2016-07-17, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unnii
Var hittar man Charmander? Och Pikatchu?
Hittar man vattenpokemons om man går ner till hamnen?

Du kan fånga Pikachu som första om du inte tagit någon av de tre i allra första början.

De tre poppar ju upp och professorn vill att man skall fånga någon av dem, ignorera detta och gå ut. När du går kommer samma tre att poppa upp igen, ignorera dem några gånger till du ser att det även poppar upp en Pikachu med de tre.
Citera
2016-07-17, 12:40
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniqed
Hej!

Förstår att detta är en jättebasic fråga, men hoppas någon har tid/ork att hjälpa mig.

Eftersom det verkar vara en bugg med att alla nearby pokemons är tre steg bort, hur hittar jag bäst pokemon?

Är det bara att följa gatorna och hoppas att de ploppar upp på skärmen, eller finns det något säkrare sätt att hitta dem?

gå i centrum där det finns massa pokestops och ev andra spelare då är det större chans hitta, spelar du i en liten stad eller på landet är det rätt dött oavsett..
Citera
2016-07-17, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Folk har redan belägrat dom närmsta gymmen där jag bor i Östra Gbg med flera CP 400+ Pokemons. Stor chans man har då?

Hjälper inte att det är rena skyfall som kommer o går här också.

CP 400+ ? Där jag bor börjar det synas allt fler pokemon över CP 1000 i gymen och även trainers över level 20...

För övrigt tror jag inte att den här hysterin kommer att hålla över vintern, just nu spelar folk som inte ens vet hur en Pikachu ser ut. Om ca 4 månader kommer endast de riktiga Pokemon-fansen vara kvar och då kommer man se vilka som verkligen är hängivna spelare och inte bara surfar på den här hysteriska Pokemon-vågen.
Senast redigerad av Amnezia1 2016-07-17 kl. 12:46.
Citera
2016-07-17, 12:45
Medlem
Big Bosss avatar
Ett annat tips är väl att köra med incense? Då poppar det upp Pokemons nära en nästan hela tiden.

Började lite igår och spelat lite idag, är lvl 8 nu o har 48 pokemons inkl 9 ägg. Köpte pokecoins dock för 100 kr för att få några fler incubators. i Pokedex har jag 36 st fångade och 38 st sedda.
Senast redigerad av Big Boss 2016-07-17 kl. 12:48.
Citera
2016-07-17, 12:48
Citat:
Ursprungligen postat av Beng14beng
Har en Samsung s3. Vill ladda ner det men play store säger att enheten inte är kompatibel? Vad fan?
https://play.google.com/store/apps/d...labs.pokemongo

- This app is free-to-play and offers in-game purchases. It is optimized for smartphones, not tablets.
- Compatible with Android devices that have 2GB RAM or more and have Android Version 4.4 - 6.0 installed.
- Compatibility is not guaranteed for devices without GPS capabilities or devices that are connected only to Wi-Fi networks
- Not compatible with Android devices that use Intel Atom processors.
- Compatibility with tablet devices is not guaranteed.
- Application may not run on certain devices even if they have compatible OS versions installed.
- It is recommended to play while connected to a network in order to obtain accurate location information.
- Compatibility information may be changed at any time.
- Please visit www.PokemonGO.com for additional compatibility information.
- Information current as of July 5, 2016

Något här som stämmer in?
Citera
2016-07-17, 12:51
Medlem
xaniixs avatar
Jag började lite smått idag morse faktiskt och har lite newbie frågor.

1. Hur vet man när man ska kasta pokémon bollen?
2. Vad betyder dessa här ''CP'' på dom man fånga och ska man alltid spara den pokémon med mest CP?
3. Ska man fånga alla pokémon man ser fast man har 4 av dom redan?
4. Om man får slut på pokémon bollar hur skaffar man nya?
5. Tror ni man kan gå ut helt själv och jaga pokémon eller kommer folk se på en konstigt?

Sen ber jag om ursäkt ifall dessa frågor redan har postat.
Citera
2016-07-17, 12:57
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix

2. Vad betyder dessa här ''CP'' på dom man fånga och ska man alltid spara den pokémon med mest CP?
5. Tror ni man kan gå ut helt själv och jaga pokémon eller kommer folk se på en konstigt?

1. Jag försöker bara sikta så den landar på "toppen" av Pokemonen, brukar funka bra.
2. CP är väl generellt sett hur stark den är?
3. Byt in din dubletter mot candy så du kan levla upp dina pokemons istället.
4. Besök pokestops o levla upp din karaktär så får du massor.
5. Jag blev avvisad från entrén från sjukhuset idag för jag gick runt o spelade Det är massor av pokestops där och vakterna har tydligen fått nog.
Citera
2016-07-17, 12:59
Medlem
Bestialisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix

1. Cirkeln vill du ha så liten som möjligt, skruva bollen mot cirkeln.

2. Combat Power. Mer CP - bättre i strid.

3. Ja. Dels får du XP, dels byter du in de för candy som du sen kan använda för att uppgradera/evolva samma typ av pokemon.

4. Gå till pokestops. Alternativt köp dem. Du får även fler när du levlar upp.

5. Inga konstigheter!
Citera
2016-07-17, 13:04
Medlem
.Buddahs avatar
Någon annan som inte kommer in på pokemon go? Har iphone
Citera
2016-07-17, 13:22
Medlem
Ingabromsars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Buddah
Någon annan som inte kommer in på pokemon go? Har iphone

Det fungerar men jag tveksam till om allt står rätt till. Vår brevlåda brukar spawna 2-3 st med jämna mellanrum.

Android
Citera
2016-07-17, 13:26
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Drog ner det via Nya Zeelands app-store. Kan jag slänga appen och ladda den från svenska istället? Kommer min användare finnas kvar eftersom jag loggat in med google?
Appen är bara en klient med grafikpaket typ. Din användare och ditt sparade data är på ditt Google konto. Borde alltså gå att ta bort den gamla och skaffa svenska, så länge du loggar in med samma konto.

Dock, inte gjort det själv men det var så folk på Reddit och tidigare i tråden beskrev det. Så gör det på egen risk
Citera
2016-07-17, 13:39
Medlem
Trollkarlen17s avatar
Nu ska jag ut på min första seriösa jakt! Bara suttit i lägenheten och väntat på spawns hitentills.
Mina förväntningar är skyhöga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in