliga Blissey.
Pound - Hyper Beam är det bästa om man använder den att attackera med.
(Jag brukar ibland ta ner gym med Blissey om man är flera. Man sparar mycket potions på det.)
Citera
2017-05-21, 16:43
Medlem
NirvanAs avatar
3364cp får duga på Tyranitaren, har några powerups kvar där men får göra det vid nästa kläckning...

Nu ska jag ta 2 candy med snorlax, 1 med blissey för att poweruppa dom då dom är så nära powerup..

Sen blir frågan

Feraligatr, Houndoom eller Granbull...alla saknar runt 40-50 candy.
Citera
2017-05-21, 16:55
Medlem
halvljuss avatar
Så, då har man godis till en Tyranitar. Mareep ny kompis. Fick ett 10 km-ägg i ett stopp så jag avvaktar med att utveckla till en Tyranitar, utifall jag skulle få en bättre Larvitar i ägget.

Fångade en vild Magcargo och har godis nog till två Kabutops.
Citera
2017-05-21, 17:32
Medlem
TheBITs avatar
Magcargo, steelix och sunflora fixade so far, granbull och ursaring blir klart till imorrn, en shiny magikarp bjöd dagen på också. Tar dock en jävla tid att få mitt sista 10-ägg så man kan köra en full omgång sånna
Citera
2017-05-21, 18:17
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
3364cp får duga på Tyranitaren, har några powerups kvar där men får göra det vid nästa kläckning...

Nu ska jag ta 2 candy med snorlax, 1 med blissey för att poweruppa dom då dom är så nära powerup..

Sen blir frågan

Feraligatr, Houndoom eller Granbull...alla saknar runt 40-50 candy.
Feraligatr känns det som att man kommer få ihop ganska snabbt om de kommer i ägg eller blir ett nytt starter event. Jag stod i samma val med exakt samma trio, valde Houndour. Tur det, hittade ett Snubbull-nest där jag fångade ihop till 41 candies innan jag fick en Granbull-spawn i lägenheten. Har gått ihop till 36 Houndour-candies så när den är klar blir det Togepi (saknar 14 candies till Togetic).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in