2016-07-20, 23:39
Citat:
Ursprungligen postat av confused...
Är spelet i sig självt som suger, hela grund iden att nästan inte kunna battla med sina pokemon(gym battlingen är väldigt mager) och att enda sättet att uppgradera/evolva en pokemon är att hitta den tusen gånger om, vilket är omöjligt på såna rares.

Hela grund iden i pokemon spelen har alltid varit att fightas med sina pokemon för att evolve / uppgradera och för att fånga en ny bättre / mer rare måste man ha en stark nog för att slå den. Och den iden har varit väldigt framgångsrik och en stor del av varför pokemon spelen varit så populära.

Totalt idiotiskt av dom att inte bara ta bort detta men inte ens ersätta det med något nytt motsvarande. lol. Ett litet pokemon spel jag spelade för 15+ år sen på gameboy och var en kidd hade mer djup i sig när det kommer till fighting och att evolva, vilket är en väldigt väldigt stor del av pokemon spelen. Säger ganska mycket om hur kasst detta är.

Alla mina vänner har slutat spela på grund utav detta. Ska avinstallera själv nu. Och verkar som majoriteten av spelarna redan gjort detsamma.

Hela dagen idag har jag sett kanske 10% så många gå runt i staden jag bor som dom andra dagarna.

Jo håller med dig spelet har sina brister. Borde finnas Pokémon godis som gäller för alla pokémons på dessa pokéstops. Har inte sett en pikachu eller charmander sen jag spelade dag ett så känns lite sugit.

Men tycker ändå spelet har sin charm.

Får se hur länge motivationen håller
Citera
2016-07-20, 23:47
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Jo håller med dig spelet har sina brister. Borde finnas Pokémon godis som gäller för alla pokémons på dessa pokéstops. Har inte sett en pikachu eller charmander sen jag spelade dag ett så känns lite sugit.

Men tycker ändå spelet har sin charm.

Får se hur länge motivationen håller

Ja spelet har helt klart sin charm. Grund iden med att gå runt i verkliga världen, besöka riktiga platser och sånt för att spela är väldigt bra.

Tyvär så gjorde dom bort sig enormt och spelet i sig självt som pokemon spel suger balle, det totalt saknar djup.

Som du säger, vafan dom första pokemons man fångade går inte ens att levla även om man vill. Vad är vitsen med att ens få en start pokemon som är svår att hitta när man inte kan använda den för fem öre.... hur har dom egentligen tänkt här....

Aja, i am over and out. Ni som tycker detta spelet är kul i mer än ett par dagar, lycka till..
Citera
2016-07-20, 23:48
Avstängd
Bluffar alla youtubers när de visar att stegen minskar från 3 till 2 eller 1 när de går åt rätt håll? Har försökt gå åt alla möjliga håll när jag haft pokemons nearby men stegen minskar aldrig.
Citera
2016-07-20, 23:50
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheezy
Bluffar alla youtubers när de visar att stegen minskar från 3 till 2 eller 1 när de går åt rätt håll? Har försökt gå åt alla möjliga håll när jag haft pokemons nearby men stegen minskar aldrig.

Dom bluffar inte, den funktionen funkar bara i vissa delar av världen....
Citera
2016-07-20, 23:53
Avstängd
Citat:
Dom bluffar inte, den funktionen funkar bara i vissa delar av världen....

Inte i Sverige alltså?
Citera
2016-07-20, 23:56
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheezy
Inte i Sverige alltså?
Nej.
Citera
2016-07-20, 23:59
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Nej.
Den funkade för mig dom första dagarna...
Citera
2016-07-21, 00:03
Medlem
Ezels avatar
Citat:
Ja spelet har helt klart sin charm. Grund iden med att gå runt i verkliga världen, besöka riktiga platser och sånt för att spela är väldigt bra.

Tyvär så gjorde dom bort sig enormt och spelet i sig självt som pokemon spel suger balle, det totalt saknar djup.

Som du säger, vafan dom första pokemons man fångade går inte ens att levla även om man vill. Vad är vitsen med att ens få en start pokemon som är svår att hitta när man inte kan använda den för fem öre.... hur har dom egentligen tänkt här....

Aja, i am over and out. Ni som tycker detta spelet är kul i mer än ett par dagar, lycka till..
Redan nu är det hopplöst för en casual-spelare att göra något vettigt på gymmen.
Här sitter jag som casual-spelare med min jättegrymma 400CP Pokemon och varenda gym runt omkring mig ligger på 1700+ CP typ.
Jag kommer aldrig komma ikapp. Vad för motivation kommer finnas för att jag ska fortsätta spela när nyhetens behag lagt sig och jag har fångat samma vanliga Pokemons om och om igen?
Och det kommer bara bli värre för de personer som laddar ner spelet först nu och senare.

De måste få en bra lösning på hur de ska behålla casual-spelarna i de närmsta patcharna. Tierade gym och mer sådant. Jag hoppas de inte slarvar bort det, för jag har väldigt kul än så länge.
Citera
2016-07-21, 00:05
Medlem
Ezels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingsoffa
Den funkade för mig dom första dagarna...
Tror 'visa 1-3 steg i Nearby' fungerade fram tills de lade ut det officiellt på App-storesen.
Så länge man körde vi nedladdad Android APK (eller annat konto för iPhone har jag för mig) så fungerade det.

Kommer säkert igång igen när de rustat upp servrarna.
Citera
2016-07-21, 00:16
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezel
Redan nu är det hopplöst för en casual-spelare att göra något vettigt på gymmen.
Här sitter jag som casual-spelare med min jättegrymma 400CP Pokemon och varenda gym runt omkring mig ligger på 1700+ CP typ.
Jag kommer aldrig komma ikapp. Vad för motivation kommer finnas för att jag ska fortsätta spela när nyhetens behag lagt sig och jag har fångat samma vanliga Pokemons om och om igen?
Och det kommer bara bli värre för de personer som laddar ner spelet först nu och senare.

De måste få en bra lösning på hur de ska behålla casual-spelarna i de närmsta patcharna. Tierade gym och mer sådant. Jag hoppas de inte slarvar bort det, för jag har väldigt kul än så länge.

Jupp, dom har failat totalt.
Citera
2016-07-21, 00:18
Medlem
Tänkte testa det här fenomenet till spel, men hittar det inte i Google Play när jag söker i mobilen. Kommer bara fram guider till Pokémon. Dock hittar jag det när jag söker från webbläsaren, men inte från appen Google Play. Finns inte ens i topplistan när jag försöker hitta den därifrån. Varför?
Citera
2016-07-21, 00:23
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Tänkte testa det här fenomenet till spel, men hittar det inte i Google Play när jag söker i mobilen. Kommer bara fram guider till Pokémon. Dock hittar jag det när jag söker från webbläsaren, men inte från appen Google Play. Finns inte ens i topplistan när jag försöker hitta den därifrån. Varför?
Eftersom "din mobil inte är kompatibel med objektet", som det så fint heter. Likadant för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in