2016-09-23, 16:01
Medlem
MarqsN92s avatar
Ser knappt folk ute som spelar längre men när man lägger in en pokemon i ett gym så är någon där direkt och slaktar en varje gång
Senast redigerad av MarqsN92 2016-09-23 kl. 16:08.
Citera
2016-09-23, 16:14
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Ser knappt folk ute som spelar längre men när man lägger in en pokemon i ett gym så är någon där direkt och slaktar en varje gång
Tycker det är ungefär lika många som tidigare men fördelningen av klientel är annorlunda, skillnaden är att det är enormt många väldigt små barn som lirar nu jämfört med i sommar, vilket är konstigt då dom hade all tid i världen hela sommarn pga sommarlov, men då lirade dom inte utan de drog igång i augusti i och med skolstarten.... ologiskt.

Många äldre verkar ha lagt ner, det är väl dom som inte var fans av ursprungliga pokemon och har ingen nostalgisk förankring till det. De äldre som spelar nu är väl sådana som alltid haft en liten förkärlek till pokemon och håller kvar i det pga det.

Mja, det är lite svårt, har dock sett att det är liten aktivitet efter 23 typ, så där kan man inkassera runt 80 coins (personligt rekord för mig) med lite fortskaffningsmedel pga avstånden mellan gymmen.
Citera
2016-09-23, 16:51
Medlem
Motacilla.albas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tycker det är ungefär lika många som tidigare men fördelningen av klientel är annorlunda, skillnaden är att det är enormt många väldigt små barn som lirar nu jämfört med i sommar, vilket är konstigt då dom hade all tid i världen hela sommarn pga sommarlov, men då lirade dom inte utan de drog igång i augusti i och med skolstarten.... ologiskt.

Många äldre verkar ha lagt ner, det är väl dom som inte var fans av ursprungliga pokemon och har ingen nostalgisk förankring till det. De äldre som spelar nu är väl sådana som alltid haft en liten förkärlek till pokemon och håller kvar i det pga det.

Mja, det är lite svårt, har dock sett att det är liten aktivitet efter 23 typ, så där kan man inkassera runt 80 coins (personligt rekord för mig) med lite fortskaffningsmedel pga avstånden mellan gymmen.

Var i slutet av augusti en helg på gotland då lyckedes vi få 10 pokegym samtidgt. Ett gym (lokal hemlig) har vi haft ni i en månad, Tror vi kan hålla det gymet hela vintern!
Citera
2016-09-23, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Lite cheesy? Hundratals vuxna människor som samlas på Times Square för att spela mobilspel? Känns inte så troligt men vem vet.

Är det typ geocaching det blir? Det är ändå ett ganska bra koncept även om det inte är något som lockar mig. Sen vet jag inte hur ball det känns att fånga en Pikachu i Höganäs.
haha vad säger du nu då?
Citera
2016-09-23, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
Vänta tills du som jag hittade en Lapras på +2400cp och kastar 50 Ultra-bollar mot den under kanske en kvart för att sedan...poff! Borta.

Tur man har nio st Lapras nu

Ja, spawn-punkternas placering beror ju på var man bor...
Fyyyy farao!!!😱🙈
Citera
2016-09-23, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Karma för att du fuskar.

Bitter och avundsjuk för att du inte har bil o körkort?

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Du tjänar inte på att krypköra direkt, kör i 30-40 och låt den hoppa sig fram/lagga, då får du bra med avstånd, stäng av och på skärmen för att forcera nytt räknande då och då också ifall den e seg att uppdatera distance, dessutom så segar du inte ner trafiken eller blir en trafikfara (tänker att det är i bebyggt/tätort/stadsmiljö)

Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
Jag tycker räkneverket har blivit mer logiskt sedan jag fick veta hur det är programmerat av "vanligen välunderrättad källa" dvs min son. Programmet tar en GPS-koordinat en gång per minut, räknar ut fågelvägen mot förra minutens koordinat. Om den är under 300 meter får du den tillgodoräknad är den längre får du ingenting. Skall du få hela sträckan kräver det alltså att du rör dig rakt. Å andra sidan rör du dig dig fram och tillbaka med mycket start och stopp kan du få många meter fast din topphastighet är betydligt större. Det är därför citybussar ofta är bra för äggkläckning. Är du ute och går och skall vända - stå still en minut. Att fästa den på en roterande fläkt är alltså helt meningslöst.

