2017-06-13, 10:33
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Jag tycker att du förklarar det på ett föredömligt sätt. Jag har försökt förklara samma sak för döva öron ett tag men har tvingats ge upp. Någon försvarade till och med beteendet med att det inte är fusk utan tur. Det är väl framförallt en användare som regelbundet uppdaterar oss här på forumet om vilka pokemon från ägg samt godis han eller hon har driftat sig till. Är det någon som tror att han eller hon inte använder dessa pokemon i gym?

För övrigt kläckte jag 4st 10km ägg förra veckan, varav 3 på fredagen. Jag hade till och med plockat ett av äggen på en utlandsresa, och fick tillfälle nu med de inkubatorer jag fick när jag gick upp till level 30 att snabbt kläcka alla. Alla 4 blev Larvitar. Det känns lite konstigt att klaga, för egentligen vill jag ju ha så många Larvitar som möjligt, men jag har till dags dato inte kläckt en enda Lapras och aldrig sett en vild heller. Nu har jag ytterligare en 10km på gång. Förmodligen blir det väl en Pineco nu bara för att jag har klagat.
Nu blir jag bara allmänt intresserad av hur du känner angående omedveten drift?
Jag bor på tredje våning i ett fyravåningshus och når ett pokestop från lägenheten (bara det kan man ju ha olika åsikter om, är det fusk att nå ett pokestop från sin bostad? Eller räknas det som bara tur?).

Och är jag låg på bollar osv så loggar jag ju gladeligen in var 5-10 minut för att fylla bagen och då händer det ju ibland att min avatar teleporteras några hundra meter bort och min ägg-distans ökar med i regel 0.2km per logg-in.
Sen är ibland signalen betydligt mer stabil och således kan driften vissa dagar bli nästan 0.
Rekordet om man nu ska tala i sådana termer är nog 1.8km drift på en dag, denna dagen va min bag nästan tom och jag suktade verkligen efter items.

Jag är absolut inte ute efter en våldsam debatt utan undrar bara hur du hade gjort om du bodde där jag gör?
Hade du dragit nytta av pokestopet eller helt enkelt vägrat logga in hemma för att du anser det vara fusk?
Och dessutom hade du vägrat logga in hemma på grund av risken att drifta?
Citera
2017-06-13, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Nu blir jag bara allmänt intresserad av hur du känner angående omedveten drift?
Jag bor på tredje våning i ett fyravåningshus och når ett pokestop från lägenheten (bara det kan man ju ha olika åsikter om, är det fusk att nå ett pokestop från sin bostad? Eller räknas det som bara tur?).

Och är jag låg på bollar osv så loggar jag ju gladeligen in var 5-10 minut för att fylla bagen och då händer det ju ibland att min avatar teleporteras några hundra meter bort och min ägg-distans ökar med i regel 0.2km per logg-in.
Sen är ibland signalen betydligt mer stabil och således kan driften vissa dagar bli nästan 0.
Rekordet om man nu ska tala i sådana termer är nog 1.8km drift på en dag, denna dagen va min bag nästan tom och jag suktade verkligen efter items.

Jag är absolut inte ute efter en våldsam debatt utan undrar bara hur du hade gjort om du bodde där jag gör?
Hade du dragit nytta av pokestopet eller helt enkelt vägrat logga in hemma för att du anser det vara fusk?
Och dessutom hade du vägrat logga in hemma på grund av risken att drifta?
[/quote]

Jag är helt ärligt osäker på om du verkligen är seriös eller ej. Att man omedvetet driftar medans man spelar är självklart inte fusk. Att man har en längre eller kortare distans, eller ingen distans alls, till ett pokestop där man bor är inte fusk. Varför skulle det vara fusk?

Att medvetet dra igång appen utan att ha för avsikt att spela själv utan bara lägga undan telefonen någonstans, speciellt på en plats där man är medveten om att GPSen har extra problem, och ha igång appen endast för att låta felet i GPSen gå km åt en utan att själv spela och på så sätt kläcka ägg och spara ihop godis är fusk.

Vad är det som inte är solklart här?
Citera
2017-06-13, 12:39
Medlem
Etrades avatar

Jag är helt ärligt osäker på om du verkligen är seriös eller ej. Att man omedvetet driftar medans man spelar är självklart inte fusk. Att man har en längre eller kortare distans, eller ingen distans alls, till ett pokestop där man bor är inte fusk. Varför skulle det vara fusk?

Att medvetet dra igång appen utan att ha för avsikt att spela själv utan bara lägga undan telefonen någonstans, speciellt på en plats där man är medveten om att GPSen har extra problem, och ha igång appen endast för att låta felet i GPSen gå km åt en utan att själv spela och på så sätt kläcka ägg och spara ihop godis är fusk.

Vad är det som inte är solklart här?[/quote]
Tackar för svaret. Jag va seriös i allra högsta grad!

Vissa har nämligen starka åsikter om allt med drift (men uppenbarligen inte du då).

Vissa kan säkert drifta omedvetet upp till en mil om dagen, utan att ens ha ett pokestop i närheten. Dock kanske ett gäng spawnpoints som personen vill kolla med jämna mellanrum.
Att då ha omedvetet driftat över 300 mil på ett år ger en enorm skjuts i candies, hatches, stardust, XP osv. Trots att man bara har legat i soffan.
Medan en annan kanske kan uppnå 10 meters omedveten drift hemma på ett år.

