Flashback bygger pepparkakshus!
2016-11-02, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howie
Men när ni säger 90+ är det på maximum, average eller minimum % som ni säger då? Jagbhar en nidoking som är max 82.2 men minimum 57.5 så det är ju stor skillnad på spannet
Klicka "appraise" på din pokemon så kommer det lite information om din pokemon. Då kommer det stå "Overall, your pokemon..." och beroende på vad han säger vet du ungefär var hans IV ligger. Kolla in denna länken https://pokemongo.gamepress.gg/pokemon-appraisal
Citera
2016-11-02, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det är för du inte angivit alla korrekta uppgifter som behövs.

Denna använder jag:
https://pokemon.gameinfo.io/en/tools/iv-calculator

Jag testate länken och då blev nidoking 82% dock fattar jag inte riktigt grejen med power up om man måste fylla i det. För jag gett han candy tidigare. men det verkar som att man måste levla upp han medans man räknar för att få mer exakt hans IV
Citera
2016-11-02, 18:57
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Jag testate länken och då blev nidoking 82% dock fattar jag inte riktigt grejen med power up om man måste fylla i det. För jag gett han candy tidigare. men det verkar som att man måste levla upp han medans man räknar för att få mer exakt hans IV
Nej, IV ska du räkna ut på en pokemon direkt när du fångar den / kläcker den / evolvat den, utan att ha poweruppat den, för det är ju onödigt att poweruppa nån med ett IV du inte är nöjd med... oftast är uträknaren ganska exakt så man behöver inte poweruppa och ange nya värden och/eller om det kostar mer stardust vid nästa powerup
Citera
2016-11-02, 19:05
Appen IV Go är godkänd för att ha koll på sånt, kul att se när du fångar på plats eller ägget kläcks.
Senast redigerad av ed1 2016-11-02 kl. 19:09.
Citera
2016-11-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nej, IV ska du räkna ut på en pokemon direkt när du fångar den / kläcker den / evolvat den, utan att ha poweruppat den, för det är ju onödigt att poweruppa nån med ett IV du inte är nöjd med... oftast är uträknaren ganska exakt så man behöver inte poweruppa och ange nya värden och/eller om det kostar mer stardust vid nästa powerup

Har IV nånting att göra med vilka attacker den kan? Tänkte om man fångar en pokemon med 90 IV och så kan den typ "splash" och "tail whip. Då vill man väl hällre ha en som har kanske bubble och hydro pump. Det lär väl vara svårt att hitta en med högt IV och rätt attack combos man vill ha
Citera
2016-11-02, 19:13
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Har IV nånting att göra med vilka attacker den kan? Tänkte om man fångar en pokemon med 90 IV och så kan den typ "splash" och "tail whip. Då vill man väl hällre ha en som har kanske bubble och hydro pump. Det lär väl vara svårt att hitta en med högt IV och rätt attack combos man vill ha

Precis. Attack combos före IV alltid. Ibland har man tur och hittar en perfekt. Bara fortsätta spela, till slut så hittar man.
Citera
2016-11-02, 19:15
Medlem
janssonkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Har du kläckt 9 ägg om dagen sedan i fredags?

Ja det har jag nog gjort, om inte mer

MVH JK
Citera
2016-11-02, 19:56
Medlem
Då har det alltså blivit dags för dagens men också eventets sista poképromenad. Utöver tre 10km-ägg ska jag hatcha även fem 2km. Kommer dampa riktigt hårt om jag inte får något av värde i mina 10km. Återkommer senare med resultat!
Citera
2016-11-02, 20:01
Medlem
janssonkarls avatar
Kläckte precis 5 st 2km ägg, 3 st blev magicarp haha så har just nu 1158 godisar så plockar nu ett par till så jag får 3 gyrados till! b

Blev även en cleafairy, tror aldrig jag fått en sån faktiskt.

MVH JK
Citera
2016-11-02, 21:12
Medlem
Och där tog eventet slut. Nästan skönt faktiskt att slippa se Gastly och Cubone hela tiden.
Citera
2016-11-02, 21:26
Jävligt skönt faktiskt att slippa dem för ett tag, första pokémon efter eventet blev kadabra
Citera
2016-11-02, 21:37
Medlem
enlevandemans avatar
Och där tog man level 36! Nu kommer jag nog ge mig ett tag. Har alla man kan fånga också. Känns som man vunnit i spelet tillräckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in