Citat:
Ursprungligen postat av
Lothbrok
Okey kör du på det, svårt o se varför men. En drowzee med 100 ivs t.ex för att utveckla till en Hypno, kommer aldrig lägga någon stardust på en hypno ändå. Så om den har perfekta iv:s är för mig helt ointressant men du spelar hur du vill.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ferdawoon
Mjo jag tänker lite som NirvanA. Visst har jag evolvat några bara för att låsa upp saker i Pokedexen och för powerleveling med Lucky Egg men om en pokemon har taskigt IV så känner jag att jag liksom kan jaga vidare och bara fånga mer och mer tills jag hittar en bättre..
Samma när jag tittar på deras abilities. Måste vara bra DPS. Hitta grym IV, bra CP och bra move set på samma är rätt sällsynt

Trodde smileyn var tillräcklig för att påvisa ironi men
Jag samlar först och främst, därför om jag har möjlighet att evolva till en pokemon jag inte har i pokedex så gör jag det oavsett vad evolutionen innan har för IV, extra procenten har ingen relevans för mig personligen.
Och för det andra för att slåss i gym, för mig har aldrig IV spelat nån roll hittills utan jag har kunnat ta ner alla gym jag vill (förutom tidigare bottade gym med minst 4 fuskpokemons samt maxlevel gym men de är mycket ovanliga)