Citat:
Ursprungligen postat av
Rawbiz
Rage mode on:
Jag kan fan inte förstå RNG-n för detta spelet. Jag bor på ett ställe, ja en jävla ö faktist, där det bara spawnar vissa Pokemon. Vid lures och/eller essence så kan man få annat också, men flest är det av Pidgey, Ratata, Voltorb, Magnemite och liknande skit. Hur löser man detta? Lägger in 7-8 stycken 5km egg samtidigt och går...
Och vad får man? Exakt samma skit som hittils:
- Poliwag was hatched
- Mankey was hatched
- Meowth was hatched
- Goldeen was hatched
- Paras was hatched
Under mina sista ca. 50 egg har jag inte EN ENDA gång fått något som jag saknar, och jag är för tillfället 3 candy från Machomp, 6 candy från Gengar 6 candy från Weezing, 6 candy från Slowbro.
Men det ser fan ut att man 99% av tiden bara får candy från egg för Pokemon som man redan har evolvat. Antingen det eller så är det jag som har haft sån otrolig otur att jag inte fått något de senaste 50-60 eggen.
Rant off. Tänker fan på att ge upp spelet, så otroligt tiltande.
Vi alla har sådana perioder, till slut händer det!
Tänk dig att mina 5 senaste 5km ägg var paras x 2, crabby x 3 (och jag har bara 1 incubator nästan alltid förutom de fåtal extra man får vid vissa levlar) trots att jag redan har flera parasect och kingler, hög IV och CP (trots att dessa inte ens använt vid fights)...
Jag gruvar mig för 10km ägget jag håller på o incuberar... 2 km kvar... kan ju bli en jävla massa skit men man går och hoppas på Lapras, dels för jag inte har den och dels för att den är bland de bästa för tillfället.