Citat:
Nu blir jag bara allmänt intresserad av hur du känner angående omedveten drift?Jag tycker att du förklarar det på ett föredömligt sätt. Jag har försökt förklara samma sak för döva öron ett tag men har tvingats ge upp. Någon försvarade till och med beteendet med att det inte är fusk utan tur. Det är väl framförallt en användare som regelbundet uppdaterar oss här på forumet om vilka pokemon från ägg samt godis han eller hon har driftat sig till. Är det någon som tror att han eller hon inte använder dessa pokemon i gym?
För övrigt kläckte jag 4st 10km ägg förra veckan, varav 3 på fredagen. Jag hade till och med plockat ett av äggen på en utlandsresa, och fick tillfälle nu med de inkubatorer jag fick när jag gick upp till level 30 att snabbt kläcka alla. Alla 4 blev Larvitar.
Det känns lite konstigt att klaga, för egentligen vill jag ju ha så många Larvitar som möjligt, men jag har till dags dato inte kläckt en enda Lapras och aldrig sett en vild heller. Nu har jag ytterligare en 10km på gång. Förmodligen blir det väl en Pineco nu bara för att jag har klagat.
För övrigt kläckte jag 4st 10km ägg förra veckan, varav 3 på fredagen. Jag hade till och med plockat ett av äggen på en utlandsresa, och fick tillfälle nu med de inkubatorer jag fick när jag gick upp till level 30 att snabbt kläcka alla. Alla 4 blev Larvitar.

Jag bor på tredje våning i ett fyravåningshus och når ett pokestop från lägenheten (bara det kan man ju ha olika åsikter om, är det fusk att nå ett pokestop från sin bostad? Eller räknas det som bara tur?).
Och är jag låg på bollar osv så loggar jag ju gladeligen in var 5-10 minut för att fylla bagen och då händer det ju ibland att min avatar teleporteras några hundra meter bort och min ägg-distans ökar med i regel 0.2km per logg-in.
Sen är ibland signalen betydligt mer stabil och således kan driften vissa dagar bli nästan 0.
Rekordet om man nu ska tala i sådana termer är nog 1.8km drift på en dag, denna dagen va min bag nästan tom och jag suktade verkligen efter items.
Jag är absolut inte ute efter en våldsam debatt utan undrar bara hur du hade gjort om du bodde där jag gör?
Hade du dragit nytta av pokestopet eller helt enkelt vägrat logga in hemma för att du anser det vara fusk?
Och dessutom hade du vägrat logga in hemma på grund av risken att drifta?