Är det fair med denna fördel på grund av att den är omedveten och man har en speciell placering på sin bostad?
Jo så är det kanske, jag är med på dina åsikter!
Orättvist? Självklart.
Fusk? Nej
Citera
2017-06-13, 14:38
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Nej för du får ju absolut inte bättre pokemon till gym...
Att drifta är att spoofa på random
Jag säger inte att det inte är fusk, jag påpekar bara att det är stor skillnad då det tidigare har diskuterats som "fusk som fusk".
Citera
2017-06-13, 15:00
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:

Anser folk på riktigt att det skulle vara fusk?
Lyllos som slipper gå någonstans för ett sådant stopp

Jag hade loggat in o samlat på mig bollar dagarna i ända!
Citera
2017-06-13, 15:15
Medlem
swebarbs avatar
Drifta medvetet o lämna sin telefon är fusk enligt mig o inget annat.
Citera
2017-06-13, 15:22
Medlem
Citat:
Tackar för svaret. Jag va seriös i allra högsta grad!

Vissa har nämligen starka åsikter om allt med drift (men uppenbarligen inte du då).

Vissa kan säkert drifta omedvetet upp till en mil om dagen, utan att ens ha ett pokestop i närheten. Dock kanske ett gäng spawnpoints som personen vill kolla med jämna mellanrum.
Att då ha omedvetet driftat över 300 mil på ett år ger en enorm skjuts i candies, hatches, stardust, XP osv. Trots att man bara har legat i soffan.
Medan en annan kanske kan uppnå 10 meters omedveten drift hemma på ett år.

Är det fair med denna fördel på grund av att den är omedveten och man har en speciell placering på sin bostad?
Jo så är det kanske, jag är med på dina åsikter!
Orättvist? Självklart.
Fusk? Nej

Jag är lite osäker på vad du inte betraktar som fusk där mot slutet. Det omedvetna driftandet? I så fall är vi överens.

Menar du allvar att du har stött på någon som tycker att det är fusk att drifta omedvetet? Jag har i alla fall aldrig hört talas om det. Det skulle ju innebära att man, om man har en driftbenägen telefon, inte kan starta appen utan att fuska.

Alla vettiga människor jag har stött på säger, precis som Swebarb skrev förut, att lämna sin telefon och låta den ligga och drifta är fusk. Att telefonen driftar medans man spelar som vanligt och att man genom det får lite extra promenaddistans är inget man kan göra något åt och därför heller inte fusk.
Citera
2017-06-13, 15:42
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Jag är lite osäker på vad du inte betraktar som fusk där mot slutet. Det omedvetna driftandet? I så fall är vi överens.

Menar du allvar att du har stött på någon som tycker att det är fusk att drifta omedvetet? Jag har i alla fall aldrig hört talas om det. Det skulle ju innebära att man, om man har en driftbenägen telefon, inte kan starta appen utan att fuska.

Alla vettiga människor jag har stött på säger, precis som Swebarb skrev förut, att lämna sin telefon och låta den ligga och drifta är fusk. Att telefonen driftar medans man spelar som vanligt och att man genom det får lite extra promenaddistans är inget man kan göra något åt och därför heller inte fusk.
Ja vi är överens helt klart.

Ja jag har stött på ett par som har ansett detta! Dock ingen här på FB ska tilläggas utan ute i verkliga världen.
Att jag når ett pokestop och omedvetet driftar mellan 0.2-1.5km per dag från hemmet va en för stor gratis-fördel tydligen, jaja! Jag kan förstå känslan av orättvisa men där går nog också gränsen..
Jag tror vi kan stanna där, jag ville bara höra lite hur folk resonerar här.

Nu flyttar jag fokus mot eventet!
Det som jag är mest nyfiken på är faktiskt hur stor bonusen är för excellent-, great-, first-throw osv. Jag skulle nog på förhand gissa på x4, och 400XP för bara en excellent-träff smakar i så fall fint...
Citera
2017-06-13, 15:45
Bannlyst
Citat:

Jag når numera 3 stops från min lägenhet. Det är ju som det är, men någon drifting som det talas om har jag inte märkt av.
Citera
2017-06-13, 16:16
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Det som jag är mest nyfiken på är faktiskt hur stor bonusen är för excellent-, great-, first-throw osv. Jag skulle nog på förhand gissa på x4, och 400XP för bara en excellent-träff smakar i så fall fint...

Hoppas på något liknande, "huge" ska märkas anser jag. Kul med lite firetypes, vimlar ju inte direkt av det i medelstora svenska städer annars (förutom Slugma under förra eventet).
Citera
2017-06-13, 18:32
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ja vi är överens helt klart.

Ja jag har stött på ett par som har ansett detta! Dock ingen här på FB ska tilläggas utan ute i verkliga världen.
Att jag når ett pokestop och omedvetet driftar mellan 0.2-1.5km per dag från hemmet va en för stor gratis-fördel tydligen, jaja! Jag kan förstå känslan av orättvisa men där går nog också gränsen..
Jag tror vi kan stanna där, jag ville bara höra lite hur folk resonerar här.

Det blir väl säkert x 2 på varenda throw bonus, så te.x pokemon caught 100 -> 200 first throw 50 -> 100, great throw 50 -> 100, curveball 10 -> 20.. så istället för den ganska vanliga 210xp genereringen för en fångade pokemon blir det 420xp.. med lucky egg blir det 840xp... de vill att folk ska spendera massor på lucky eggs
Citera
2017-06-13, 20:13
Medlem
Etrades avatar
Catching a Pokemon with a curveball will reward you 30XP instead of the usual 10XP.

Det luktar lite x3 XP på alla typer av throw-bonuses...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in