2016-08-24, 08:27
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
För övrigt, synd att man inte kan ta något "break" i gameandet, då kommer alla hinna gå om en och man kan glömma om att ta över gym igen
Nja, är du level 20+ så tar du ju i princip över alla gym utan problem. Riktigt sällan man ser något gym som är level 6+. Det är sån extrem fördel att vara attacker.
Citera
2016-08-24, 09:17
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
5km ägg är helt värdelösa, finns åtminstone 50% intressanta pokemon där jag är nöjd att få men senaste ~10 har det BARA varit skit, pokemons som finns överallt i det vilda.. Bara ett exempel, har aldrig sett ponyta här, min enda chans är att få via ägg.... senaste 10 har varit om jag minns rätt paras, paras, tentacool, goldeen, meow, nidoran, nidoran, oddish, bellsprout...

Får några nånsin Gastly, abra, ponyta, exxecute, poliwag, grimer, machop..? Var väldigt längesen jag fick nån sån, var typ första veckan man körde spelet.

2km ägg är ju intressanta... tar gärna emot bulbasaur, charmander, squirtle, pikatchu, geodude, magikarp, alltså ca 50% vill jag ha, men av typ 20st 2km har jag endast fått 1 av ovan nämnda... så man liksom orkar inte längre.

Håller helt med. Jag har bara 5km ägg nu, inte jättekul. Får också bara skit från dom.
Citera
2016-08-24, 10:11
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Kan man bli bannad för att använda en radar? Vilken radar är bäst för android?

vad menar du med radar ?
Citera
2016-08-24, 11:02
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
vad menar du med radar ?

https://www.pokemonradargo.com/

Som ovan t ex, eller motsvarande i mobil app.
Citera
2016-08-24, 11:06
Medlem
Ingabromsars avatar
Jag avinstallerade det för cirka 14 dagar sedan. Det var inte roligt längre. Dessutom ser jag aldrig folk på "kända ställen" längre. Kort sommarfluga?
Citera
2016-08-24, 11:29
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingabromsar
Jag avinstallerade det för cirka 14 dagar sedan. Det var inte roligt längre. Dessutom ser jag aldrig folk på "kända ställen" längre. Kort sommarfluga?

Extremt många som spelar. Men som sagt, nu när semestern är slut så har inte folk lika mycket tid.
Senast redigerad av MarqsN92 2016-08-24 kl. 11:44.
Citera
2016-08-24, 11:31
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910

Använder inget sånt men gick in och kollade på din länk. Funkar det? Kom inte upp en enda pokémon för mig. Kanske gjorde fel

edit: Jaha nu fattar jag. Man ser bara vart folk har hittat en viss pokémon tidigare och som rapporterat det. Då sög den ju, speciellt i min lilla stad
Senast redigerad av MarqsN92 2016-08-24 kl. 11:46.
Citera
2016-08-24, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910

ingen risk att du blir bannad på en sådan sida då du inte lämnar ut någon info kring ditt konto
Citera
2016-08-24, 12:06
Medlem
SMD FBs avatar
Har hittat alakazam och chansey hemma i förrgår respektive igår. Aldrig hittat någon rare hemma någonsin. Är det resultatet av en uppdatering eller är det bara en lyckosam slump?
Citera
2016-08-24, 12:08
Medlem
Lanoos avatar
Lite intressant, har en park där jag upptäckte för ca 1v att det frekvent spawnar massa Charmander. Super tänkte jag och har börjat hamstra på mig för att kunna trycka upp en Charizard.
Men när jag tog min runda där igår så fanns det inte en enda Charmander kvar, utan istället spawnade det massor med Squirtle. Så nu saknar jag bara ett typ 10-15 för att kunna trycka upp både en Charizard och en Blastoise.
Frågan är då, hur ofta ändras såna här nests? och vad är oddsen att ett starter-Pokemon-nest byts ut till en annan starter-Pokemon? Kommer det spawna massa Bulbasauer där om ett par dagar då kanske?
Citera
2016-08-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Lite intressant, har en park där jag upptäckte för ca 1v att det frekvent spawnar massa Charmander. Super tänkte jag och har börjat hamstra på mig för att kunna trycka upp en Charizard.
Men när jag tog min runda där igår så fanns det inte en enda Charmander kvar, utan istället spawnade det massor med Squirtle. Så nu saknar jag bara ett typ 10-15 för att kunna trycka upp både en Charizard och en Blastoise.
Frågan är då, hur ofta ändras såna här nests? och vad är oddsen att ett starter-Pokemon-nest byts ut till en annan starter-Pokemon? Kommer det spawna massa Bulbasauer där om ett par dagar då kanske?

läste något igår om att de byter nests var 23 dag typ.
Citera
2016-08-24, 12:16
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Jag bor mitt i ett rattata nest och det har aldrig bytts ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in