2017-07-07, 13:03
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS
Från det ena till det andra har jag fått mina första guld badge i två gym. Spännande att se om det innebär något litet boost när jag snurrar dem nästa gång!

Tror jag inte fått någon guld badge ännu och brukar inte ens kika på vilka nivåer jag har.

Jag har sett att gym brukar ge rätt hyfsat med prylar typ 5-6 items varje gång.

Tycker däremot att stop samt gym ger väldigt dåligt med potions men vanliga revive är det gott om
Citera
2017-07-07, 14:12
Medlem
IgorSs avatar
Guldgym ger en extra bonuspryl vid snurr. Enda jag upptäckte. Fortfarande inte sett röken av candy när jag matar lagkamrater med bär.

Blev också opepp på att lägga mer pengar på spelet. Inte pga eventet i sig med Niantic är konstiga & slappa. Dyra priser, obegripliga förändringar och få överraskningar. Vore trevligt med nya monster i sommar men det ser mörkt ut om man inte vill semestra i gallerior. Haha... gallerior? Borde vara ett naturspel tycker jag.
Citera
2017-07-07, 14:19
Medlem
Citat:
Guldgym ger en extra bonuspryl vid snurr. Enda jag upptäckte. Fortfarande inte sett röken av candy när jag matar lagkamrater med bär.

Blev också opepp på att lägga mer pengar på spelet. Inte pga eventet i sig med Niantic är konstiga & slappa. Dyra priser, obegripliga förändringar och få överraskningar. Vore trevligt med nya monster i sommar men det ser mörkt ut om man inte vill semestra i gallerior. Haha... gallerior? Borde vara ett naturspel tycker jag.
Naturen genererar inga sponsorintäkter
Citera
2017-07-07, 14:27
Medlem
DressCode99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
med all rätt, niantic har väl nån eller några som skriver där kanske skickar en signal till niantic hur misslyckat detta firande är? det hoppas jag.. Det borde ligga i ideras intresse ha spelare som är glada och som vill spendera pengar på ett spel jag undrar hur många vill köpa den boxen nu ? inte många tror jag..
Jag tolkar det som att runt 99,98 % av dom på reddit kommer köpa lådhelvetet. Och då räknar jag högt.

Och som jag förstår en del av inläggen där så har Niantic, som du påpekar☺️, folk som "kollar av läget" på bla reddit. Så utan tvivel är Niantic fullt medvetna om lyckoruset vi Trainers svävar i just nu.
Tack vare ett event av......världsklass.☺️
Citera
2017-07-07, 14:41
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

man får ju 20 stardust varje gång man matar, candy ska man väl inte få?
Senast redigerad av swebarb 2017-07-07 kl. 14:48.
Citera
2017-07-07, 14:56
Medlem
nextdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Mitt intresse har dalat rätt mycket senaste tiden och iom det här eventet bestämde jag mig för att aldrig mer lägga riktiga pengar på spelet. Har flera 10-ägg som väntar på inkubering men tänker inte köpa några inkubatorer, kör en i taget med evighetsinkubatorn så får det ta den tid det tar.

Jag är inte så bitter som jag låter, mest förundrad över hur niantic kunde tycka att det här var en bra idé. Det hade varit bättre att inte ha nåt event öht om det här var det bästa de kunde skaka fram.

Citat:
Håller med. Niantic snålhet gör mig också snål. Trodde raiden skulle vara mer sällsynta men inte kräva några raidpass.
Om Niantic inte skulle bete sig som judar skulle jag köpa inkubatorer till alla mina ägg. Nu håller jag i pengarna i stället.

Jag är lika bitter som jag låter
Citera
2017-07-07, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
man får ju 20 stardust varje gång man matar, candy ska man väl inte få?
Det finns en liten chans att du får candy när du matar Pokemon med bär. Exakt hur stor chansen är vet jag inte, men jag fick en Chansey candy i morse när jag matade en Blissey.
Citera
2017-07-07, 17:03
Medlem
Etrades avatar
Jag blev i dessa tunga tider aningen gladare nyss i alla fall.

1. Dök upp en Snorlax som raid boss i min by, glada barn och semester-firare stormade och vi blev snabbt 20 st som enkelt kunde ta ner den.
Resultatet blev mitt första Charged-TM någonsin och 7 Rare Candy.
Snorlaxen fångades, 89% IV med Zen Headbutt - Hyper Beam

2. Kläckte några ägg och snurrade till mig 2 st sprillans nya 10km-ägg, och nu när Pineco, Mantine och gänget är förpassade till 5km-äggen så är jag våldsamt nyfiken vad dessa kan innehålla.
Återkommer med resultatet
Citera
2017-07-07, 17:25
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Vore trevligt med nya monster i sommar men det ser mörkt ut om man inte vill semestra i gallerior. Haha... gallerior? Borde vara ett naturspel tycker jag.

Vi har ett stort köpcentrum utanför stan dit alla åker och handlar. Finns inte ett enda stop där, inget gym och nästan inga pokemons.

Antar de ändrat så man nu ser igen om ett gym är under attack. Sedan så kanske det är bra att man vid första anblicken ser om det är ett starkt eller svagt gym, högt eller lågt. Men jag blir lite knäpp på hur långt man ser. I början såg man skitlångt, sedan inte långt alls, nu verkar man se lite längre bort.

Sparat inkubatorer sedan levlade 30. Men inga milsägg så långt ögat kan nå.

Guldgym? Något mer jag missat... känner intresset svalnat lite. Synd för spelet gav mig så mycket motion förra sommaren att så mycket har jag inte travat på tio år sammanlagt. Hade hoppats det skulle ge mer inspiration att gå ut, ska visst finnas något gym i ett fint vandringsstråk men eftersom man inte blir belönad dagligen för att hålla gym känns det smått meningslöst att gå dit.
Citera
2017-07-07, 17:35
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Är det någon som tror att man kan göra en App enkelt för att hitta andra som vill raida? Silph road fungerar ju inte, och något behövs ju helt klart! Jag är så okunnig inom området, men misstänker att det finns folk med kompetens som skulle klara av det ganska lätt (om man håller det mycket lätt, tex så räcker det med ett forum eller likvärdigt), vad tror ni?

Jag hoppas främst på att det byggs in en funktion i själva spelet att kunna efterlysa medhjälpare till en specifik raid. Det vore rimligtvis det enklaste och smidigaste.
Citera
2017-07-07, 19:43
Medlem
Har det hänt något, eller har jag haft min livs bästa runda just? För att nämna ett par catches: Blastoise, Flaffy, Mareep x 2, Charmander, Totodiles, 2 dratinis.. Helt osannolik runda!!!

Det är ju ironiskt då jag tänkt i besvikelse att inte spela så mycket framöver pga skiteventet..
Citera
2017-07-07, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Jag hoppas främst på att det byggs in en funktion i själva spelet att kunna efterlysa medhjälpare till en specifik raid. Det vore rimligtvis det enklaste och smidigaste.

Absolut, men i väntan på Niantic tänkte jag, det kan ju ta lång tid Jag hoppas innerligt på det scenario du beskrev, det finns inget värre än att öppna upp en massa extra appar pga outvecklade spel..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in