2017-04-17, 17:58
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Sparar ni på massa Ditto? Jag tänker att dom kanske kan komma till användning nån gång, men börjar bli en rätt stor hög nu och det kanske bara är onödigt att ha kvar så många.

Tänker att de kanske kan vara bra som attackers (lågt CP), precis som Raticate med Bite/Hyper Beam.

Vad ska man ha dem till?
Citera
2017-04-17, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Vet någon om gen2 starters kommer vara kvar i 5km ägg efter eventet?
Högintressant fråga. Någon som vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Sparar ni på massa Ditto? Jag tänker att dom kanske kan komma till användning nån gång, men börjar bli en rätt stor hög nu och det kanske bara är onödigt att ha kvar så många.

Tänker att de kanske kan vara bra som attackers (lågt CP), precis som Raticate med Bite/Hyper Beam.

Jag sparade på mina till en början, men numera sitter jag bara inne på en (den med högst cp). 121 ditto-godisar atm.

e: 93%ig Cyndaquil ur ägg precis, det tackar jag inte nej till.
Citera
2017-04-17, 18:00
Medlem
Pippirayas avatar
Jag inser att jag suttit och ljugit om driftandet! Fick 1 km om dagen när jagvar utomlands. Körde enbart hotellets wi-fi och spelade bara lite på kvällarna. Undrar verkligen hur det funkade så bra där (grekisk storstad) men inte när jag kämpar här hemma.

Det var precis när gen2 kom igång. Det kryllade av gligar, houndour, snubbulls, miltank och slugmas. Får väl åka tillbaka då.
Citera
2017-04-17, 18:08
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Va äggen tillsnurrade före eller efter 13 apr kl 21:00?
Jag var faktiskt ute och gick en lång runda i torsdags kväll så jag vet faktiskt inte om det var innan eller efter eventet startade. Men lagom kul när man kläckte dem...
Citera
2017-04-17, 18:17
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Jag var faktiskt ute och gick en lång runda i torsdags kväll så jag vet faktiskt inte om det var innan eller efter eventet startade. Men lagom kul när man kläckte dem...
Ok jag förstår.
Då skulle jag tro att du fick samtliga före kl 21:00. Din Sudowodoo är ju garanterat före kl 21 eftersom den nu finns i 2km-äggen.
Pineco tror jag personligen är okläckbar i events-ägg.
Citera
2017-04-17, 18:46
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippiraya
Ja! Hoppas det funkar igen så du kan tipsa! Min avatar springer som längst runt husknuten och tillbaka. Det kräver så sjukt många omstarter för att få till 100 meter.

För övrigt bytte jag buddy idag och gick efter ett tag till affären. Äggen hänger med och kläcks när de ska men buddyn sackar efter ordentligt! En 2 km promenad gav 900 meter till buddyn men kläckte ett 2km ägg.. tyvärr en rhyhorn på hela 73%
Ok tror jag kommit fram med lösningen för just mig, jag behöver gå utomhus och starta appen och få det att rulla normalt, för att sedan gå in i bostaden med spelet igång, när jag kommer in i bostaden så börjar den drifta igen... Så när min slutar funka behöver jag gå ut och in så att säga.
Citera
2017-04-17, 18:59
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Jag sitter inne på en 84% IV Snorlax med Lick - Hyper Beam, men jag har haft så sjukt svårt att hatcha Snorlax så jag har bara 70 candies och därför valt att avvakta med power up, 70 är inte ens i närheten av vad jag behöver för att maxa ut denne. Så jag hoppas att hatcha en med högre IV, men gärna med Lick - Hyper Beam i framtiden.

Golem power upar jag mest för att det är en personlig favorit, movesetet är Mud Slap - Stone Edge så dessvärre inte det bästa. Men jag använder den ibland mot Snorlax bara för att..

Min Gengar har legacy SC - SB så det är nice.

Alakazam dessvärre Confusion - Psychic men den gör ändå bra jobb mot Blissey osv.

Arcanine och Charizard tar ut varandra lite det kan jag hålla med dig om! Fire Fang - Fire Blast på Arcanine och Ember - Fire Blast på Charizard. Dock är min Charizard 100% IV så den tänker jag INTE sluta investera i

84% Snorlax skulle ha gått till professorn allt under 90% hamnar där.
Citera
2017-04-17, 19:12
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
84% Snorlax skulle ha gått till professorn allt under 90% hamnar där.
Beror ju på, en del har kanske fångat 2-3 vilda snorlax med kass IV och hatchat 3 varav bästa är 80-87 eller nåt, det har gått 9 månader sen appen släpptes... har man inte fått nån högre än 90% på 9 månader skulle inte jag orka vänta längre... då hade jag istället satsa på att levla högt så man ändå kan få upp den i bra CP.
Citera
2017-04-17, 19:13
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
20 april 22:00

Meh, är ca 200k exp från lvl 33... tror inte jag hinner Har ca 60k kvar i evolves så det blir ett ganska stort hopp. Får väl campa vid stops och använda incense + lures + ägg.
Senast redigerad av C0w 2017-04-17 kl. 19:24.
Citera
2017-04-17, 19:15
Medlem
Pippirayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ok tror jag kommit fram med lösningen för just mig, jag behöver gå utomhus och starta appen och få det att rulla normalt, för att sedan gå in i bostaden med spelet igång, när jag kommer in i bostaden så börjar den drifta igen... Så när min slutar funka behöver jag gå ut och in så att säga.

Tack! Ska se om det finns en variant av detta som får min telefon att gå bananers!
Citera
2017-04-17, 19:59
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Beror ju på, en del har kanske fångat 2-3 vilda snorlax med kass IV och hatchat 3 varav bästa är 80-87 eller nåt, det har gått 9 månader sen appen släpptes... har man inte fått nån högre än 90% på 9 månader skulle inte jag orka vänta längre... då hade jag istället satsa på att levla högt så man ändå kan få upp den i bra CP.

Ja jag har ännu inte fått någon Snorlax över 90% men sparat den som var bäst mest
av sentimentala skäl. Bestämde mig från början att jag skulle bara spara "bra" grejer.
Kastat en hel del som haft 80-89% som jag säkert borde ha sparat.
Ännu inte kört en enda power up utan väntar ännu på att något bättre ska dyka upp.
Japp! Jag är puckad och lite trist att man lade spelet på hyllan under typ 7-8 månader.
Tappade en hel del fart men tyvärr verkar många ha fuskat från början som det är i de flesta
spelen. Trist värre! Jag antar att de även spelar monopol med sig själva för att kunna vinna.
Citera
2017-04-17, 20:06
Medlem
Weebls avatar
Lapras är enda pokemon jag har kvar för att fylla gen 1 pokedexet. Såg inte skymten av honom under vatteneventet och jag har kläckt strax över 30st 2km ägg hittills på påskeventet...

På den positiva sidan fångade jag två vilda och kläckte en Mareep idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in