2016-09-12, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Fan vad drygt att vi som kör på iOS fortfarande inte har fått update, vad är det som dröjer?

Buddysystemet ska missbrukas som fan på jobbet GPSen är väldigt ostabil så man rör sig väldigt ofta. Har kommit från 0km till ca 9km på ett 10km ägg på en dag och då har jag inte ens haft spelet igång hela tiden för att inte bli utan batteri. Bara ta med sig laddningskabel och köra hårt Blir lätt en bit över 10km på en dag om spelet är igång hela tiden.

Bra iallafall att de har gjort candy-farming via buddysystemet ganska svårt och långdraget, ska inte vara för lätt.

Gissar att vi med iOS får vänta till imorgon när iOS 10 kommer.
Citera
2016-09-12, 10:06
Medlem
MarqsN92s avatar
Någon som har en teori om Kangarskhan jag såg på radarn igår? Måste väl ha visat fel?
Citera
2016-09-12, 10:39
Medlem
Har alla ni med Android fått uppdateringen? Det har inte jag..
Citera
2016-09-12, 10:43
Medlem
cobhc87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewbieOfDoom
Har alla ni med Android fått uppdateringen? Det har inte jag..

Nix, inte jag heller.
Citera
2016-09-12, 11:34
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Någon som har en teori om Kangarskhan jag såg på radarn igår? Måste väl ha visat fel?

Det kanske var en Rhydon/Nidoking/Nidoqueen?
Citera
2016-09-12, 11:36
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Det kanske var en Rhydon/Nidoking/Nidoqueen?

Nejnej, det var Kangarskhan. Skulle ha tagit en bild men den var bara framme några sekunder.
Citera
2016-09-12, 12:59
Medlem
thotthes avatar
Citat:
Nejnej, det var Kangarskhan. Skulle ha tagit en bild men den var bara framme några sekunder.

Jag har sett både Mewtwo och Farfetched på den radarn. De finns såklart inte. Ingen radar har fungerat sedan pokevision.
Citera
2016-09-12, 13:24
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Fick äntligen min fucking Snorlax i 10km ägg nyss
1726cp och ganska bra moves tror jag:

Zen Headbutt: 12
Hyper Beam: 120

Absolut, bästa movesetet

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Egentligen borde jag vara nöjd med kvällens promenad, men kan inte hjälpa att vara negativ ändå

* Fångade en vild exeggutor på ~1800CP, med 91% IV, so far so good!... men så har den Zen headbutt + Psychic.. den bättre utav 2 möjliga quick-attacks MEN, ingen solar beam utan psychic som andra-attack... så denna grass/psychic pokemon fick bara psychic attacker...fan!.. man vill ju ha solarbeam och döda alla vaporeons, blastoise, gyrados etc... Är det bara att slänga denna? . Har dock bara 10 exegcute candy och de är oerhört ovanliga här, så lär inte ha chansen att evolva direkt. Vad hade ni gjort?

Vad man hade gjort? Det är väl ingen tvekan om vad man hade gjort, behållit såklart. Du har ju inget alternativ

Btw, min ligger nu på 2479cp med Zen Headbutt och Solar Beam

Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Ja, Magneton som jag har 7st med 1000cp+ Den är iaf lite bättre än Electrode, som jag också haft många av...

I går kväll hade jag en lyckad pokemonrunda.
När jag var på väg hem dök Snorlax skugga upp på sightings, jag kolla mig omkring och såg några killar stå o spela, så jag stack dit o Snorlax dök upp. Jag fånga honom på första ultabollen, han var bara på 850cp men kul ändå, min första Snorlax. 10 sekunder senare kläcks mitt 10km ägg och det är en Snorlax på 1750cp Efter några power ups landa han på 2049cp.

Grattis, sådant är alltid kul
Citera
2016-09-12, 14:39
Medlem
Citat:
Egentligen borde jag vara nöjd med kvällens promenad, men kan inte hjälpa att vara negativ ändå

* Fångade en vild exeggutor på ~1800CP, med 91% IV, so far so good!... men så har den Zen headbutt + Psychic.. den bättre utav 2 möjliga quick-attacks MEN, ingen solar beam utan psychic som andra-attack... så denna grass/psychic pokemon fick bara psychic attacker...fan!.. man vill ju ha solarbeam och döda alla vaporeons, blastoise, gyrados etc... Är det bara att slänga denna? . Har dock bara 10 exegcute candy och de är oerhört ovanliga här, så lär inte ha chansen att evolva direkt. Vad hade ni gjort?

