Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Deprimerande att se nya "best moves/attackers", alla man sparat som hade bäst innan updaten har blivit nerfade och det finns bättre... te.x dragonites dragon breath dragon claw är ju inte så bra längre
Eller stackarna som la dust på psycho-cut alakazam
Jo och det kommer säkert fortsätta såhär att stats ändras under tiden. Men jag kommer aldrig sträva efter att hela tiden få tag i det nya bästa movesetet. Det kommer kosta för mycket stardust!
På tal om Alakazam så har jag en utmaxad med Confusion - Psychic, den va klart sämre än en med Psycho Cut här om veckan. Men även innan när jag anföll med honom så gjorde han ändå sjukt bra skada, extremt bra attacking-stats, hög CP och båda attackerna ger STAB.
Så det jag försöker säga är att jag nöjer mig med denna Alakazam, jag kommer (troligtvis) aldrig evolva och maxa ut en ny ändå.
Min Espeon på CP2526 har Confusion - Psybeam, troligtvis inte i närheten av att vara bästa moveset men nöjer mig även med den.
För övrigt utökades dexet med 4:a nya igårkväll / imorse.
Wobbuffet (Troligtvis inte alls rare, bara jag som haft svårt att springa på den)
Sneasel (Kläckte från ett 5km-ägg, CP1050 med Feint Attack - Foul Play (STAB). Perfekt Dark-type för att träna upp gym med)
Houndour (Kanske är Gen2´s Vulpix? Ganska ovanlig så det kan dröja ett tag innan man kan evolva)
Stantler (Nog den mest rare jag kom över!? Aldrig tidigare sett på nearby / sightings)