2017-02-24, 11:36
Medlem
Mackan1992s avatar
Det kommer ju inte gå att tradea en pokémon man inte har i dexet redan så det kommer absolut inte förstöra något.
Citera
2017-02-24, 12:27
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Det kommer ju inte gå att tradea en pokémon man inte har i dexet redan så det kommer absolut inte förstöra något.
Källa på det? Det är väl det som är hela grejen med trading. I GBA-spelen var det ju det iaf. Evolva och byta till sig de man inte hade
Citera
2017-02-24, 12:29
Medlem
DressCode99s avatar
En fråga i all enkelhet.☺

Jo, vet någon upplyst människa här vad som "händer" ifall jag skulle klanta till det enligt följande:

Säg att jag har 37 stycken Weedle candy, jag har endast 1 styck Weedle i dexet och jag har ingen Beedrill. Och sen en lördags morgon när jag av någon underlig anledning är nåt jävulsk bakfull, så får jag för mig att jag skall "städa upp lite" i dexet (pokemonsförrådet) och då gör jag en sk Transfer av min enda Weedle till Fessorn.
Alltså, ingen Beedrill, 37 Weedlecandy, EN Weedle...som jag byter in till professorn.

Frågan är: Ryker mina 37 Weedlecandy åt skogen? Eller sparas dom på nåt vis till nästa Weedle/Beedrill jag fångar?

Många här har ju bevisligen hyfsat goda kunskaper i reglementet, så. Någon!

DC99
Citera
2017-02-24, 12:34
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspotatisen
Källa på det? Det är väl det som är hela grejen med trading. I GBA-spelen var det ju det iaf. Evolva och byta till sig de man inte hade

Nej har ingen källa, lyssnat på youtubers bara som säger att det garanterat inte kommer att fungera så. Men det är ju bara spekulationer än så länge.
Citera
2017-02-24, 12:36
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DressCode99

Jo, vet någon upplyst människa här vad som "händer" ifall jag skulle klanta till det enligt följande:

Säg att jag har 37 stycken Weedle candy, jag har endast 1 styck Weedle i dexet och jag har ingen Beedrill. Och sen en lördags morgon när jag av någon underlig anledning är nåt jävulsk bakfull, så får jag för mig att jag skall "städa upp lite" i dexet (pokemonsförrådet) och då gör jag en sk Transfer av min enda Weedle till Fessorn.
Alltså, ingen Beedrill, 37 Weedlecandy, EN Weedle...som jag byter in till professorn.

Frågan är: Ryker mina 37 Weedlecandy åt skogen? Eller sparas dom på nåt vis till nästa Weedle/Beedrill jag fångar?

DC99

Du har kvar alla dina candies, de försvinner inte bara för man inte har någon korresponderande Pokemon
Citera
2017-02-24, 12:38
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

DC99

candies kan inte försvinna vad jag vet.
Citera
2017-02-24, 12:39
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Citat:

DC99

De sparas. Enda sättet att bli av med candies är via power up/evolution.
Citera
2017-02-24, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
45 av 50 godisar på Phanpy nu, riktigt taggad på att evolva! En av få pokémon jag har koll på från gen2.

Lustigt, jag fångade 2 Donphans nära hemmet innan jag såg den första Phanpyn.

För övrigt en riktigt bra dag. Först en en låg Dragonite som drog in 19 candies tack vare en Pinap. Och för en stund sedan en Meganium, låg nivå men riktigt rare. Moveset RL/EQ är det något att ha på en sådan?
Senast redigerad av trolljakt 2017-02-24 kl. 14:08.
Citera
2017-02-24, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Nej har ingen källa, lyssnat på youtubers bara som säger att det garanterat inte kommer att fungera så. Men det är ju bara spekulationer än så länge.
Personligen hoppas jag att du har fel. Bor i ett "rural area" med samma pisspawns 24/7, men har haft turen att kläcka 2 Tangela + fångat en Tangela när jag var på semester utomlands. Skulle gärna byta 2 av dessa mot typ magmar/aerodactyl/snorlax/lapras/chansey/porygon/kabuto/omanyte som jag ännu ej har hittat
Citera
2017-02-24, 14:08
Medlem
NirvanAs avatar
De måste lägga till fler gen2 pokemons i ägg, alldeles för dålig variation där... och skev placering, vad te.x gör fucking natu i ett 5km ägg.... lägg in teddiursa, houndour, den-rosa-hunden etc
Citera
2017-02-24, 14:38
Medlem
janssonkarls avatar
Är togepi vanligare nu?

Kläckt en igår och en idag, har den som buddy, undrar om den känner av det för har bara fått 5 godisar varje hatch :/ av 2 ägg vill säga, kläckte ett igår och ett idag.

MVH JK
Citera
2017-02-24, 15:36
Medlem
hortaxis avatar
Vart är det bästa stället i Sthlms-området? Jag vill grinda upp stardust samt fånga många dratinis. Skulle även vara bra om någon vet vart man kan fånga tangela!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in