2016-08-23, 15:46
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Har sett en Dragonite på nearby två gånger på samma ställe, väldigt litet område. Är det en ren slump eller spawnar vissa pokémons på samma ställe med ojämna mellanrum?

Har åkt runt i det området nu i efterhand och har inte sett den igen
Rare pokemons spawnar ofta runt samma ställe vid olika tidpunkter, så det är la bara att åka dit och titta helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Så, vad köper ni av coins ni sparat ihop?

Sedan undrar jag om man kan ha två gym samtidigt och få ut dubbel coin på det, eller gäller endast en oavsett hur många gym man har?
Jag har köpt Backpack extenders & några lucky egg's.
Citera
2016-08-23, 17:14
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Någon som har varit i Tyskland eller Polen och spelat PoGo? Ska dit på klassresa om några veckor. Och självklart ska de spelas lite på fritiden
Var försiktig med datatrafiken utanför Sverige så du inte åker på ett par tusen i mobilräkning!
De gjorde ju någon lagändring att det inte skulle bli så snuskigt dyrt att använda datatrafik inom EU men osäker på om den är i kraft nu eller vad som hände.
Citera
2016-08-23, 17:43
Medlem
VincentLels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Var försiktig med datatrafiken utanför Sverige så du inte åker på ett par tusen i mobilräkning!
De gjorde ju någon lagändring att det inte skulle bli så snuskigt dyrt att använda datatrafik inom EU men osäker på om den är i kraft nu eller vad som hände.

Jotack, har redan planer om hur jag ska göra för att surfa billigt. Köper nog ett SIM-kort i Polen. Eller en ¨semestervecka¨ för 200 kr av telia där jag får 1 gb surf
Citera
2016-08-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Så, vad köper ni av coins ni sparat ihop?

Sedan undrar jag om man kan ha två gym samtidigt och få ut dubbel coin på det, eller gäller endast en oavsett hur många gym man har?

Bor som sagt vid ett ställe där det knappt finns några Pokemon alls, jag kör alltid med 9/9 eggs i incubator. Så får man något utöver Voltorb och Magnemite
Citera
2016-08-23, 18:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Börjar intresset för spelet avta nu? Känns som att värsta hajpen är över. I november är det bara fanatikerna som orkar med en kvällspromenad i mörker regn och kyla för att köra några pokestops?

Jag har själv tappat intresset en hel del sen jag nådde level 21. Samma Pokémons som spawnar hela tiden, långt till nästa level, inte ens nära att få någon Snorlax eller liknande. Med semestern ett minne blott har jag ingen ork att ge mig ut och jaga.

Var inne i city häromdagen, bor lite utanför. Jävlar vilken skillnad det är där. Pokestops i varje gathörn och bra variation på vad som dyker upp på radarn. Klart roligare än där jag bor, med 5 km till närmaste pokestop. Såg två Mr Mime på nearby, läser i tråden att han dykt upp för många. Hade jag bott centralt hade jag nog spelat än. Och varit klart högre level...
Citera
2016-08-23, 18:18
Medlem
NirvanAs avatar
När har de tänkt fixa till "error" buggen vid fighting/övertagande av gym? Sanslöst irriterande och håller i sig hur länge som helst vad det verkar.
Citera
2016-08-23, 18:35
Medlem
Scrublands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Börjar intresset för spelet avta nu? Känns som att värsta hajpen är över. I november är det bara fanatikerna som orkar med en kvällspromenad i mörker regn och kyla för att köra några pokestops?

Jag har själv tappat intresset en hel del sen jag nådde level 21. Samma Pokémons som spawnar hela tiden, långt till nästa level, inte ens nära att få någon Snorlax eller liknande. Med semestern ett minne blott har jag ingen ork att ge mig ut och jaga.

Var inne i city häromdagen, bor lite utanför. Jävlar vilken skillnad det är där. Pokestops i varje gathörn och bra variation på vad som dyker upp på radarn. Klart roligare än där jag bor, med 5 km till närmaste pokestop. Såg två Mr Mime på nearby, läser i tråden att han dykt upp för många. Hade jag bott centralt hade jag nog spelat än. Och varit klart högre level...

Det är inte roligare mer centralt. Spelet blir väldigt repetitivt snabbt och det finns inget end game öht.
Citera
2016-08-23, 19:35
Medlem
Bara jag som har problem med att ljudet försvinner väldigt ofta? Alltid när jag får ett meddelande eller mail på telefonen så tystnar ljudet i spelet efter plinget från meddelandet/mailet. Ibland går det att lösa genom att trycka på ett gym, då kommer gymljudet och när man går ur så är ljudet tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Scrubland
Det är inte roligare mer centralt. Spelet blir väldigt repetitivt snabbt och det finns inget end game öht.

Håller med. Bor centralt och har ett stop utanför mig som det ofta är lures på och jag når från min bostad. Skulle bli lite mer sport av det hela om man behövde jaga mer, t.ex. så har jag konstant fullt med bollar och allt möjligt, men kanske är så för många, är dock bara på level 11 då jag började spela rätt nyligen. Rätt trist att snurra på stops när man inte får något mer än 50 xp.
Senast redigerad av Antidote144 2016-08-23 kl. 19:40.
Citera
2016-08-23, 19:42
Medlem
NirvanAs avatar
Är Chansey värd att satsa på (power-uppa dvs), pga dennes sjuka HP? Är en chansey bra att försvara gym med trots lägre CP? Någon som vet dennes maxHP och CP?
Citera
2016-08-23, 19:45
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är Chansey värd att satsa på (power-uppa dvs), pga dennes sjuka HP? Är en chansey bra att försvara gym med trots lägre CP? Någon som vet dennes maxHP och CP?

https://pokeassistant.com/main/defenders?locale=en

Bästa defender säger dom.
Citera
2016-08-23, 20:55
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidote144
Håller med. Bor centralt och har ett stop utanför mig som det ofta är lures på och jag når från min bostad. Skulle bli lite mer sport av det hela om man behövde jaga mer, t.ex. så har jag konstant fullt med bollar och allt möjligt, men kanske är så för många, är dock bara på level 11 då jag började spela rätt nyligen. Rätt trist att snurra på stops när man inte får något mer än 50 xp.

Gräset är inte grönare alltså? Jag tycker ändå det var befriande att komma in till city, hela tiden ha bollar, lures varstans och mycket spawns. I utkanten där jag bor måste jag knalla 3 km för närmsta gym, jag får ofta slut med bollar (och då går det inte att göra något alls), det spawnar aldrig något spännande nästan, och vissa områden finns det inga Pokémons i alls. En tur till stan idag och min väska blev full, har aldrig hänt förr.
Citera
2016-08-23, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Gräset är inte grönare alltså? Jag tycker ändå det var befriande att komma in till city, hela tiden ha bollar, lures varstans och mycket spawns. I utkanten där jag bor måste jag knalla 3 km för närmsta gym, jag får ofta slut med bollar (och då går det inte att göra något alls), det spawnar aldrig något spännande nästan, och vissa områden finns det inga Pokémons i alls. En tur till stan idag och min väska blev full, har aldrig hänt förr.

Finns det taskigt med pookestop äre ju bara att sitta där en timme och inkassera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in