2016-07-12, 10:12
Medlem
Fridfullts avatar
Jag är inte insatt i spelet, men har förstått att det t.ex. finns specifika platser som utgör gym där man kan träna sina Pokémon och tävla mot andra. Tror ni det kan bli så att företag, exempelvis caféer och restauranger, betalar Nintendo för att få vara just en sådan plats och på så vis locka kunder?
Precis som "Free WiFi Zone" kanske vi snart får se skyltar med "Pokémon Zone".
Citera
2016-07-12, 10:16
Medlem
chullans avatar
Mitt kontor är sjukt optimalt för Pokemon GO under arbetstid. Har ett Pokestop precis på kontoret, och det spawnar pokemons konstant. Fångade precis en 200+ CP Hypno & Jynx utan att behöva lyfta på rumpan.
Citera
2016-07-12, 10:53
Medlem
swebarbs avatar
Kul appen ger automatiskt permission att läsa ens gmail ? va i helvete..

http://www.theverge.com/2016/7/11/12...ess-permission
Citera
2016-07-12, 10:55
Medlem
chullans avatar
Mitt kontor är tydligen en spawnplats för Squirtle också.
Citera
2016-07-12, 11:01
Medlem
Mitt jobb har en poke stop på muggen typ.
Citera
2016-07-12, 11:12
Medlem
kan de komma till sverige någon jävla gång då
Citera
2016-07-12, 11:19
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontano403
kan de komma till sverige någon jävla gång då

Ladda bara ner det manuellt? Varför måste du vänta på officiell release?
Citera
2016-07-12, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Ladda bara ner det manuellt? Varför måste du vänta på officiell release?
startar dom inte om folket i europa när det kommer så inte alla har försprång?
Plus jag har apple och då kunde dom tydligen komma åt massa saker läste jag?
Citera
2016-07-12, 11:49
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
startar dom inte om folket i europa när det kommer så inte alla har försprång?
Plus jag har apple och då kunde dom tydligen komma åt massa saker läste jag?

Hmm, det kanske stämmer. Låter iofs lite märkligt och jag tror ärligt talat inte det, men risken finns ju.

Även på android ber appen en om att få tillgång till massa saker som ens foton, sms osv. Jag själv har inga problem med det, men har man det är nog inte spelet något för en.
Citera
2016-07-12, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Hmm, det kanske stämmer. Låter iofs lite märkligt och jag tror ärligt talat inte det, men risken finns ju.

Även på android ber appen en om att få tillgång till massa saker som ens foton, sms osv. Jag själv har inga problem med det, men har man det är nog inte spelet något för en.

Har inte heller några problem med det för tillfället, men kanske inte tänker på det i framtiden och något går åt helvete haha.. funderar dock starkt på det för jag är så sugen.. hur är det med shoppen i framtiden? kan man använda den även fast man använder utlänskt ID?
Citera
2016-07-12, 11:54
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Har inte heller några problem med det för tillfället, men kanske inte tänker på det i framtiden och något går åt helvete haha.. funderar dock starkt på det för jag är så sugen.. hur är det med shoppen i framtiden? kan man använda den även fast man använder utlänskt ID?

Det får nån mer erfaren svara på. Jag har bokstavligen spelat 20 minuter än så länge och har bara 2 pokémon.
Citera
2016-07-12, 11:58
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Eftersom du bara behöver utländskt id för att ladda ner appen (sen kan du använda dig av svenskt id igen) så bör det inte vara några problem. Jag kan dock inte garantera någonting, i värsta fall får du börja om när det släpps i EU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in