Tycker du ska va ganska nöjd med din äggpalm! Det mvesettet e typ bättre än solarbeam om du ska deffa ett gym me ägget. Dock tror jag det e mer dps med confusion ist för zen. Men hur som, 2 psych kommer vara bättre mot de flesta som attackerar en gräspokemon(förutom mot ice-typer). Dessutom e ägget den bästa psychic Pokémon in game atm, och vill du ha en effektiv gräs för attack så e de gött med en Pokémon med gräs inte bara som charge move imo.
Citera
2016-09-12, 14:51
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strat0814
Tycker du ska va ganska nöjd med din äggpalm! Det mvesettet e typ bättre än solarbeam om du ska deffa ett gym me ägget. Dock tror jag det e mer dps med confusion ist för zen. Men hur som, 2 psych kommer vara bättre mot de flesta som attackerar en gräspokemon(förutom mot ice-typer). Dessutom e ägget den bästa psychic Pokémon in game atm, och vill du ha en effektiv gräs för attack så e de gött med en Pokémon med gräs inte bara som charge move imo.
Om man bara går efter DPS ser det ut som följande för Exeggutor:

Exeggutor Grass/Psychic
Zen Headbutt (11.43)
Confusion (9.93)

Solar Beam (24.49)
Psychic (19.64)
Seed Bomb (16.67)

http://www.eurogamer.net/articles/20...st-dps-attacks

Nu spelar ju aningen fler variabler in, men enligt det där är zen headbutt bättre än confusion..

Intressant att fighting-moven "crosschop" verkar vara bästa attacken i hela spelet om man räknar in alla variabler

Sen vettu fan vad psychic är bra för, endast super-effective som försvarande mot bug, ghost, dark.. inte de vanligaste sorterna precis...som attackerande är detta egg supereffective mot fighting och posion, inte de vanligaste heller...

http://www.ign.com/wikis/pokemon-go/...mon_Type_Chart
Senast redigerad av NirvanA 2016-09-12 kl. 14:54.
Citera
2016-09-12, 15:28
Medlem
Citat:
Om man bara går efter DPS ser det ut som följande för Exeggutor:

Exeggutor Grass/Psychic
Zen Headbutt (11.43)
Confusion (9.93)

Solar Beam (24.49)
Psychic (19.64)
Seed Bomb (16.67)

http://www.eurogamer.net/articles/20...st-dps-attacks

Nu spelar ju aningen fler variabler in, men enligt det där är zen headbutt bättre än confusion..

Intressant att fighting-moven "crosschop" verkar vara bästa attacken i hela spelet om man räknar in alla variabler

Sen vettu fan vad psychic är bra för, endast super-effective som försvarande mot bug, ghost, dark.. inte de vanligaste sorterna precis...som attackerande är detta egg supereffective mot fighting och posion, inte de vanligaste heller...

http://www.ign.com/wikis/pokemon-go/...mon_Type_Chart

Ja det har du rätt i men det beror på om man vill attackera eller försvara gym med given Pokémon, zen är bättre dps vid attack med 12dmg/1.05 sec jämfört med confusion 15dmg/1.51 sec. Men just vid defence av gym är ju hastigheten låst så de attackerna med mest dmg per slag brukar vara starkast. Men zen är ju bättre vid attack och ingen jätteskillnad mellan de två vid defence så den är nog att föredra för en all round Pokémon

Edit: ja synd att man inte kan countra någon bra meta-pokemon med psychic. Men däremot ponera att ditt egg sitter på ett gym och blir anfallen av eld eller flying för att äga din grästyp. Då hade du bara gjort 80% av din attacks potential med gräs men 100% med psychic, så därav är den lite effektivare mot några av de som countrar gräs
Senast redigerad av Strat0814 2016-09-12 kl. 15:33.
Citera
2016-09-12, 15:33
Medlem
Vet inte om nån har skrivit detta.
Men uppdateringen kommer torsdag-fredag ( slutet av veckan iaf )
Och man kan byta sin buddy NÄR SOM HELST.

Och då står man av valet.
Välja pidgey för snabb XP boost = gå 12km = 500xp

Eller ska man välja att ta en seriös buddy direkt ibörjan att krossa gym med?
Hur tänker ni?

Väljer man alt 2 så är det följande pokémon du ska välja.. (Dessa är dom kraftigaste pokémonen)
Charmeleon, grimer eller dragonair
Senast redigerad av tajttajt 2016-09-12 kl. 15:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in