2016-08-18, 15:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Är lvl23 och mina bästa är en Golbat, en Hypno och någon mer på CP1000+ (högsta jag har är 1014) och sedan ett gäng på 900-1000.
Hur i hela honken lyckas folk hitta mons på över 2000?? Inte ens sett en Lapras eller Snorlax på Nearby-funktionen..
Du måste väl ha en drös eevee evolutioner där samtliga är bra bit över 1000?, räcker med eevee över 400 för att det ska bli 1000+ evolution typ.
Citera
2016-08-18, 15:13
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Är lvl23 och mina bästa är en Golbat, en Hypno och någon mer på CP1000+ (högsta jag har är 1014) och sedan ett gäng på 900-1000.
Hur i hela honken lyckas folk hitta mons på över 2000?? Inte ens sett en Lapras eller Snorlax på Nearby-funktionen..

Är lvl 24, fångade en Dragonite på 1800 cp som nu har 2200 cp

Även fått Lapras och Snorlax i 10 km ägg som jag power up till 2000+

Så det gäller o ha lite tur i det här spelet

har även några Flareon och vaporeon runt 1700-1800 cp som ja evolvat från eevee..
Citera
2016-08-18, 15:16
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Du måste väl ha en drös eevee evolutioner där samtliga är bra bit över 1000?, räcker med eevee över 400 för att det ska bli 1000+ evolution typ.
Har inte evolvat någon Eevee än, jobbar på att hitta en med bra IV och inte två-siffrigt CP =/
Men annars har jag evolvat en drös Drowzees till en massa 950-1000 Hypnos, men bortsett från de jag nämnt är alla mina evolutioner under 1k CP =S
Citera
2016-08-18, 15:21
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Har inte evolvat någon Eevee än, jobbar på att hitta en med bra IV och inte två-siffrigt CP =/
Men annars har jag evolvat en drös Drowzees till en massa 950-1000 Hypnos, men bortsett från de jag nämnt är alla mina evolutioner under 1k CP =S

Det där låter märkligt, Drowzees kryllar det av här så hittar många på 600+ och har typ 7 stycken hypno med 1200 cp+.

Jag har 59 pokemon som har 1000+, cp att du bara har ett fåtal låter jävligt konstigt.
Citera
2016-08-18, 15:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Det där låter märkligt, Drowzees kryllar det av här så hittar många på 600+ och har typ 7 stycken hypno med 1200 cp+.

Jag har 59 pokemon som har 1000+, cp att du bara har ett fåtal låter jävligt konstigt.

90% IV duger inte, måste ha 100 på alla annars vägra evolution!
Citera
2016-08-18, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Har någon funnit Charmander btw? Utöver ägget, jag fångade han som första pokemon men har sedan dess inte sett någon. Så, undrar i vilka miljöer han befinner sig!

Sedan undrar jag om ni brukar använda IV Calculators? Jag har en 100% pokemon men den är låg level, ska jag utveckla den till max sedan använda power ups på den? Eller bara ta en annan med högre CP?

Än så länge bara stött på Charmander 2 gånger. Tycker också han är ganska ovanlig. Även Charmeleon, för honom har jag aldrig sett uti det vilda. Tycker det är konstigt när man sett och fångat Charizard.
Citera
2016-08-18, 15:25
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Okey kör du på det, svårt o se varför men. En drowzee med 100 ivs t.ex för att utveckla till en Hypno, kommer aldrig lägga någon stardust på en hypno ändå. Så om den har perfekta iv:s är för mig helt ointressant men du spelar hur du vill.
Citera
2016-08-18, 15:26
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:

Citat:
Mjo jag tänker lite som NirvanA. Visst har jag evolvat några bara för att låsa upp saker i Pokedexen och för powerleveling med Lucky Egg men om en pokemon har taskigt IV så känner jag att jag liksom kan jaga vidare och bara fånga mer och mer tills jag hittar en bättre..
Samma när jag tittar på deras abilities. Måste vara bra DPS. Hitta grym IV, bra CP och bra move set på samma är rätt sällsynt

Så, min perfektionism håller mig tillbaka känner jag.
Citera
2016-08-18, 15:28
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Mjo jag tänker lite som NirvanA. Visst har jag evolvat några bara för att låsa upp saker i Pokedexen och för powerleveling med Lucky Egg men om en pokemon har taskigt IV så känner jag att jag liksom kan jaga vidare och bara fånga mer och mer tills jag hittar en bättre..
Samma när jag tittar på deras abilities. Måste vara bra DPS. Hitta grym IV, bra CP och bra move set på samma är rätt sällsynt

Så, min perfektionism håller mig tillbaka känner jag.

Moves är ju skit samma om du ändå ska evolva pokemonen, då får den nya. Du kommer alltid kunna hitta bättre o bättre, försök tänka om blir roligare då.
Citera
2016-08-18, 15:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Okey kör du på det, svårt o se varför men. En drowzee med 100 ivs t.ex för att utveckla till en Hypno, kommer aldrig lägga någon stardust på en hypno ändå. Så om den har perfekta iv:s är för mig helt ointressant men du spelar hur du vill.

Citat:
Trodde smileyn var tillräcklig för att påvisa ironi men

Jag samlar först och främst, därför om jag har möjlighet att evolva till en pokemon jag inte har i pokedex så gör jag det oavsett vad evolutionen innan har för IV, extra procenten har ingen relevans för mig personligen.

Och för det andra för att slåss i gym, för mig har aldrig IV spelat nån roll hittills utan jag har kunnat ta ner alla gym jag vill (förutom tidigare bottade gym med minst 4 fuskpokemons samt maxlevel gym men de är mycket ovanliga)
Citera
2016-08-18, 15:30
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Moves är ju skit samma om du ändå ska evolva pokemonen, då får den nya. Du kommer alltid kunna hitta bättre o bättre, försök tänka om blir roligare då.
Ahhh tänkte de behöll när de evolvade, eller iaf Bug innan blev Bug efter eller något sådant.
Är det någon idé att boosta en pokemon till max CP innan jag evolvar? Bortsett från att jag troligen har mer Candy av den icke-evolvade versionen och därför lättare kan boosta upp den då..
Citera
2016-08-18, 15:32
Medlem
Citat:

Snorlax och Lapras från 10km egg. Jag spelar med 9 stycken incubators hela tiden så det går snabbt.

Arcanine fångade jag som Growlithe och fick två stycken i egg så evolution + power up gick bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in