2016-09-10, 13:30
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Fast denna snubbe snackar bara om förstaevolutions pokemons så man undrar ju?
https://www.youtube.com/watch?v=ZJIg6knKsac

Håller ni med i hans resonemang?
Kommer nog köra growlithe så jag kan maxa Arcanine, eller bulbasaur/exxgcute
Det är ju ingen som riktigt vet ännu, men i varje fall så är det ju ganska korkat om du kan ha en 2nd evolution men inte "sista" stadiet tycker jag i såna fall. Får väl se hur dom faktiskt gör, jag lär nog köra på Charmander eller någonting.
Citera
2016-09-10, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Pic or it didn't happen!

http://imgur.com/wIy24JZ

Citera
2016-09-10, 14:00
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xultraz
http://imgur.com/wIy24JZ

Om det är din, bra jobbat

Lite stats? antal kilometrar, ägg hatches, fångade pokemons totalt, ungefärlig snitt-tid per dygn som du spelat etc? Vad krävdes av dig för att fylla den alltså
Citera
2016-09-10, 14:19
Medlem
Friheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Tror gränsen ligger på 80%. Jag har en Growlithe som ligger på 80% men bara får "This pokemon has certainly caught my attention." Är också blåa laget btw.

Nästan aldrig jag fångar några 80%+ däremot, i princip alla mina kommer från egg.

här är listan för alla IV's
https://pokemongo.gamepress.gg/pokemongo-iv-calculator
Citera
2016-09-10, 15:15
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friheter
här är listan för alla IV's
https://pokemongo.gamepress.gg/pokemongo-iv-calculator

Vad menas med Top IV, det som går från 0-15?
Citera
2016-09-10, 15:28
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
15-15-15-15 är väl bästa kombinationen en pokemon kan ha? 15 Attack 15 Defense 15 HP 15 Stamina, eller? Vilket motsvarar 100% IV, har man 15-15-15-14 kanske det blir 96% IV? Ja nåt sånt borde det vara
Citera
2016-09-10, 15:43
Medlem
Rage mode on:

Jag kan fan inte förstå RNG-n för detta spelet. Jag bor på ett ställe, ja en jävla ö faktist, där det bara spawnar vissa Pokemon. Vid lures och/eller essence så kan man få annat också, men flest är det av Pidgey, Ratata, Voltorb, Magnemite och liknande skit. Hur löser man detta? Lägger in 7-8 stycken 5km egg samtidigt och går...

Och vad får man? Exakt samma skit som hittils:

- Poliwag was hatched
- Mankey was hatched
- Meowth was hatched
- Goldeen was hatched
- Paras was hatched

Under mina sista ca. 50 egg har jag inte EN ENDA gång fått något som jag saknar, och jag är för tillfället 3 candy från Machomp, 6 candy från Gengar 6 candy från Weezing, 6 candy från Slowbro.

Men det ser fan ut att man 99% av tiden bara får candy från egg för Pokemon som man redan har evolvat. Antingen det eller så är det jag som har haft sån otrolig otur att jag inte fått något de senaste 50-60 eggen.

Rant off. Tänker fan på att ge upp spelet, så otroligt tiltande.
Citera
2016-09-10, 16:34
Medlem
Giggsys avatar
Alakazam är nästan den pokemon som är svårast att få eller? Är level 22, har gått nästan 100 km och bara fått 2 st Abra.
Citera
2016-09-10, 17:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Rage mode on:

Jag kan fan inte förstå RNG-n för detta spelet. Jag bor på ett ställe, ja en jävla ö faktist, där det bara spawnar vissa Pokemon. Vid lures och/eller essence så kan man få annat också, men flest är det av Pidgey, Ratata, Voltorb, Magnemite och liknande skit. Hur löser man detta? Lägger in 7-8 stycken 5km egg samtidigt och går...

Och vad får man? Exakt samma skit som hittils:

- Poliwag was hatched
- Mankey was hatched
- Meowth was hatched
- Goldeen was hatched
- Paras was hatched

Under mina sista ca. 50 egg har jag inte EN ENDA gång fått något som jag saknar, och jag är för tillfället 3 candy från Machomp, 6 candy från Gengar 6 candy från Weezing, 6 candy från Slowbro.

Men det ser fan ut att man 99% av tiden bara får candy från egg för Pokemon som man redan har evolvat. Antingen det eller så är det jag som har haft sån otrolig otur att jag inte fått något de senaste 50-60 eggen.

Rant off. Tänker fan på att ge upp spelet, så otroligt tiltande.

Vi alla har sådana perioder, till slut händer det!

Tänk dig att mina 5 senaste 5km ägg var paras x 2, crabby x 3 (och jag har bara 1 incubator nästan alltid förutom de fåtal extra man får vid vissa levlar) trots att jag redan har flera parasect och kingler, hög IV och CP (trots att dessa inte ens använt vid fights)...

Jag gruvar mig för 10km ägget jag håller på o incuberar... 2 km kvar... kan ju bli en jävla massa skit men man går och hoppas på Lapras, dels för jag inte har den och dels för att den är bland de bästa för tillfället.
Senast redigerad av NirvanA 2016-09-10 kl. 17:18.
Citera
2016-09-10, 17:16
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Alakazam är nästan den pokemon som är svårast att få eller? Är level 22, har gått nästan 100 km och bara fått 2 st Abra.

Nej men tydligen har Abra en espace rate på 99% om man inte fångar den med första bollen så gäller att hallon+curve+greatthrow+ minst greatball, kanske får du offra ultras på dessa om det är viktigt att få alakazam

Har själv en hög CP kadabra med hyfsad IV och 60 candys... en liten bit kvar men inte oöverkomligt alltså... dock är ju alakazam bara en cool pokemon att ha och inget man har användning för i gym tyvärr, samma sak med Gengar.
Citera
2016-09-10, 17:59
Medlem
Friheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81

en pokemon kan ha 16 olika individual values i attack stamina och defense, det högsta du kan ha är 15 och det lägsta är 0, så en pokemon med 15atk 15def 15stamina är det bästa vilket betyder 100%IV att hitta en sån pokemon ska vara en på 4096 men finns nog andra faktorer som spelar roll också, jag vet att pokemons du hittar i nest har generellt ett lågt IV samt att dem du får i ägg brukar ha relativt höga IV :>
Citera
2016-09-10, 18:01
Medlem
Friheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friheter
en pokemon kan ha 16 olika individual values i attack stamina och defense, det högsta du kan ha är 15 och det lägsta är 0, så en pokemon med 15atk 15def 15stamina är det bästa vilket betyder 100%IV att hitta en sån pokemon ska vara en på 4096 men finns nog andra faktorer som spelar roll också, jag vet att pokemons du hittar i nest har generellt ett lågt IV samt att dem du får i ägg brukar ha relativt höga IV :>

edit; errr din team master säger en fras efter den har berättat om vilken som är din pokemons bästa stat, på så vis vet du vilket IV från 0-15 din pokemon har i en viss stat

edit; well jag edita inte utan citerade... ursäkta :>
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in