2017-03-14, 06:26
Medlem
Twizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
har inte heller fått ett enda, varken på 7days eller random, nåt är ju fan fel..

Grabben fick första gången sen inte en enda gång efter det. Ändå så kör vi varje dag så vi tar stopp. Så det är trist. Finns minst en han vill evolva när han hittar rätt sak.
Citera
2017-03-14, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Kom upp ett nytt meddelande nyss när jag startade appen men jag råkade trycka bort det direkt. Någon som kan berätta vad det handlade om?

Kan vara att de uppdaterat användarvillkoren för applewatch
Citera
2017-03-14, 07:48
Medlem
Loveaffairs avatar
Har inte hängt med i tråden men; är det bara jag som tycker gen 2 varit alldeles för lätt? Var taggad på att börja spela igen och gå långa promenader, samla till efterlängtade evolves. Istället hade jag efter bara ett par gånger utan större ansträngningar fått ihop 45/70 av gen 2. Många evolves hittade jag på diprekten i det vilda. Detta i söderort i Stockhoöm.

Jag som ville promenera och få lite utmaning
Senast redigerad av Loveaffair 2017-03-14 kl. 07:52.
Citera
2017-03-14, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Har inte hängt med i tråden men; är det bara jag som tycker gen 2 varit alldeles för lätt? Var taggad på att börja spela igen och gå långa promenader, samla till efterlängtade evolves. Istället hade jag efter bara ett par gånger utan större ansträngningar fått ihop 45/70 av gen 2. Många evolves hittade jag på diprekten i det vilda. Detta i söderort i Stockhoöm.

Majoriteten av pokemon från gen 1 gick också väldigt fort att fånga, det som tar tid är att hitta de
sista. Jag lovar dig, det kommer vara en utmaning att fånga alla.
Citera
2017-03-14, 09:04
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:

Har fått ihop 73 st från Johto-dexet dvs guldmedalj, varit ganska lätt får man säga, däremot... de som är rare är faen riktigt RARE, vissa har man aldrig ens sett skymten av dess grundform ens så det lär ta ett tag att catch 'em all, en hel går ju inte att få via tur i äggen heller dessutom....

att hitta nödvändiga evolution items är också en utmaning som heter duga och då ska vi inte en snacka om uknown
Citera
2017-03-14, 10:16
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Har fått ihop 73 st från Johto-dexet dvs guldmedalj, varit ganska lätt får man säga, däremot... de som är rare är faen riktigt RARE, vissa har man aldrig ens sett skymten av dess grundform ens så det lär ta ett tag att catch 'em all, en hel går ju inte att få via tur i äggen heller dessutom....

att hitta nödvändiga evolution items är också en utmaning som heter duga och då ska vi inte en snacka om uknown
73 st är bra jobbat, själv sitter jag inne på 66 st och jag spelar ganska hårt!
Bor och spelar nästan uteslutande i min hemby som har ca 8000-10000 invånare. Jag har 8 pokestops och 1 gym i byn. Har endast tillgång till ett nest (golfbanan), några parker finns det nämligen inte här.

Så jag tycker nog inte att Gen2 är lätt att fylla. Jag förstår att det kan vara annat för en stadsbo som känner till en hel del "rare-spawns" osv.

Men för att nämna lite exempel:
Hatchat en Larvitar, aldrig ens sett någon vild.
Fångat en Skarmory, en Houndour.
Aldrig hatchat, fångat eller ens sett någon Tyrouge, Hitmontop, Mareep, Totodile (!!), Shuckle, Girafarig, Yanma, Unown eller Miltank.

Gen2 har ju extremt många Pokemons som inte har någon evolve, därför kommer ju många att fylla upp 80-90% av dexet ganska snabbt. Hade t.ex Girafarig och Shuckle haft en stage-2 så hade det tagit betydligt längre tid.

Men personligen så tror jag Gen3 kommer släppas tidigare än Gen2 tidsspanns-mässigt så jag tror ändå det gäller att gringa på ganska hårt nu.
Citera
2017-03-14, 10:56
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
73 st är bra jobbat, själv sitter jag inne på 66 st och jag spelar ganska hårt!
Bor och spelar nästan uteslutande i min hemby som har ca 8000-10000 invånare. Jag har 8 pokestops och 1 gym i byn. Har endast tillgång till ett nest (golfbanan), några parker finns det nämligen inte här.

Så jag tycker nog inte att Gen2 är lätt att fylla. Jag förstår att det kan vara annat för en stadsbo som känner till en hel del "rare-spawns" osv.

Men för att nämna lite exempel:
Hatchat en Larvitar, aldrig ens sett någon vild.
Fångat en Skarmory, en Houndour.
Aldrig hatchat, fångat eller ens sett någon Tyrouge, Hitmontop, Mareep, Totodile (!!), Shuckle, Girafarig, Yanma, Unown eller Miltank.

Gen2 har ju extremt många Pokemons som inte har någon evolve, därför kommer ju många att fylla upp 80-90% av dexet ganska snabbt. Hade t.ex Girafarig och Shuckle haft en stage-2 så hade det tagit betydligt längre tid.

Men personligen så tror jag Gen3 kommer släppas tidigare än Gen2 tidsspanns-mässigt så jag tror ändå det gäller att gringa på ganska hårt nu.

Well tack tack, jag spelar inte "hårt" iaf. Brukar ha spelet på när jag går på jobbet vilket jag gör ca 5-10km per dag, några stops och gym finns på vägen också så ibland tar det lite extra tid

Eftersom jag inte hade turen att kläcka eller få ett gäng Chanseys under eventet så går jag med min enda, bara 53km till Blissey nu så det ska man väl klara innan veckan är slut

Har inte heller varken kläckt eller sett en enda Larvitar, starters har jag bara två-tre av alla... så det lär ta ett tag om de inte blir nestmons, finns ett enda nest här i stan och det är Paras nu tjoho, innan var det Zubat

Kläckt tre Mareep så har 68 candy, en Ampharos vore inte helt fel även om den inte verkar vara något jättespeciellt, en electric type med lite bult har ju saknats iaf...
Citera
2017-03-14, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thursdays-Girl
Vart fasen då, om jag får fråga? Har fortfarande inte hittat en enda...

Främst runt omkring Partille
Citera
2017-03-14, 11:22
Medlem
Qebuis avatar
Citat:

Vadå, det finns ju mer än 70? Jag är uppe i 71. Mareep till Ampharos och Larvitar till Tyrannitar kommer bli riktigt svårt.
Citera
2017-03-14, 12:05
Medlem
Tycker ni man ska spara sina stones eller använda dem?
Citera
2017-03-14, 12:20
Medlem
thotthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Vadå, det finns ju mer än 70? Jag är uppe i 71. Mareep till Ampharos och Larvitar till Tyrannitar kommer bli riktigt svårt.

Mareep känns omöjlig. Aldrig sett någon och får jag 10km ägg så får jag Gligar som ändå spawnar överallt här. Aldrig sett varke Girafarig, Shuckle eller Qwilfish heller. Är uppe i 69
Citera
2017-03-14, 13:04
Medlem
Börjar nästan tro att Hanke trollar oss när han sa att vi ska spara candy. Eller ska vi hålla på med det i en och en halv månad till påsk? Vad tror ni? St Patricks day på fredag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in