2016-07-06, 22:44
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superklister
Tack för svaren, ett sån där powerbank lär iaf inhandlas! För mig verkar det vara att GPS:en inte riktigt vill hänga med. Kunde inte heller få grejer när jag besökte ett pokestop precis, men vet inte om det är något som är fel för just nu verkar alla pokestops i närheten vara helt blanka utan varken namn eller bild, så var det inte för några timmar sedan.
Ja jag har lirat Niantics tidigare spel Ingress, som är lite närmare det vanliga Geocaching men där du plockar portaler, skyddar dom, laddar upp och tävlar mot motståndarlaget. Inget fångande av pokemons alltså. Det spelet har ibland lite issues med att se var jag är, då jag trots att jag står still kan hoppa kanske 10-20m i någon riktning för att sedan hoppa tillbaka till rätt position igen. Sitter jag på bussen och stirrar på skärmen så är det oftast lite efter, men det är kanske inte så konstigt om man rör sig när are 80km/h på motorvägen.

Ahh ja att butikerna är tomma kan ju ha att göra med att spelet inte är officiellt släppt här i Sverige än. Hörde på Reddit om folk som försökte sig på att skapa Nya Zeelendska konton för att spela som råkade ut för samma sak. Pokemons kunde de hitta tydligen men affärer, gym och liknande var inte implementerade än.
Kort sagt, vänta med att köpa ny mobil tills spelet officiellt är släppt i Sverige och se hur det funkar
Citera
2016-07-07, 17:54
Medlem
Jag har spelat sedan igår. Om ni har Android tanka apk'n, installera och kör. Pokestops samt gym är importerat från Ingress så allt finns ute redan.

Jag har redan tagit över 9st gym i min stad. Se det som en "head start".
Citera
2016-07-07, 19:10
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticTwelve
Jag har spelat sedan igår. Om ni har Android tanka apk'n, installera och kör. Pokestops samt gym är importerat från Ingress så allt finns ute redan.

Jag har redan tagit över 9st gym i min stad. Se det som en "head start".
Alltså det är så häftigt att jag dör!

Jag är lvl 6, var precis ute för att ta över mina första gym. Tog dock bara 2 men det första hade någon redan tagit sedan tidigare så jag fick "fightas" och tog över det med min användare. Kände mig som Ash och är kungen där jag bor.
Det andra var på en gravplats men det var tomt så tog över det bara genom att lägga en Pokemon där.

Vad har du placerat för Pokemon på gymmen? Har du 9 bra eller satte du random som du hade?

Jag evolverade förresten Pidgey till Pidgeotto. Kändes ganska fräckt med. Samma med den masken men det blev ju fan bara en puppa, kändes sådär .

Vilken nostalgi!! Alltså man loggar ju in med google konto eller skapar ett så ingenting går förlorat. Fattar inte vad folk väntar på.
Citera
2016-07-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Alltså det är så häftigt att jag dör!

Jag är lvl 6, var precis ute för att ta över mina första gym. Tog dock bara 2 men det första hade någon redan tagit sedan tidigare så jag fick "fightas" och tog över det med min användare. Kände mig som Ash och är kungen där jag bor.
Det andra var på en gravplats men det var tomt så tog över det bara genom att lägga en Pokemon där.

Vad har du placerat för Pokemon på gymmen? Har du 9 bra eller satte du random som du hade?

Jag evolverade förresten Pidgey till Pidgeotto. Kändes ganska fräckt med. Samma med den masken men det blev ju fan bara en puppa, kändes sådär .

Vilken nostalgi!! Alltså man loggar ju in med google konto eller skapar ett så ingenting går förlorat. Fattar inte vad folk väntar på.

Det är jäkligt kul ja, Joel. Jag satte lite av varje. Har några dåliga (under 100 CP). 2 har dött av andra spelare. I centrum satte jag min starkaste, samt vid universitetet. Hade inte nog starka för att fixa resten lika bra. Jag tog bilen till några gym efter jobbet och såg att jag hade fått "förstärkning" från några andra användare, haha. Så det är lugnt.

Kom ihåg att "casha in" från gymmen du kontrollerar från "Shop". Det är skölden uppe i högra hörnet, kan få upp till 100 guld per dag. (10 gym, 10 guld för varje).
Citera
2016-07-07, 19:54
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticTwelve
Det är jäkligt kul ja, Joel. Jag satte lite av varje. Har några dåliga (under 100 CP). 2 har dött av andra spelare. I centrum satte jag min starkaste, samt vid universitetet. Hade inte nog starka för att fixa resten lika bra. Jag tog bilen till några gym efter jobbet och såg att jag hade fått "förstärkning" från några andra användare, haha. Så det är lugnt.

Kom ihåg att "casha in" från gymmen du kontrollerar från "Shop". Det är skölden uppe i högra hörnet, kan få upp till 100 guld per dag. (10 gym, 10 guld för varje).
Visste inte att man fick guld genom gymmen! Grymt, ska ta över min stad senare efter matchen .

Hmm förstärkning är det från folk som valde samma "klan" eller vad de hette? Innebär det att man i så fall är flera pokemon's som motståndare måste erövra innan dom tar över gymmet?
Citera
2016-07-07, 20:12
Bannlyst
Är servarna nere för alla just nu eller?
Citera
2016-07-07, 20:28
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matuschek
Är servarna nere för alla just nu eller?
Kommer in och ut om vartannat de senaste 2 timmarna.
Citera
2016-07-07, 20:30
Min app fryser och buggar konstant.. 0.29 apk med Samsung s6.

Spelar det någon roll om man loggar in med Google eller Pokemon trainer account?

Tycker det är väldigt lite "content" för att vara ett sånt hypeat spel.
Senast redigerad av Hetsmongo 2016-07-07 kl. 20:35.
Citera
2016-07-07, 20:40
Medlem
Jag kör också 0.29, är det någon som tankat apk med 0.31 och har bättre stabilitet mot servers?
Citera
2016-07-08, 00:22
Medlem
Ferdawoons avatar
Subredditen pratar mycket om att servrarna leker jojo. Sån massiv trafik att de får problem att hålla sig stabila.
Kan vara en anledning att det tar sån tid för spelet att legitimt komma ut i andra länder, de vill försöka ta det stegvis när de redan nu har överbelastning
Citera
2016-07-08, 09:59
Medlem
Verkar som det är servrarna som var problemet, min billiga Samsung mobil verkade iaf klara av spelet när jag var inne i centrum. Jäklar vad många pokestops det fanns där, känns ju inte som man behöver köpa några pokebollar precis om det nu inte tar typ en månad innan de får nya items Dock var det lite jobbigt när det dök upp pokémons på ställen där det inte kändes helt socialt accepterat att gå in och fånga, haha. Återstår och se om jag kan få spelet att fungera bra här utanför lägenheten bara, för det är allmänt dålig mottagning här.
Citera
2016-07-08, 10:26
Medlem
cykelsadels avatar
Försökte mig på att skapa ett konto nu under natten men fick meddelande om att det var fel för tillfället. Men nu i morse så fungerade det bättre.

Jag kör på iOS (iPhone 6S) och spelet känns inte segt. Precis samma känsla som Ingress.

För att få spelet på iOS så ändra land till ex. USA och öppna AppStore. Sedan ladda ner spelet och sedan är det bara att ändra tillbaka till Svenska.

Gick bra att regga mig med mitt svenska Google konto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in