2017-04-26, 09:28
Medlem
kryptonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Men med tanke på dessa diskussioner hade det varit intressant att outa topp-6 pokemons med CP, IV och moveset. Så kan vi jämföra och se lite hur vi alla spelar/resonerar.

Har inte maxat någon än, utan har dragit upp många istället. Är nöjd om jag inte hamnar i botten på gymmen.

Dragonite CP3142 91% (Dragon Tail - Hurricane) Antingen riva med eller stoppa in om jag vill hamna lite högre
Gyarados CP3062 98% (Bite - Twister) Gymdefender
Dragonite CP3054 78% (Steel Wing - Hyper Beam) Min första Dragonite som utvecklades innan jag brydde mig om gym
Dragonite CP3040 91% (Steel Wing - Outrage) Gymdefender
Gyarados CP3024 93% (Dragon Tail - Crunch) Gymdefender
Rhydon CP3020 93% (Mud Slap - Stone Edge) Gymdefender
Citera
2017-04-26, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Ständigt detta tugget om IV, dock är det intressant.

Jag är nog en hybrid, klart man vill ha så bra IV som möjligt. Men moveset är ju minst lika viktigt.
Sen beror det nog mycket på vart man spelar, jag spelar i en by på under 10 000 invånare och jag har bara sett en person som har högre level än mig.
Så jag kan lätt placera mig högst upp i gymmet utan att ha en utmaxad pokemon i 90+IV.

Men spelar man i en stor stad bland många L37+ spelare så förstår jag att en utmaxad Dragonite med IV98 är guld värd, medan en med IV78 är mindre duglig.
Så man kan ju styra sitt spel lite efter omgivningen.

Många utav mina topp-6 pokemons CP-mässigt har ganska dålig IV, dock har vissa av dom bra moveset.
Min Dragonite har dock visat sig vara en miss att satsa på. Den var min sista Gen1 pokemon för att fylla dexet, så jag kunde inte hålla mig!
Sen var detta långt innan Dratini blev vanlig i 10km-ägg så jag hade hatchat 0 st när jag hade evolvat och power upat med hjälp av mina hårt intjänade 150 candies.

Så jag resonerade: Nu bränner jag mina 150 Dratini-candies, för det kommer ta 2 år innan jag kommer kunna evolva och power upa en ny!
Sen 2-3 veckor senare så började Dratini ploppa ut ur ägg till höger och vänster, mycket surt!
Men jag kanske kan evolva fram en ny Dragonite inom en snar framtid i och med dessa nya förutsättningar.

Men med tanke på dessa diskussioner hade det varit intressant att outa topp-6 pokemons med CP, IV och moveset. Så kan vi jämföra och se lite hur vi alla spelar/resonerar.

Dragonite, CP3236, IV44% (Dragon Breath - Dragon Pulse) Används flitigt mot starka Blissey och Snorlax t.ex.

Gyarados, CP3126, IV89% (Bite - Dragon Pulse) Används endast som gymdefender pga hög CP men ganska taskigt moveset.

Rhydon, CP3098, IV78% (Mud Slap - Earthquake) Bra moveset så den används flitigt.

Blissey, CP3012, IV100% (Pound - Psychic) Används nästan bara som gymdefender, anledningen vet ni varför! HP401.

Vaporeon, CP3000, IV82% (Water Gun - Hydro Pump) Förstavalet mot alla fire, ground och rock-types.

Snorlax, CP2982, IV84% (Lick - Hyper Beam) Används också nästan bara som gymdefender.

Så jag har allt mellan 44-100% IV på mina topp-6.

Intressant! Här kommer mina.

Dragonite CP3127 (87%)
Steel Wing/Outrage
Används endast som defender

Rhydon CP3013 (91%)
Rock Smash/Stone Edge
Har suttit fast i ett gym länge nu, fungerade väldigt bra som anfallare innan

Gyarados CP2989 (91%)
Bite/Dragon Pulse

Gyarados CP2975 (87%)
Bite/Hydro Pump

Rhydon CP2967 (91%)
Mud Slap/Megahorn

Vaporeon CP2944 (84%)
Water Gun/Water Pulse

Alla utom Rhydon kan jag power uppa två levels till, har gått från L33 till L35 under tiden de suttit i sina gym. Rhydon saknar jag candy till att utveckla vidare.

