2016-09-24, 02:26
Medlem
NirvanAs avatar
Nya uppdateringen, nåt om capture location? Nån som testat den, är det värt att uppdatera?
Läste om några som säger sig ha förlorat stardust/candys efter uppdateringen dock?
Citera
2016-09-24, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nya uppdateringen, nåt om capture location? Nån som testat den, är det värt att uppdatera?
Läste om några som säger sig ha förlorat stardust/candys efter uppdateringen dock?
Nu står det en text var du har fångat din Pokémon men ingen karta som det var förut.
Citera
2016-09-24, 13:36
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:

Inga problem för mig!

Vad är poängen med att se vart man fångat den? Bara kul information?
Citera
2016-09-24, 13:42
Medlem
Pecanpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Hittade en dratini mitt på torra land idag, en så kallad dry dratini.

Alla dratini jag har hittat har varit på land...
Citera
2016-09-24, 13:44
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandyDubbelTumme
Nu står det en text var du har fångat din Pokémon men ingen karta som det var förut.

Karta vart man fångat pokemonen, när fanns en sån?

Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Inga problem för mig!

Är väl bra för dom med dåligt lokalsinne att ta reda på nests och dylikt kanske?

--------

Fångade första dragoniten nyss, helt OK cp, 1700~, dragon breath och hyper beam, fångades på första försöket, so far so good.... men så har den 13% IV .. FML

Den kan få typ 3200 CP som max vid lvl 40 istället för 3500 om den hade 100% IV... FÖrutom det vad skiljer mer? denna hade typ 108 i hp, om det är en med samma CP fast högre IV har den mer HP då, antar jag? Tar attackerna inte lika mycket heller trots att det står samma siffror bredvid attackerna?

Man e bra sugen att poweruppa den då det kostar så lite stardust och man får så mycket per power up men...

Samtidigt har jag bara 28 candy och en 96% högCP dratini man kan evolva... men då ska man hitta 97 candys för att kunna få en bättre dragonite

Nån som hittat en vild dragonite med kombinationen bra CP och grym IV?
Citera
2016-09-24, 13:51
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Karta vart man fångat pokemonen, när fanns en sån?

Är väl bra för dom med dåligt lokalsinne att ta reda på nests och dylikt kanske?

--------

Fångade första dragoniten nyss, helt OK cp, 1700~, dragon breath och hyper beam, fångades på första försöket, so far so good.... men så har den 13% IV .. FML

Den kan få typ 3200 CP som max vid lvl 40 istället för 3500 om den hade 100% IV... FÖrutom det vad skiljer mer? denna hade typ 108 i hp, om det är en med samma CP fast högre IV har den mer HP då, antar jag? Tar attackerna inte lika mycket heller trots att det står samma siffror bredvid attackerna?

Man e bra sugen att poweruppa den då det kostar så lite stardust och man får så mycket per power up men...

Samtidigt har jag bara 28 candy och en 96% högCP dratini man kan evolva... men då ska man hitta 97 candys för att kunna få en bättre dragonite

Nån som hittat en vild dragonite med kombinationen bra CP och grym IV?

Vart får du fram exakt IV? För mig står det bara 70-90% osv.

Jag har träffat två dragonites och båda har rymt. Senaste dragonite var bara 700cp men min kompis som var med hade frågetecken på sin. Ibland är det orättvist!
Citera
2016-09-24, 13:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Vart får du fram exakt IV? För mig står det bara 70-90% osv.

Jag har träffat två dragonites och båda har rymt. Senaste dragonite var bara 700cp men min kompis som var med hade frågetecken på sin. Ibland är det orättvist!

Om du fyller i alla detaljer korrekt så får du 99% av gångerna bara ett alternativ (en fastställd IV% dvs) här:
https://pokemon.gameinfo.io/tools/iv-calculator

Du behöver inte poweruppa den (You have powered up the Pokémon and the next power-up requires a higher amount of stardust. *).. utan kolla alltid IV när du nyss fångat/kläckt den och kryssa i den ovanör det där.
Citera
2016-09-24, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Bitter och avundsjuk för att du inte har bil o körkort?

Låter som knepet är att bränna 299m i taget då och vänta en minut så det hinner räknas in.

Det det med gps-koordinaterna en gång i minuten låter väldigt troligt. Skulle ju förklara varför man inte får ett skit om man kryper runt en byggnad som tar ca en minut. När sträckan ska räknas in är man ju precis tillbax på ruta 1
Har både ock så nej. Bara du som är bitter för att ditt fusk inte lönar sig, lilla du. :*
Citera
2016-09-24, 18:12
Medlem
Citat:
Inga problem för mig!

Tja... har du nån polare eller nån som du misstänker spoofat så är det bara att be om att få kika lite så får du ju snabbt fram bevis
Vet en kille som säger sig fångat alla 145 här i Sverige. De regionsbaserade har han helt legitimt kläck från ägg han hittat här.
Undra hur sugen han är på att visa upp sitt konto nu. haha
Citera
2016-09-24, 19:01
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blirger
Tja... har du nån polare eller nån som du misstänker spoofat så är det bara att be om att få kika lite så får du ju snabbt fram bevis
Vet en kille som säger sig fångat alla 145 här i Sverige. De regionsbaserade har han helt legitimt kläck från ägg han hittat här.
Undra hur sugen han är på att visa upp sitt konto nu. haha
Dem regionsbaserade pokemonsen går INTE att kläcka i andra regioner, till exempel Farfetch'd går endast få/kläcka i Asien. Dom gick ut med det på twitter för ett tag sen!
Citera
2016-09-24, 19:21
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Dem regionsbaserade pokemonsen går INTE att kläcka i andra regioner, till exempel Farfetch'd går endast få/kläcka i Asien. Dom gick ut med det på twitter för ett tag sen!

Någon ny update eller? Min kompis fick ju Taurus i ett ägg.
Citera
2016-09-24, 19:25
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Någon ny update eller? Min kompis fick ju Taurus i ett ägg.
Ja jag såg en annan som också fått det. Om det var i augusti. Så är det omöjligt? För denna hade då inte fuskat med nått. Utan hade fått den här i sverige i ett ägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in