2016-07-30, 21:01
Medlem
NirvanAs avatar
Råkade nyss ut för en period där det var trögt att logga in samt att när man väl kunde logga in fanns inga pokestops, gym eller pokemons..... Vanliga buggandet antar jag?
Citera
2016-07-30, 21:07
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Råkade nyss ut för en period där det var trögt att logga in samt att när man väl kunde logga in fanns inga pokestops, gym eller pokemons..... Vanliga buggandet antar jag?

Nej. Dom håller på att rulla ut en patch till Pokemon go. 0.31.0

https://www.reddit.com/r/pokemongo/c...ate_changelog/
Citera
2016-07-30, 21:08
Medlem
Vad har ni för tekniker när det kommer till att kasta pokebollen? Sett att många snurrar bollen innan samt kastar den med pekfingret, själv brukar jag inte snurra dem utan skickar iväg dem rakt med tummen på handen jag håller mobilen i, känns bäst för mig iallafall.
Sen har jag sen några dagar tillbaka börjat kasta bollen såfort det går när pokemonen dyker upp på ens skärm, dem hinner väldigt sällan "hoppa undan" samt att bollen träffar nice/great säkert 70% procent av gångerna samt exellent lite då och då, väldigt väldigt sällan den missat helt.
Citera
2016-07-30, 21:09
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStalker1988
Hur fan kan vuxna spela detta spelet? Vad är det som är så kul att gå ut och jaga pokemon? Höll man inte på med pokemon när man var typ 8-10 år? Var ute nyss och joggade och såg en folkmassa stå med sina jävla mobiler och höll på med pokemon go. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Vart fan är världen påväg?

vart är världen på väg... säger han som vill våldta en tjej
Gör världen en tjänst och hoppa från ett högt hus med huvudet före din misslyckade människa.

Edit: Är Vaporeon fortfarande bäst av Eevees evolutions även nu efter att han har nerfats? Eller tjänar man mer på att satsa på Flareon eller Jolteon?
Senast redigerad av C0w 2016-07-30 kl. 21:27.
Citera
2016-07-30, 21:26
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Nej. Dom håller på att rulla ut en patch till Pokemon go. 0.31.0

https://www.reddit.com/r/pokemongo/c...ate_changelog/

Så inga fotsteg alls kommer finnas? Hur ska man veta hur långt man ska undersöka för att hitta den man vill ha då?
Citera
2016-07-30, 21:27
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedredford
Vad har ni för tekniker när det kommer till att kasta pokebollen? Sett att många snurrar bollen innan samt kastar den med pekfingret, själv brukar jag inte snurra dem utan skickar iväg dem rakt med tummen på handen jag håller mobilen i, känns bäst för mig iallafall.
Sen har jag sen några dagar tillbaka börjat kasta bollen såfort det går när pokemonen dyker upp på ens skärm, dem hinner väldigt sällan "hoppa undan" samt att bollen träffar nice/great säkert 70% procent av gångerna samt exellent lite då och då, väldigt väldigt sällan den missat helt.
Jag har faktiskt ganska bra successrate, har fångat flera vilda 7-900cp med vanliga pokebollar på första försöket, kasta när cirkeln är lite mindre, få great&excellent så höjer det chanserna rejält... Givetvis gör jag två-hands där mobilen vilar bra i vänster och kastar iväg med andra handens tumme

Snurra/curveball är bara onödigt, både sett till xp och risken att göra bort sig, bättre med excellent och great som ger 100/50 xp.
Citera
2016-07-30, 21:39
Medlem
SovandeNINJAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azreqt
Bästa stället i Göteborg?

Lindholmen och sannegården är väl bra kanske.
Citera
2016-07-30, 21:42
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedredford

Håller mobilen med vänstern och skruvar bollen med höger pekfinger, sätter 9 av 10 iallafall.
Citera
2016-07-30, 22:18
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Är lat just nu och ställer en fråga som säkert varit uppe tidigare:

Har de gått ut med när gen 2 kommer att släppas? Antar att de kommer mjölka en generation i taget för att folk ska fortsätta spela. Hypen börjar väl lägga sig lite nu så känns spontant som att de borde annonsera om detta snart!
Citera
2016-07-30, 22:34
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspotatisen

Har de gått ut med när gen 2 kommer att släppas? Antar att de kommer mjölka en generation i taget för att folk ska fortsätta spela. Hypen börjar väl lägga sig lite nu så känns spontant som att de borde annonsera om detta snart!

Finns ingen info om det i nuläget nej
Citera
2016-07-30, 22:47
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspotatisen

Gen 2 bör ligga långt ner på prioritetslistan. Finns viktigare grejer att fixa först, bla

- stabilare servrar (bättre nu än innan, men fortfarande ostabilt då och då)

- fixa det där med fotspåren i nearby-list

- vet ej om detta är en bugg men när jag har spelat tillsammans med 1 eller fler personer så är våra nearby lists olika trots att vi är samma level. Inte kul när ena killen har en bra, rare Pokemon högt upp på nearby list, men jag och den andre har inte ens pokemonen i fråga på listan, wtf? Tänk om han inte varit med oss, då hade vi inte ens vetat att den var i närheten.

- bugg som gör att spelet fryser när man har kastat pokéboll på en pokemon

- trading av pokemons mellan spelare

- pvp
Senast redigerad av C0w 2016-07-30 kl. 23:07.
Citera
2016-07-30, 23:45
Medlem
Om man har 9/9 ägg med 2 & 5 km ägg och man får ett 10km byts nåt av dom klenare äggen ut eller blir man helt enkelt utan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in