2017-05-20, 10:15
Medlem
Hittat flera nya stop, nån mer som märkt det?
Citera
2017-05-20, 10:17
Medlem
Barkass avatar
Jag uppdaterade till nya androidversionen på min samsung s6 igår och nu är det oerhört frustrerande att spela pokemon go. Battery Saver-funktionen fungerar nu riktigt dåligt. När jag vänder upp skärmen så kan det dröja 3-5 sekunder innan den går från svart skärm till att visa spelet. Ibland fungerar det inte alls o man står där som ett mongo medans man vrider och vänder på telefonen för att få den att reagera.

Någon mer som upplevt samma sak?
Citera
2017-05-20, 13:06
Medlem
elmerengues avatar
Hatch rate för larvitar måste ha höjts? I mina senaste åtta ägg tror jag jag fått fem st. Kunnat höjt min tyranitar till 3003 cp med 89iv bite stone edge och dessutom börjat samla nya candies till min 93iv larvitar. Kläckte en nyss och fick 32 nya godisar. Helt okej
Citera
2017-05-20, 14:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Hatch rate för larvitar måste ha höjts? I mina senaste åtta ägg tror jag jag fått fem st. Kunnat höjt min tyranitar till 3003 cp med 89iv bite stone edge och dessutom börjat samla nya candies till min 93iv larvitar. Kläckte en nyss och fick 32 nya godisar. Helt okej
Nej, mina 3st 10km sen eventet startade blev: Lapras, chansey och scarmory... har 2 nya på ruvning nu också så återstår att se
Citera
2017-05-20, 15:03
Medlem
vapor21s avatar
Var ute och spelade för första gången sedan eventet startade. Sjysst väder (gick ca 5 km), event, bra äggkläckningar och hittade dessutom ett Cyndaquil-nest. Blir ju inte bättre.

Fångade Cyndaquils så att jag gick från 99 candies till 171. Fångade även ett par Snubbull (saknar bara 19 candies nu, hade inte någon för en vecka sedan) och gick till mig 7 candies till min Houndour (saknar 25 candies).

Hatchade:
1 Chansey
1 Exeggcute
1 Geodude
1 Grimer
1 Lapras
1 Tangela
1 Lickitung
2 Nidoran
1 Squirtle
1 Girafarig

Så en bra runda med andra ord.
Senast redigerad av vapor21 2017-05-20 kl. 15:08.
Citera
2017-05-20, 16:41
Medlem
elmerengues avatar
Utvecklade min 93iv bulbasaur idag till Venusaur.. Den fick razor leaf och solarbeam. Sen utvecklade jag min mareep 89iv till ampharos och den fick volt switch och thunder. Helt okej tillskott mot alla Gyarados och vaporeons
Citera
2017-05-20, 16:46
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nej, mina 3st 10km sen eventet startade blev: Lapras, chansey och scarmory... har 2 nya på ruvning nu också så återstår att se
Lapras och Chansey är ju bra iaf. Efter påskeventet fick jag bara skräp sju i rad, alltså pinecos och mantines. Efter den dåliga sviten har jag fått en pineco, en gligar och en sudowoodo. Resten har varit lapras, mareep x2, dratini, och så larvitar fem ggr tror jag. Det är jävligt bra. Vill dock ha Chansey nu. Jag köper mkt inkubatorer
Citera
2017-05-20, 16:51
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Utvecklade min 93iv bulbasaur idag till Venusaur.. Den fick razor leaf och solarbeam. Sen utvecklade jag min mareep 89iv till ampharos och den fick volt switch och thunder. Helt okej tillskott mot alla Gyarados och vaporeons
Måste testa volt switch, nån sa att den var så seg som fast-attack att om man inte har perfekt connection så hinner man inte dodga motståndarens attack efter man använt den, efter varje gång.
Citera
2017-05-20, 16:55
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Måste testa volt switch, nån sa att den var så seg som fast-attack att om man inte har perfekt connection så hinner man inte dodga motståndarens attack efter man använt den, efter varje gång.
Du fick charge beam på din va? Jäkla lotteri det är med movesets men jag är nöjd över att min fick volt switch då den har hög damage för att vara en quick attack. Thunder är också en jävligt bra attack även om zap cannon hade varit grädden på moset!
Citera
2017-05-20, 16:57
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Du fick charge beam på din va? Jäkla lotteri det är med movesets men jag är nöjd över att min fick volt switch då den har hög damage för att vara en quick attack. Thunder är också en jävligt bra attack även om zap cannon hade varit grädden på moset!
Nej, volt switch-Zap cannon... 2nd best offensive, best defensive... men ampharos ska man ju ha som attacker så man ville ju ha charge beam.. man vill alltid ha snabba fast attacks, iaf jag... föredrar också vine whip framför razor leaf te.x

Tror Charge beam har 8 i damage, men man hinner ju få iväg typ 3 st sådana a.k.a 24 i damage under samma frekvens som man får iväg 1 volt switch a.k.a 20 i damage...
Citera
2017-05-20, 17:49
Medlem
vapor21s avatar
Citat:

Borde inte movesets göras om egentligen? Jag menar, i spelen så "förtjänar" man sina movesets utefter hur hög level ens pokemon är i. Borde det inte införas något liknande i Go? Typ att ens pokemon kan lära sig nya, och bättre moves beroende på vilken CP den har.
Citera
2017-05-20, 18:04
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Nej, volt switch-Zap cannon... 2nd best offensive, best defensive... men ampharos ska man ju ha som attacker så man ville ju ha charge beam.. man vill alltid ha snabba fast attacks, iaf jag... föredrar också vine whip framför razor leaf te.x

Tror Charge beam har 8 i damage, men man hinner ju få iväg typ 3 st sådana a.k.a 24 i damage under samma frekvens som man får iväg 1 volt switch a.k.a 20 i damage...
Aja det viktiga är ju att man får dual electric, sen om det är zap cannon eller thunder och charge beam eller volt switch spelar mindre roll egentligen.

Tycker också de borde göra om movesets men nu är det ju som det är för tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in