2016-09-23, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Bra ändå ju! Vilken är din bästa pokemon? Högsta cp alltså

Jag är riktigt stolt över min snorlax som jag äntligen fått. Runt 2500cp och bästa omdömet av min team ledare

Exeggutor på 2272... Ingen jättehöjdare. Däremot håller jag en hög nivå överlag med just nu nio stycken pokémon på över 2000 cp! Min Lapras har vart fast på 1979 sedan level 22 typ, saknar godis.

Fint med Snorlax! Själv har jag ingen...
Citera
2016-09-23, 11:10
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Exeggutor på 2272... Ingen jättehöjdare. Däremot håller jag en hög nivå överlag med just nu nio stycken pokémon på över 2000 cp! Min Lapras har vart fast på 1979 sedan level 22 typ, saknar godis.

Fint med Snorlax! Själv har jag ingen...

Men är inte Exeggutor riktigt bra pokemon? Det var den i början i alla fall men kan ju ha ändrats efter alla updates.
Citera
2016-09-23, 13:34
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Men är inte Exeggutor riktigt bra pokemon? Det var den i början i alla fall men kan ju ha ändrats efter alla updates.

Jo, framför allt om man har Solar Beam som charge move. Jag har en med perfekt moveset för attack och en med diton för defense. 2479cp samt 2507cp på dessa.

Mina tre Dragonites slår ju såklart dessa men de ligger ändå fyra respektive sjua av mina 24 st Pokémons med över 2000cp, det är inte dåligt.
Citera
2016-09-23, 13:38
Medlem
Hej alla!

En fråga:
Min son spelar Pokemon Go och ibland när han sätter igång spelet så är någon Pokemon tydligen borta från samlingen.
Tydligen visas antalet och då fattas det ibland en, två, tre stycken...
Vad beror detta på?
Citera
2016-09-23, 14:38
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poncho
Hej alla!

En fråga:
Min son spelar Pokemon Go och ibland när han sätter igång spelet så är någon Pokemon tydligen borta från samlingen.
Vad beror detta på?

Låter konstigt. Står ju till exempel:
Seen: 125
Caught: 124

Då är det en pokémon som man träffat och försökt fånga men utan att lyckats. Kan det inte vara något sånt?

Konstigt om en pokémon försvinner tycker jag men man vet ju aldrig.
Citera
2016-09-23, 14:41
Medlem
thotthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poncho
Hej alla!

En fråga:
Vad beror detta på?

Vet inte riktigt vad du syftar på men kan det inte vara som så att han har förlorat gymbattles och därmed har pokemonen svimmat och behöver således en revive?

Gå in på Items > Revive > Potion för att återställa Pokémonen.
Citera
2016-09-23, 14:41
Medlem
Citat:
Låter konstigt. Står ju till exempel:
Seen: 125
Caught: 124

Då är det en pokémon som man träffat och försökt fånga men utan att lyckats. Kan det inte vara något sånt?

Konstigt om en pokémon försvinner tycker jag men man vet ju aldrig.

Han har kanske 210 st på kvällen och på morgonen är antalet 207 st och han ser direkt vilka som är borta.
???
Citera
2016-09-23, 15:22
Medlem
Tycker räknaren fuskar hur långt man går. Startade ett 2km ägg och krypkörde 2,5km med bilen, men fick bara 1,9km räknat i pogo

Sen är det så jävla typiskt att när jag behöver skräppokemons typ weedle o pidgey till min kommande superevovle-session med lucky egg så dyker det bara upp massa grisar och trollpackor
Citera
2016-09-23, 15:26
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Tycker räknaren fuskar hur långt man går. Startade ett 2km ägg och krypkörde 2,5km med bilen, men fick bara 1,9km räknat i pogo

Sen är det så jävla typiskt att när jag behöver skräppokemons typ weedle o pidgey till min kommande superevovle-session med lucky egg så dyker det bara upp massa grisar och trollpackor
Du tjänar inte på att krypköra direkt, kör i 30-40 och låt den hoppa sig fram/lagga, då får du bra med avstånd, stäng av och på skärmen för att forcera nytt räknande då och då också ifall den e seg att uppdatera distance, dessutom så segar du inte ner trafiken eller blir en trafikfara (tänker att det är i bebyggt/tätort/stadsmiljö)
Citera
2016-09-23, 15:29
Medlem
Citat:

Karma för att du fuskar.
Citera
2016-09-23, 15:48
Medlem
Motacilla.albas avatar
Citat:

Jag tycker räkneverket har blivit mer logiskt sedan jag fick veta hur det är programmerat av "vanligen välunderrättad källa" dvs min son. Programmet tar en GPS-koordinat en gång per minut, räknar ut fågelvägen mot förra minutens koordinat. Om den är under 300 meter får du den tillgodoräknad är den längre får du ingenting. Skall du få hela sträckan kräver det alltså att du rör dig rakt. Å andra sidan rör du dig dig fram och tillbaka med mycket start och stopp kan du få många meter fast din topphastighet är betydligt större. Det är därför citybussar ofta är bra för äggkläckning. Är du ute och går och skall vända - stå still en minut. Att fästa den på en roterande fläkt är alltså helt meningslöst.
Senast redigerad av Motacilla.alba 2016-09-23 kl. 15:56.
Citera
2016-09-23, 15:58
Medlem
NirvanAs avatar
Har nu 0 av 9 ägg, återkommer med äggfördelning när jag fyllt på max igen... senast fick jag 1 10km ägg vardera nollning, så vi får se om det blir liknande nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in