2017-06-11, 19:26
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Drifta, klass med att sitta vid datorn i soffan framför TV´n och fånga samt ta ned gym.
Nja, jag kan inte battla gym när jag driftar. Avataren bara rör sig tvärs över kartan utan särskild riktning och stannar inte på samma plats mer än 10-tal sekunder. Kan fånga endel medan jag driftar men det är bara någon enstaka per dag och här ikring blir det bara weedle och pidgeys, så inget som drabbar någon annan direkt.
Citera
2017-06-11, 19:27
Medlem
Mackan1992s avatar
Min andra Feraligatr evolvad, Bite och Crunch igen
Citera
2017-06-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Slängde bollar hela tiden innan. Nu spelar jag i ett område där det bara finns ett stop och fångar mest pokemons. Och det som inte kunde hända trodde jag... bollarna är slut. Har inte ens en röd boll. Måste in till stan, detta går ju inte! Men man har visst ett liv också?

Känner ingen som spelar i samma lag som jag. Så vad gör man? Kontaktannons för att ta över svåra gym? Mystic brukar vara stora men i min stad är vi i värsta underläget. Känns sugigt att ta ett svårt gym och bara vara en person och hoppas på att någon i samma lag ska hoppa in, men istället blir det värsta lockbetet för de andra lagen.

Hatchar en del eftersom man kan göra det överallt, men inte fått något bra, inte ens i milsäggen och nu är de slut och bara fått 2,5 km tilbaka.

Livet är tufft.

Skrattade åt en som talade om att köpa bollar, blev instant karma där eftersom jag fick samma tanke. Känns inte som jag vill gå till vårt enda stop och sitta i regnet på att vänta på att snurra.

Hur ska man annonsera ut ett litet event för sitt eget lag? Jag skulle kunna bjuda på pizza bara vi blev ett gäng som kunde mala ner instinctdominansen...

Jag känner igen vartenda ord du skriver, precis just så här känner jag. Jag är tyvärr Instinct (i Stockholm), annars hade jag gärna gjort dig sällskap. Jag skrev ett liknande inlägg där jag önskade att få med några i stan och gå mellan nests, tex köra 1 timme per nest i 5-6 timmar, oavsett vilket lag man är. Skulle varit sjukt kul.. En del hänvisade till Facebook, men där fick jag inte ett enda svar.. Lycka till och hoppas du hittar någon rolig spelare i ditt lag.
Citera
2017-06-12, 00:09
Medlem
Mackan1992s avatar
Fick äntligen en Metal coat, evolvade till Scizor och fick bästa movesetet
Citera
2017-06-12, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Äntligen klar med driftandet för att evolva till Granbull... hade varit omöjligt att bara vara 3 ifrån fullt eu-dex utan möjlighet att drifta... det är väl mitt handikapp när man inte lirar i storstan

Nu saknas bara Quilava och Typhlosion (och ja unown men den bryr jag mig inte om, kommer väl tillsammans med legendaries)

Så bring on fireeventet, hoppas verkligen Cyndaquil dyker upp även här trots att det inte är ett fire-biome.
Använder du nån gammal telefon när du driftar, alltså nån som du ändå inte använder i vanliga fall? Sliter ju så mycket på batteriets livslängd att ha pokemon igång menar jag, så trots att jag kunnat drifta där jag bor nu så gör jag det inte. Eller kanske bara iphone som har det problemet iof, eftersom man inte kan byta batteri.
Citera
2017-06-12, 04:18
Medlem
neuron-drones avatar
Bara du har iPhones specialverktyg typ skruvmejslar kan du byta själv. Går bra om man är försiktig.

