Citat:
Ursprungligen postat av
Drini
är det något dem borde ordna så är det att folk i byhålor inte har en chans bara för att dem inte har pengar nog att bo i ett metropol. Samt att hela spelet är pay-to-win är lite lamt.
Men poängen är att du alltså vill att man ska ha en tracker inbyggt. Vilken är så uber-korkad idioti om du tänker lite till. Det finns 151 pokemons. Jag besökte över 1500 unika pokestops på ett par dagar. Hade jag haft pokemons på kartan hade jag haft alla på ett dygn. Har redan 90 på en vecka utan nå jävla tracker eller nearby funktion. På tok för enkelt redan det.då? Man ska ju behöva motionera som fan, ta sig till nya och udda ställen i flera månader för att ha något ultra-rare med riktigt bra stats. Annars är det bara ett spel som är meningslöst nästan direkt. Är det kul att vara max level, ha alla pokemons genom att casual-spela ett par veckor? Vad skulle en få ut av det? Vad skulle niantec tjäna på att skapa världens mest hypade spel och sen göra allt väsentligt i det så enkelt att uppnå att alla har tröttnat på en månad?
Om du vill ha ett så super enkelt spel utan att anstränga dig, ta typ harpan eller köp dig till dina stats istället.
Värst vad folk tar pokemon seriöst. Niantic sysslar inte med välgörenhet, självklart designas spelet för att maximera intäkterna.
Att ha ett fungerande trackingsystem är ingen motsättning till att spelet fortfarande kan vara svårt. Det handlar bara om att balansera vad som spawnas, hur ofta och var. Jag tycker det hade varit nycket roligare om man hade haft en chans att påverka vad man hittar snarare än att man ska gå runt planlöst utan en susning.
Håller helt med om att spelet är feldesignat. Man borde kunna spela var man än är och det borde t.o.m premieras med sällsynta pokemons på sällsynta ställen.