Citat:
Ursprungligen postat av
neuron-drone
Bara du har iPhones specialverktyg typ skruvmejslar kan du byta själv. Går bra om man är försiktig.
Drifta tycker jag är det minsta fusket. Det är inte alls i klass med att ta ner gym från soffan. Jag har inga starka åsikter om driftande, inte på det sättet jag har om andra fusk. För min egen del skulle det kännas fel att fuska, fast jag kollar iofs in gymkartan ibland.
Jag stör mig inte heller nämnvärt på folk som driftar. Det blir ju en liten "fördel" dock i och med buddy-candies, drift-catch XP+stardust+candies och drift-hatch XP+stardust+candies.
Och allt detta ger ju en liten fördel i spelet mot/med andra spelare, du levlar upp aningen snabbare och får starkare attackers och defenders.
Men att inte jag bryr mig speciellt mycket beror kanske på att jag har såpass hög level så jag påverkas inte av detta, jag tar ner vilket gym som helst (där jag spelar) på egen hand och kan placera mig högst i gymmen om jag känner för det.
Detta på grund av att jag spelar i mindre byar och spelare över L32 är väldigt ovanligt här.
Men hade jag bott i en storstad hade jag kanske resonerat annorlunda...
MEN Niantic har ju större problem att ta i tu med än driftare helt klart!
Att det inte längre går att spoofa runt världen över och fånga Unowns och Tyranitars är mycket bra.
Dessvärre har jag hört att man kan ändra sin startplats och således spela vart man vill dag till dag, och skulle det nu spawna legendarys i Chicago under det stora sommar-eventet så kommer ju tyvärr spoofers verkligen dra nytta av det.
Men jag är ganska övertygad om att man måste vara fysiskt på plats vid stora event, Niantic känner ju till problemet med spoofing så jag tror inte dom är så korkade.
Sen det mest tröttsamma enligt mig är ju alla med dubbla konton.
Folk slår ut den svagaste i ett L10 gym för att sedan byta konto och återigen levla upp till L10 och placera sin pokemon i gymmet. Jag känner till ett par stycken i min by som gör så och det gör mig trött.
Låglevlade spelare har ju inte en chans att få casha ut lite mynt över några dagar på grund av detta, och dessvärre är det många barn som trycks ut på grund av detta. Och 10 coins för Anna 10 år är ju troligtvis mer värt än för Anders 32 år.
Listan kan göras lång! Sen har vi ju gym-botarna också som man skulle kunna skriva ett A4-blad om *suck*.
Vi får hoppas att gym-reworken är genomtänkt så att spoofers och botar får det jobbigt framöver.