2016-07-31, 23:01
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Ni som saknar Pokevision kan ju ladda ner Python och så drar man hem Pokevision från Github. Så kan man göra lite batch-filer på de områden man vill skanna av. Fungerar bara på datorn då, men man kan ju styra datorn med mobilen i t. ex. Teamviewer. Se till att ta hem fulla versionen på datorn annars disconnectas man efter 5 minuter har jag för mig.

Så kan man ställa in att man ska bli meddelad när Pokemons man inte har spawnar inom området. Fungerar fint, t.o.m. bättre än med vanliga Pokevision. Man kan även se alla gym och Pokestops. Testade i 1-2 timmar och har lyckats finna 6 Pokemons jag inte har tack vare det. Det finns guider på Youtube om nån undrar exakt hur man ska göra. Fuskigt kanske, men det är väl inte mer fusk än vad Pokevision-slidan var iaf.

Haha, var i Norrland? I Piteå finns det då gott om gym och pokestop.

Edit; Så spawnar Vaporeon bara 1km ifrån mig, men bara 2 min kvar.
Fast pokevision var ju återigen ett klart brott mot användaravtalet så mer fusk än så kan det väl inte bli?
Citera
2016-07-31, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Fast pokevision var ju återigen ett klart brott mot användaravtalet så mer fusk än så kan det väl inte bli?

Dock omöjligt att bli bannad.
Citera
2016-07-31, 23:48
Medlem
Citat:
är det något dem borde ordna så är det att folk i byhålor inte har en chans bara för att dem inte har pengar nog att bo i ett metropol. Samt att hela spelet är pay-to-win är lite lamt.

Men poängen är att du alltså vill att man ska ha en tracker inbyggt. Vilken är så uber-korkad idioti om du tänker lite till. Det finns 151 pokemons. Jag besökte över 1500 unika pokestops på ett par dagar. Hade jag haft pokemons på kartan hade jag haft alla på ett dygn. Har redan 90 på en vecka utan nå jävla tracker eller nearby funktion. På tok för enkelt redan det.då? Man ska ju behöva motionera som fan, ta sig till nya och udda ställen i flera månader för att ha något ultra-rare med riktigt bra stats. Annars är det bara ett spel som är meningslöst nästan direkt. Är det kul att vara max level, ha alla pokemons genom att casual-spela ett par veckor? Vad skulle en få ut av det? Vad skulle niantec tjäna på att skapa världens mest hypade spel och sen göra allt väsentligt i det så enkelt att uppnå att alla har tröttnat på en månad?

Om du vill ha ett så super enkelt spel utan att anstränga dig, ta typ harpan eller köp dig till dina stats istället.

Värst vad folk tar pokemon seriöst. Niantic sysslar inte med välgörenhet, självklart designas spelet för att maximera intäkterna.

Att ha ett fungerande trackingsystem är ingen motsättning till att spelet fortfarande kan vara svårt. Det handlar bara om att balansera vad som spawnas, hur ofta och var. Jag tycker det hade varit nycket roligare om man hade haft en chans att påverka vad man hittar snarare än att man ska gå runt planlöst utan en susning.

Håller helt med om att spelet är feldesignat. Man borde kunna spela var man än är och det borde t.o.m premieras med sällsynta pokemons på sällsynta ställen.
Citera
2016-07-31, 23:48
Bannlyst
Jag var på level 5 och idag när jag skulle starta appen så frågar den efter Gmail bekräftelse och så är min profil helt plötligt borta och får börja om från början alltså skapa nytt profil vad fan hände ??
Citera
2016-07-31, 23:54
Medlem
Mitt konto blev också resetat Hur löser man det? Någon som vet?
Citera
2016-08-01, 00:19
Medlem
NirvanAs avatar
Var ute och testade nya uppdateringen.. Tycker just momentet när man ska fånga pokemonen är svårare nu, de har flyttat bak vissa pokemon och flygpokemonen befinner sig på annan höjd än tidigare så svårt att sikta med bollen, antagligen vänjer man sig men det är annorlunda jämfört med förut.
Citera
2016-08-01, 00:26
Medlem
ArvidEkesparres avatar
Då har även undertecknad vågat sig på förevarande fluga. Tillsammans med min katt Gottfrid, en högst frodig men ack så gammal och sliten Chartreux, har jag begett mig ut på vidsträckta promenader kring godset under dessa milda sommarkvällar för att just tillfångata Pokémoner. Ett högst besynnerligt fenomen, men det får mig att lämna mitt varma kontor och röra på mig, till husmästarinnans stora fröjd. Det var nämligen unge Mathias, den desto mer tekniskt lagde av mina sonsöner, som lurade i mig detta ofog. Vid nästa sommarfika blir det tvivelsutan min uppgift att utsätta gossen för ett rackartyg i gengäld. Kanske skulle jag lura upp honom på Tornado, min nyligen införskaffade och otyglige beskällare, och se hur det går för den lille gynnaren?

