Citat:
Ursprungligen postat av
Petrucciani
Har fått ihop 73 st från Johto-dexet dvs guldmedalj, varit ganska lätt får man säga, däremot... de som är rare är faen riktigt RARE, vissa har man aldrig ens sett skymten av dess grundform ens så det lär ta ett tag att catch 'em all, en hel går ju inte att få via tur i äggen heller dessutom....
att hitta nödvändiga evolution items är också en utmaning som heter duga och då ska vi inte en snacka om uknown

73 st är bra jobbat, själv sitter jag inne på 66 st och jag spelar ganska hårt!
Bor och spelar nästan uteslutande i min hemby som har ca 8000-10000 invånare. Jag har 8 pokestops och 1 gym i byn. Har endast tillgång till ett nest (golfbanan), några parker finns det nämligen inte här.
Så jag tycker nog inte att Gen2 är lätt att fylla. Jag förstår att det kan vara annat för en stadsbo som känner till en hel del "rare-spawns" osv.
Men för att nämna lite exempel:
Hatchat en Larvitar, aldrig ens sett någon vild.
Fångat en Skarmory, en Houndour.
Aldrig hatchat, fångat eller ens sett någon Tyrouge, Hitmontop, Mareep, Totodile (!!), Shuckle, Girafarig, Yanma, Unown eller Miltank.
Gen2 har ju extremt många Pokemons som inte har någon evolve, därför kommer ju många att fylla upp 80-90% av dexet ganska snabbt. Hade t.ex Girafarig och Shuckle haft en stage-2 så hade det tagit betydligt längre tid.
Men personligen så tror jag Gen3 kommer släppas tidigare än Gen2 tidsspanns-mässigt så jag tror ändå det gäller att gringa på ganska hårt nu.