Låter som knepet är att bränna 299m i taget då och vänta en minut så det hinner räknas in.

Det det med gps-koordinaterna en gång i minuten låter väldigt troligt. Skulle ju förklara varför man inte får ett skit om man kryper runt en byggnad som tar ca en minut. När sträckan ska räknas in är man ju precis tillbax på ruta 1
Citera
2016-09-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Evolva går till enligt följande (så här gör jag) Favorit markerar alla pokemon jag tänker evelvoa. Börjar evolva när jag precis tryckt evolva så stänger jag ner spelet(evolven blir utförd så fort du trycker "yes") och startar det igen lika fort. in på pokemon go igen och fortsätter tills skärmen är full, avmvarkerar alla som jag jag lyckats evolva som finns på skärmen(så jag slipper scrolla ner) och fortsätter sedan... Som max (inklusive evolvs till nya pokemon ca 10 st. har jag fått 119 000 xp... Go 4 it!

Klockade en evolve precis, den tar 26 sekunder. Tar ju 15 att starta om appen så med en sekunds avdrag för knapptryckningar sparar man ju 10 sekunder per evolve med ditt trix.
Citera
2016-09-23, 18:49
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Klockade en evolve precis, den tar 26 sekunder. Tar ju 15 att starta om appen så med en sekunds avdrag för knapptryckningar sparar man ju 10 sekunder per evolve med ditt trix.
29 sek tar det för mig att starta appen tills man får öppningsmeddelandet, jag tjänar inget på att starta om
Citera
2016-09-23, 19:41
Medlem
1luvs avatar
sitter fast i början, när man ska välja pokemon tror jag, ser charmander,bulbasaur och jag tror squirtle är där med, som sitter ihop med min gubbe, vi alla är i en klump så står det med röd text där uppe catch pokemon trycker på den men inget händer. har försökt trycka på hela skärmen samt röra mig lite fysiskt men inget händer
Citera
2016-09-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123

JAg fick typ 72 000 xp när man "väntar" ut hela evolven och kör så, satt via min telefon (Samsung g s7) så tjänar man på detta. Fick som sagt 105 000 xp igår
Citera
2016-09-23, 22:07
Medlem
SMD FBs avatar
Hittade en dratini mitt på torra land idag, en så kallad dry dratini.
Citera
2016-09-23, 22:58
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Pokemon
Hatch Rate
Eevee 17.7%
Magmar 8.8%
Pinsir 7.6%
Electabuzz 7.4%
Jynx 7.2%
Onix 7.0%
Scyther 6.4%
Snorlax 5.1%
Lapras 4.3%
Aerodactyl 4.2%
Chansey 3.7%
Dratini 3.5%
Hitmonlee 3.3%
Kabuto 3.3%
Omanyte 3.2%
Hitmonchan 2.8%
Regional 1.9%

fick en aerodactyl sist, svårare att få än både Lapras och Snorlax betyder det att jag hade jag tur då eller=)

Jag slängde på spelet i hemmet i förrgår för att gå igenom mina pokemons och fick en vild Aerodactyl som var precis utanför fönstret Aldrig stött på en vild tidigare. Hur som haver så har jag också svårt att relatera till listan. Visst dom översta men Hitmonchan har jag fått fyra ggr i 10 km ägg men aldrig en Hitmonlee eller Dratini. Fått fem Jynx men bara en Electabuzz. Känns som att dom flesta i tråden som skrivit om sina 10 km ägg fått Jynx en och flera ggr men inte så många Electabuzz trots att den ska vara vanligare?

Jag personligen hade gärna sett att 10 km äggen blivit betydligt ovanligare men att man då plockat bort Magmar, Onix, Jynx, Eevee, Scyther och Hitmonchan o lagt dom i 5 km ägg istället. Från 5 km hade man kunnat flytta upp Grimer till 10 km exempelvis och även gett oss en väldigt liten chans att i Europa få Tauros och Kangaskhan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in