Jag kom raskt till insikt med att denna underhållning distraherade mig från mina arbetsuppgifter och schemalade aftnarna åt den i stället. Hur som haver måste jag medge att det var en fröjdsam liten aktivitet. Jag lyckades i kväll fånga både en anka och en guldfisk. Vad de gjorde mitt i skogen har jag svårt att förstå, men likafullt lyckades jag fänglsa dem alldeles själv. Vid tidigare tillfällen har jag behövt ta hjälp av husmästarinnan eller statare Vesterlund, vem av dem som vid tidpunkten varit tillgänglig. Till råga på allt har min granne herr Cnausts blivit någon sorts chef för ett träningslokal på min egen gamla ångbåtsbrygga. En förgrämlig historia men den gamle räven ska allt få vad han tål, skrattar bäst den som skrattar sist.
Citera
2016-08-01, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArvidEkesparre
Då har även undertecknad vågat sig på förevarande fluga. Tillsammans med min katt Gottfrid, en högst frodig men ack så gammal och sliten Chartreux, har jag begett mig ut på vidsträckta promenader kring godset under dessa milda sommarkvällar för att just tillfångata Pokémoner. Ett högst besynnerligt fenomen, men det får mig att lämna mitt varma kontor och röra på mig, till husmästarinnans stora fröjd. Det var nämligen unge Mathias, den desto mer tekniskt lagde av mina sonsöner, som lurade i mig detta ofog. Vid nästa sommarfika blir det tvivelsutan min uppgift att utsätta gossen för ett rackartyg i gengäld. Kanske skulle jag lura upp honom på Tornado, min nyligen införskaffade och otyglige beskällare, och se hur det går för den lille gynnaren?

Jag kom raskt till insikt med att denna underhållning distraherade mig från mina arbetsuppgifter och schemalade aftnarna åt den i stället. Hur som haver måste jag medge att det var en fröjdsam liten aktivitet. Jag lyckades i kväll fånga både en anka och en guldfisk. Vad de gjorde mitt i skogen har jag svårt att förstå, men likafullt lyckades jag fänglsa dem alldeles själv. Vid tidigare tillfällen har jag behövt ta hjälp av husmästarinnan eller statare Vesterlund, vem av dem som vid tidpunkten varit tillgänglig. Till råga på allt har min granne herr Cnausts blivit någon sorts chef för ett träningslokal på min egen gamla ångbåtsbrygga. En förgrämlig historia men den gamle räven ska allt få vad han tål, skrattar bäst den som skrattar sist.

Du har uppenbart för mycket fritid. PoGo kommer passa dig som handsken
Citera
2016-08-01, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0kletsg0
Jag var på level 5 och idag när jag skulle starta appen så frågar den efter Gmail bekräftelse och så är min profil helt plötligt borta och får börja om från början alltså skapa nytt profil vad fan hände ??

Citat:
Ursprungligen postat av bahammas17
Mitt konto blev också resetat Hur löser man det? Någon som vet?

''Some reported being able to get their progress back by using an alternative email to sign in. One Twitter user suggested: "Log out of Google in Safari on iOS and then login again in Pokemon app. This will fix it."''

http://www.telegraph.co.uk/news/2016...-their-progre/
Citera
2016-08-01, 00:41
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
är det något dem borde ordna så är det att folk i byhålor inte har en chans bara för att dem inte har pengar nog att bo i ett metropol. Samt att hela spelet är pay-to-win är lite lamt.