Drifta tycker jag är det minsta fusket. Det är inte alls i klass med att ta ner gym från soffan. Jag har inga starka åsikter om driftande, inte på det sättet jag har om andra fusk. För min egen del skulle det kännas fel att fuska, fast jag kollar iofs in gymkartan ibland.
Citera
2017-06-12, 07:07
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992

Grattis! Just Metal Coat saknar jag fortfarande. Har fått 13 (!) King's Rock, men ännu inte en enda Metal Coat. Frugan saknar Up-Grade, har fått alla de andra som hon behöver. Hon skapade också ett konto åt vår äldste son i vintras och hans konto har hittills fått:
2 Sun Stone
2 Up Grade
3 Metal Coat
3 King's Rock
2 Dragon Scale
Han har alltså fått precis allt han behöver och mer därtill. Hans problem är däremot att han vare sig har fått alla att evolva och saknar candy till de han funnit. Märkligt hur det slumpar sig med vad man får...
Citera
2017-06-12, 07:10
Medlem
Citat:
Bara du har iPhones specialverktyg typ skruvmejslar kan du byta själv. Går bra om man är försiktig.

Drifta tycker jag är det minsta fusket. Det är inte alls i klass med att ta ner gym från soffan. Jag har inga starka åsikter om driftande, inte på det sättet jag har om andra fusk. För min egen del skulle det kännas fel att fuska, fast jag kollar iofs in gymkartan ibland.
Hycklare, fusk som fusk.
Citera
2017-06-12, 07:41
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Hycklare, fusk som fusk.
Fast att drifta påverkar ju inte någon annan, ganska stor skillnad skulle jag säga.
Citera
2017-06-12, 07:55
Medlem
Etrades avatar
Citat:

Jag stör mig inte heller nämnvärt på folk som driftar. Det blir ju en liten "fördel" dock i och med buddy-candies, drift-catch XP+stardust+candies och drift-hatch XP+stardust+candies.
Och allt detta ger ju en liten fördel i spelet mot/med andra spelare, du levlar upp aningen snabbare och får starkare attackers och defenders.

Men att inte jag bryr mig speciellt mycket beror kanske på att jag har såpass hög level så jag påverkas inte av detta, jag tar ner vilket gym som helst (där jag spelar) på egen hand och kan placera mig högst i gymmen om jag känner för det.
Detta på grund av att jag spelar i mindre byar och spelare över L32 är väldigt ovanligt här.
Men hade jag bott i en storstad hade jag kanske resonerat annorlunda...

MEN Niantic har ju större problem att ta i tu med än driftare helt klart!
Att det inte längre går att spoofa runt världen över och fånga Unowns och Tyranitars är mycket bra.

Dessvärre har jag hört att man kan ändra sin startplats och således spela vart man vill dag till dag, och skulle det nu spawna legendarys i Chicago under det stora sommar-eventet så kommer ju tyvärr spoofers verkligen dra nytta av det.
Men jag är ganska övertygad om att man måste vara fysiskt på plats vid stora event, Niantic känner ju till problemet med spoofing så jag tror inte dom är så korkade.

Sen det mest tröttsamma enligt mig är ju alla med dubbla konton.
Folk slår ut den svagaste i ett L10 gym för att sedan byta konto och återigen levla upp till L10 och placera sin pokemon i gymmet. Jag känner till ett par stycken i min by som gör så och det gör mig trött.
Låglevlade spelare har ju inte en chans att få casha ut lite mynt över några dagar på grund av detta, och dessvärre är det många barn som trycks ut på grund av detta. Och 10 coins för Anna 10 år är ju troligtvis mer värt än för Anders 32 år.

Listan kan göras lång! Sen har vi ju gym-botarna också som man skulle kunna skriva ett A4-blad om *suck*.

Vi får hoppas att gym-reworken är genomtänkt så att spoofers och botar får det jobbigt framöver.
Citera
2017-06-12, 11:02
Medlem
HenrikBerggrens avatar
På senare tid har jag lagt in en Magicarpe CP 20/21 för att träna upp gym. Går mycket snabbare och sparar mer potions och revives än att möta Gyrados 2900... Men av någon anledning så gick det inte att lägga in Magicarpe för mig igår, har någon annan stött på detta problem? Någon som vet hur man löser det?
Citera
2017-06-12, 15:15
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992

är den bra scizor eller? tänkte om man kan använda den mot rhydons ? då dom har dubbel weakness till bugs väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in