Min favorit är dock denna, har ihjäl dragonites snabbt som fan!

Golem CP2739 (91%)
Rock Throw/Earthquake
Senast redigerad av Otodus 2017-04-26 kl. 09:41.
Citera
2017-04-26, 09:43
Medlem
DrPwgyms avatar
https://minfil.org/t953B0b9ba/Screen...426-094029.png

Fångat 155 Dratini. Längs med vattnet i Gbg finns de varje dag, Eriksberg, Klippan, Lilla bommen etc
Citera
2017-04-26, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
När Pokémon GO var relativt nytt och superpoppis så var det alltid fullt med folk utanför Trygghansa vid Rådhuset då man satt mellan fyra stops och folk slängde på lures.
Det är relativt tyst och så helt plötsligt börjar det mumlas en massa och min polare väser "shit, Lapras!" och sedan börjar folk ropa "LAPRAS!" "SHIT! "DET ÄR LAPRAS!" "FÅNGA DEEEEEEEEEEEEEEN!!!!" och så ökar ljudnivån ännu mer då folk börjar skrika "LAPRAAAAAAAAAAAAAAAASSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!" "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH H!!!!!!!!!" "HELVETE DEN SMET!" "JAG FICK DENNNN! JAAAAA!!!!!!" och folk bara skriker och vrålar. En av mina polare som var med oss spelar inte alls utan bara hängde med oss för att hänga, hon sa att det här var bland det sjukaste hon någonsin har sett. Från en relativt lugn och tyst folksamling till en vrålande jävla arena där folk bara skrek Från 0 till 100 liksom. Någon som kanske var där när det hände?

Haha, riktigt bra beskrivet Jag kommer ihåg hur galet det var. Det var en period i Gamla Stan när det gick medelålders folk med Walkie talkie nästan som säkerhetsvakter: "ja då har något sett en lapras vid kajen, vi undersöker detta, kom" - "vi kan konfirmera att Lapras spawnar, kom", och sen blev det fullständig hysteri, folk puttade nästan undan barn för att inte missa detta. Det kändes ganska sjukt också Det är tider man aldrig glömmer! Tack för din delning.
Citera
2017-04-26, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Intressant! Här kommer mina.

Dragonite CP3127 (87%)
Steel Wing/Outrage

Rhydon CP3013 (91%)
Rock Smash/Stone Edge

Gyarados CP2989 (91%)
Bite/Dragon Pulse

Gyarados CP2975 (87%)
Bite/Hydro Pump

Rhydon CP2967 (91%)
Mud Slap/Megahorn

Vaporeon CP2944 (84%)
Water Gun/Water Pulse

Alla utom Rhydon kan jag power uppa två levels till, har gått från L33 till L35 under tiden de suttit i sina gym. Rhydon saknar jag candy till att utveckla vidare.

Min favorit är dock denna, har ihjäl dragonites snabbt som fan!

Golem CP2739 (91%)
Rock Throw/Earthquake

Det här håller jag med om att det är intressant, framförallt så tänker jag på fördelningen.

Jag är level 36:

Dragonite CP3453 (100%)
Steel Wing/Dragon Pulse

Gyarados CP3164 (100%)
Bite/Twister
Används som anfallare, men helt klart märkbart dålig chargemove

Snorlax CP3082 (82%)
Lick/Body Slam
Används som hybrid, jag använder honom som anfallare beroende på motstånd, samt ganska kul att lämna på gym. Jag har en med Hyper Beam på 84%, men har ej kört några power up än.

Rhydon CP3074 (96%)
Rock Smash/Stone Edge
Används bara som anfallare

Blissey CP3033 (89%)
Zen Headbutt/Dazzling Gleam

Vaporeon CP2932 (91%)
Water Gun/Hydro pump
Används endast som anfallare
Citera
2017-04-26, 14:11
Medlem
elmerengues avatar
Vad får ni i era tior efter eventet? Fått tre pinecos och en jävla mantine i de fyra jag fått.. Riktigt unket dåligt.
Citera
2017-04-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Vad får ni i era tior efter eventet? Fått tre pinecos och en jävla mantine i de fyra jag fått.. Riktigt unket dåligt.