Men poängen är att du alltså vill att man ska ha en tracker inbyggt. Vilken är så uber-korkad idioti om du tänker lite till. Det finns 151 pokemons. Jag besökte över 1500 unika pokestops på ett par dagar. Hade jag haft pokemons på kartan hade jag haft alla på ett dygn. Har redan 90 på en vecka utan nå jävla tracker eller nearby funktion. På tok för enkelt redan det.då? Man ska ju behöva motionera som fan, ta sig till nya och udda ställen i flera månader för att ha något ultra-rare med riktigt bra stats. Annars är det bara ett spel som är meningslöst nästan direkt. Är det kul att vara max level, ha alla pokemons genom att casual-spela ett par veckor? Vad skulle en få ut av det? Vad skulle niantec tjäna på att skapa världens mest hypade spel och sen göra allt väsentligt i det så enkelt att uppnå att alla har tröttnat på en månad?

Om du vill ha ett så super enkelt spel utan att anstränga dig, ta typ harpan eller köp dig till dina stats istället.

Jag håller med dig om att spelet är pay 2 win och inte särskilt kul om man inte bor i en stor stad, men detta är inget nytt om man spelat ingress som funnits i snart 4 år då portalerna i pokemon är baserade på vad som finns på ingress så bor man i en håla där det finns låt säga 5 ingress portaler då ska man vara glad om hälften ens kom med i pokemon som pokestops då. Och spelet är gjort att spela där människor rör sig baserat på cell data, visst jag hade tyckt det hade varit roligt sticka med bilen till en skog och försöka fånga nåt specifikt monster som ska spawna i skogar men tyvärr är inte spelet uppbyggt så, du får skälla på utvecklarna som satsar på storstäder typ även om jag själv tycker det är dumt för som sagt alla bor inte i stora städer men då blir det shit för dig om man skulle fråga niantic..

Men oavsett så är det en jävla grind om man vill evolva en viss pokemon och hur ska man kunna tracka ett visst monster nu då ? går ju fan inte undrar hur många som kommer sluta nu pga detta, läser man på reddit är det 99% som är negativa till vad dom gjort.
Senast redigerad av swebarb 2016-08-01 kl. 00:44.
Citera
2016-08-01, 01:16
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Jag håller med dig om att spelet är pay 2 win och inte särskilt kul om man inte bor i en stor stad, men detta är inget nytt om man spelat ingress som funnits i snart 4 år då portalerna i pokemon är baserade på vad som finns på ingress så bor man i en håla där det finns låt säga 5 ingress portaler då ska man vara glad om hälften ens kom med i pokemon som pokestops då. Och spelet är gjort att spela där människor rör sig baserat på cell data, visst jag hade tyckt det hade varit roligt sticka med bilen till en skog och försöka fånga nåt specifikt monster som ska spawna i skogar men tyvärr är inte spelet uppbyggt så, du får skälla på utvecklarna som satsar på storstäder typ även om jag själv tycker det är dumt för som sagt alla bor inte i stora städer men då blir det shit för dig om man skulle fråga niantic..

Men oavsett så är det en jävla grind om man vill evolva en viss pokemon och hur ska man kunna tracka ett visst monster nu då ? går ju fan inte undrar hur många som kommer sluta nu pga detta, läser man på reddit är det 99% som är negativa till vad dom gjort.
Att de fokusear på storstäder är ju ganska så jävla uppenbart är det inte det? Dels är spelet baserat på google maps som du själv nämner. Men även det faktum att fler spelare (storstäder) = mer pengar.
Citera
2016-08-01, 01:57
Medlem
Jirki88s avatar
Att de tagit bort tracking helt känns ju lite b med tanke på att det inte ens med trackers eller PokeVision var särskilt lätt att få tag i rares med tanke på den korta timern på dem. Att inte ha någon som helst avståndsindikator gör ju att det blir jäkligt svårt att hunta överhuvudtaget... du ser nåt på nearby och kan bara dra slutsatsen att den är inom 70m i valfri riktning? Småtrögt då. Visserligen har jag i princip bara fångat pokemon på vägen när jag varit påväg nånstans snarare än faktiskt huntat något, men ändå, det är principen för spelet som räknas. :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in