2016-08-02, 05:55
Medlem
Drinis avatar
Saker låter nästan som att det finns något bakom teorin att presentationstexterna för laget kanske betyder något.

T.ex är jag Instinct och ett av mina större problem är att jag inte har en chans att beta av alla ägg jag får om jag inte köper ett halvt dussin inkubators per dag. Även fått många 10km ägg och 2km är mer rare än 5km ägg för mig. Kläckt några rare och/eller bra saker som t.ex Magmar(läst att den bara går att få så) och Aerodactyl på ca 1300cp. Vet inte hur många jag fått, mer än 5 iaf.

Andra verkar ha hittat asbra saker i de vilda lättare än andra (kan bero på flera olika saker iof).
Är inte omöjligt att dem sista får bättre utdelning på evolves.

Andra teorier är att texterna inte betyder ett piss än men ska få det i framtiden eller att det är ledtrådar till hur en kan få tag på Zapdos osv.
Citera
2016-08-02, 06:05
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Och hur ofta stöter ni på tredjeevolutions-pokemons (alltså evolvad 2 ggr) som inte är pidgeot, beedrill och andra värdelösa? Jag tror jag inte stött på någon utan de rares jag stött på har varit i första evolutionen, eller andra, aldrig kompletta i tredje (samt de rare som bara har andra evolutionen)

Aldrig, level 27... får knappt några vettiga som inte är första evolutionen.
Citera
2016-08-02, 06:29
Medlem
Nån i centrala Göteborg som har koll på några nests?
Skulle också vilja ha några fler Bellsprouts och growliths!
Citera
2016-08-02, 07:51
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Haha, jag har faktiskt varit en schysst spelare, jag har bara plockat Snorlax via Pokevision, resten har jag hittat på ärligt sätt.

Är på level 22 och har har hittat 102 stycken olika Pokemons. Kan dock hålla med om att Pokevision och liknande grejer förstör spelet, jag var sur i en halvtimme, haha, sedan gick det över och när jag drog en cykelrunda runt sjön ikväll så hittade jag min 400:e Magikarp och evolvade till Gyarados!

Varför behövde du 1199 candies för en gyrados?
Jag behövde bara fånga 100
Citera
2016-08-02, 08:29
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Saker låter nästan som att det finns något bakom teorin att presentationstexterna för laget kanske betyder något.

T.ex är jag Instinct och ett av mina större problem är att jag inte har en chans att beta av alla ägg jag får om jag inte köper ett halvt dussin inkubators per dag. Även fått många 10km ägg och 2km är mer rare än 5km ägg för mig. Kläckt några rare och/eller bra saker som t.ex Magmar(läst att den bara går att få så) och Aerodactyl på ca 1300cp. Vet inte hur många jag fått, mer än 5 iaf.

Andra verkar ha hittat asbra saker i de vilda lättare än andra (kan bero på flera olika saker iof).
Är inte omöjligt att dem sista får bättre utdelning på evolves.

Andra teorier är att texterna inte betyder ett piss än men ska få det i framtiden eller att det är ledtrådar till hur en kan få tag på Zapdos osv.
Team instinct. Drunknar oxå i ägg.
Citera
2016-08-02, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
mr mime är endast tillgänglig i europa och lite halv rare.. men du skulle sparat 10km ägget till lvl 20 minst, jag är lvl 20 och minns inte när jag sist fick ett.. får fan bara 2 och 5km..

Jag är level 23 och har inte fått ett 10km på över 1,5vecka.. Blir så jävla frusterad!
Citera
2016-08-02, 09:39
Medlem
abborrmasters avatar
Slog mig att målet med spelet ändå måste vara "to catch them all" snarare än att få max XP. Men eftersom det blir svårare att fånga Pokemons när man levlar... Så borde man ju bara undvika alla jävla lucky eggs, mass evolves och annat XP-horeri tills man verkligen fångat alla?
Citera
2016-08-02, 09:57
Medlem
Skapligt irriterad igår kväll! Var påväg hem från jobbet och poof! Min första snorlax dök upp. Såg inget på kartan förrän jag snurrade på bilden, och så fort jag fick se han tvärnita jag, men då försvann han. Backade en bit med bilen, ingenting. Körde förbi stället flera gånger men han kom aldrig tillbaka. Vad var det som hände? Kan jag ha haft sån otur att hans "tid" gick ut precis när jag fick syn på han så att han flyttade till en annan plats? Jävligt frustrerande!
Citera
2016-08-02, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewbieOfDoom
Skapligt irriterad igår kväll! Var påväg hem från jobbet och poof! Min första snorlax dök upp. Såg inget på kartan förrän jag snurrade på bilden, och så fort jag fick se han tvärnita jag, men då försvann han. Backade en bit med bilen, ingenting. Körde förbi stället flera gånger men han kom aldrig tillbaka. Vad var det som hände? Kan jag ha haft sån otur att hans "tid" gick ut precis när jag fick syn på han så att han flyttade till en annan plats? Jävligt frustrerande!

Haha menar du att du har appen igång när du är ute och kör bil?

Inte konstigt att en del råkar ut för olyckor

Förmodligen gick hans tid ut men jag känner inte till hur algoritmen ser ut om man lämnar monstrets "zon"
Möjligtvis räknas det som man "förbrukat" just det spawnet.
Citera
2016-08-02, 10:14
Medlem
omanyte Blev det i mitt andra 10km ägg. CP 190
Citera
2016-08-02, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar
Haha menar du att du har appen igång när du är ute och kör bil?

Inte konstigt att en del råkar ut för olyckor

Förmodligen gick hans tid ut men jag känner inte till hur algoritmen ser ut om man lämnar monstrets "zon"
Möjligtvis räknas det som man "förbrukat" just det spawnet.

Japp kan hitta mycket roligt på den halvtimmen det tar att köra till jobbet självklart får man ta det lungt, kan ju inte sitta och stirra på skärmen hela tiden utan man lägger telefonen på sätet bredvid så hör man om det dyker upp nåt, är det nåt bra så stannar man.

Har hänt flera gånger att man kört förbi något bra men då har det alltid dykt upp igen när man har kört tillbaka en liten bit, så det ska funka.
Citera
2016-08-02, 10:40
Medlem
regelbrotts avatar
Varför vill alla ha Snorlax?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in