Kottjäveln, kommer om och vart annat, annars har Larvitar och Dratini kommit en hel del, så jag har nog haft tur..
Citera
2017-04-26, 15:35
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Kottjäveln, kommer om och vart annat, annars har Larvitar och Dratini kommit en hel del, så jag har nog haft tur..
Aja då finns det hopp iallafall. Behöver en larvitar till sen kan jag få min tyranitar..
Citera
2017-04-26, 16:08
Medlem
Fick fan upp en Tyranitar på nearby idag, men hade såklart inte möjlighet att ta mig dit. Eviga jävla livsrigg. På vägen hem plockade jag förvisso sedan upp en 100%ig Cyndaquil, lite plåster på såren iaf.
Citera
2017-04-26, 16:08
Medlem
Jag har så fruktansvärt många Pokemons och är fullkomligt urusel på vilka jag verkligen ska satsa på. Hade behövt ha en pokestorage coach som gick igenom vad som är värt att lägga stardust på. Och ja, jag har kollat IV ett bra tag och även attacker... men det som tidigare var bäst är det ju inte längre och detta gäller flera av dem jag redan har lagt mycket power up på. Ja, Dragonite, Gyarados, Vaporeon, Rhydon vet jag ju. Sedan har jag ju vissa andra med bra IV med inte bästa moveset. Detta gör mig i alla fall väldigt förvirrad och att jag har avvaktat med power up då jag inte vill slösa stardust något mer. Tex har jag tre Dragonites på över 3000 men bara en som är kanon och tre höga Gyarados där ingen har bra moveset.
Citera
2017-04-26, 16:11
Medlem
Jag gillar också pokemon go! bor i sverige också
Citera
2017-04-26, 16:16
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimp73
Jag har så fruktansvärt många Pokemons och är fullkomligt urusel på vilka jag verkligen ska satsa på. Hade behövt ha en pokestorage coach som gick igenom vad som är värt att lägga stardust på. Och ja, jag har kollat IV ett bra tag och även attacker... men det som tidigare var bäst är det ju inte längre och detta gäller flera av dem jag redan har lagt mycket power up på. Ja, Dragonite, Gyarados, Vaporeon, Rhydon vet jag ju. Sedan har jag ju vissa andra med bra IV med inte bästa moveset. Detta gör mig i alla fall väldigt förvirrad och att jag har avvaktat med power up då jag inte vill slösa stardust något mer. Tex har jag tre Dragonites på över 3000 men bara en som är kanon och tre höga Gyarados där ingen har bra moveset.

Värda att satsa på med rätt IV och rätt attacker:

Självklara:
Dragonite
Tyranitar
Blissey
Snorlax
Vaporeon
Gyarados
Exeggutor

Stora fördelar men även nackdelar, så dessa kan man poweruppa om man vill:
Rhydon (pga hög CP, double weakness mot vatten och gräs dock = fail)
Lapras (pga bäst mot dragonite men nerfad som fan så du får ingen hög gymplacering)
Alakazam (pga ger mest damage i hela spelet, men extremt låg cp som gör att han faintar snabbt även om du dodgar)
Gengar (Se ovan)
Jolteon (pga bästa electricattackern som counter mot Vaps och Gyarados, men låg CP hög den ganska känslig mot dodgedamage)
Ampharos (för den är bättre än Jolteon för den är mer tankig, dvs mer hp och tål mer, men har låg CP och dålig placering i gym)
Machamp (För den enligt statistik är bästa countern mot Snorlax och Blissey, dock är jag lite ambivalent för både Snorlax och Blissey har quickattacks som är supereffective mot Machamp.. och mot högCP blissey kan man inte dodga quickattacks för då går tiden ut, föredrar en maxad Dragonite)
Ursaring (Med bästa moveset sägs den vara bra blisseycounter men det finns ett par bättre alternativ så spara dusten istället)
Arcanine/Charizard (Om man nu vill ha en eldpokemon för man satsa på Arcanine/Charizard)

Och glöm inte att en del pokemons har nya "bästa moveset" så gamla gäller inte alltid.

Och glöm inte att hela systemet antagligen görs om om ett par månader och då kanske helt andra "spelregler" gäller.
Senast redigerad av NirvanA 2017-04-26 kl. 16:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in