2016-08-08, 19:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Jo låter bra, man får väl ingen bättre reward för att hålla ett gym 21h ändå, utan kan bara casha in igen?

Exakt. Och för att hålla ett gym - för att inte tala om flera - då behöver man vara en grupp med höglevlade Pokémons som jag förstår det.

Bästa strategin för mig som solospelare tycks vara att snabbt som attan ta över 2-4 gym, casha in och sen inte gymma på ett dygn. Att hålla gym kommer inte gå som ensam.

Tack för era svar!
Citera
2016-08-08, 19:39
Medlem
MarqsN92s avatar
Man borde få mer candy eller xp när man hittar en evolvad pokémon, alltså någon som är i andra eller tredje fasen. Om jag har en Nidoking på 1600cp och hittar en vild på 1300cp så är det ju inte ens värd att fånga trots att den är sällsynt?

edit: Eller ja det är väl bra om man kan slänga in den i ett gym antar jag. Men är den under 1000cp så känns den inte värd att fånga men ändå tråkigt att låta en sällsynt gå
Senast redigerad av MarqsN92 2016-08-08 kl. 19:41.
Citera
2016-08-08, 19:42
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Man borde få mer candy eller xp när man hittar en evolvad pokémon, alltså någon som är i andra eller tredje fasen. Om jag har en Nidoking på 1600cp och hittar en vild på 1300cp så är det ju inte ens värd att fånga trots att den är sällsynt?

edit: Eller ja det är väl bra om man kan slänga in den i ett gym antar jag

Jo det ar dumt, hittar hela tiden raticate pa typ 500cp som inte ar varda att slosa bollar pa. Fangar hellre ratata cp10.
Citera
2016-08-08, 19:45
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Jo det ar dumt, hittar hela tiden raticate pa typ 500cp som inte ar varda att slosa bollar pa. Fangar hellre ratata cp10.

Det här stör jag mig också på. Har helt slutat försöka fånga rattatas, drowzees och zubats med CP över 150 typ. Slöseri med bollar och alldeles för lite reward.

Jag är säkert lite slö i bollen men noterade ikväll att jag inte behöver peka på alla bollar och potions i pokestops. X så får man allt utan att peka. Sparar lite tid.
Citera
2016-08-08, 20:16
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag är säkert lite slö i bollen men noterade ikväll att jag inte behöver peka på alla bollar och potions i pokestops. X så får man allt utan att peka. Sparar lite tid.

Stör mig som fan på de där. Pekar på bollarna som man vill ha och skiter i potions och skräp som fyller väskan men sen när man klickar på x så åker ju skiten ner i väskan ändå. Så måste man konstant in bland items och radera det ena efter det andra. Så idiotiskt att man inte bara kan välja vad man vill plocka.
Citera
2016-08-08, 20:22
Medlem
Hirvis avatar
Jag har kläckt ägg genom att bara ha spelet igång när jag sitter och kollar på tv.
Stör mig dock hur svårt det är att fånga bra pokemons nu när man kommit till lvl 20.
Citera
2016-08-08, 20:31
Medlem
swebarbs avatar
Nån som har problem logga in just nu ?
Citera
2016-08-08, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Nej, går bra att logga in men däremot har jag problem med min GPS för tillfället.
Citera
2016-08-08, 20:35
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Nej, går bra att logga in men däremot har jag problem med min GPS för tillfället.
Det kan vara bra om man vill kläcka ägg dock, ställer till det för att söka efter pokemons lite dock.
Citera
2016-08-08, 20:40
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Stör mig som fan på de där. Pekar på bollarna som man vill ha och skiter i potions och skräp som fyller väskan men sen när man klickar på x så åker ju skiten ner i väskan ändå. Så måste man konstant in bland items och radera det ena efter det andra. Så idiotiskt att man inte bara kan välja vad man vill plocka.

Radera items ar ju enkelt, bara att valja typ 50 potion och radera, men att radera fangade pokemons ar grymt irriterande, eller finns det nagot satt att inte ga in pa varje och valja transfer? Man borde ju kunna klicka i vilka man vill ha bort, typ som nar man raderar e-post.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Ja, fick network error typ.
Citera
2016-08-08, 20:47
Medlem
Resanias avatar
Finns det någon karta som visar var alla gym finns? Har hittat några men ingen som visar alla, hittade ett gym relativt nära där jag bor som jag inte visste fanns (bor lite ute på landet)
Citera
2016-08-08, 20:47
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Radera items ar ju enkelt, bara att valja typ 50 potion och radera

50? Så fort man får 3-4 stycken så är väskan full pga alla sorters bollar och allt annat viktigt man har. Just bollarna vill man ju inte radera dom använder man därför är det helt menlöst att varannat pokestop behöva radera skit istället för att låta en välja vad man vill plocka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in