2016-07-31, 20:45
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Låter konstigt, hänt mig typ en gång, vad har du för telefon? Senaste dagarna har fungerat klockrent, inte fryst sig eller krånglat en enda gång för min del.
Jag har en iPhone 6, kan det inte vara så att servern är seg? Jag har aldrig problem med GPSen eller något annars.

Edit: Brukar få den där snurrande bollen i vänstra hörnet när detta sker.
Citera
2016-07-31, 20:52
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
och hur ska man hitta monster nu, känns ju som man bara ska yra omkring och hoppas på det bästa? hur jävla kul är det...

Ja det är så man valt att skapa spelet och det är logiskt eftersom för att kalla något för "rare" så betyder det i ordets bemärkelse att pokemonen är extremt ovanlig, något man ska hitta av ren tur av en slump ute på äventyr, inte något man ska kunna spåra sig fram till genom fusk.

Håller du inte med om det, sluta spela spelet.

Citat:
fusk är dom som sitter o botar o hoppar sig fram till new york det är jävla fusk enligt mig,

Ja, det är också fusk.

Citat:
att navigera till en plats där ett monster ska finnas är väl vad spelet egentligen borde ha en officiel tracker app? detta spel går ju fan ut på att tracka pokemons..

Om du tycker det så borde du föreslå till grundarna att patcha in den funktionen genom att skriva det som ett förslag på något av alla forum som man kan lämna förslag på. Inte börja gråta som en bäbis för att du inte längre får använda en tredjeparts-applikation som aldrig skulle tillhöra spelet från början.

Jag håller med dig om att det eventuellt bör gå att tracka pokemons i applikationen från början och att skaparna själva borde inkluderat något som liknar pokevision i spelet. Det jag stör mig på är alla otacksamma bortskämda krävande snorungar som vill ha allt gratis i livet och kräver att få nyttja tredjeparts-applikationer för att få fördelar i spelet och sedan gråter när de inte längre får göra det. De visar ingen som helst tacksamhet till Niantic som har gett dem ett roligt och underhållande spel helt gratis och de respektera inte skaparnas vilja att utforma spelet så som de själva vill och har rätt till.

Jag hoppas helt ärligt att Niantic bara stänger ner hela skiten och ber hela communityn att dra åt helvete.
Citera
2016-07-31, 20:58
Medlem
regndroppens avatar
Är det någon som har några tips på hur man kommer upp i level hyfsat fort? Har varit ute ett par dagar nu och gått ca 5-6km varje dag och är typ fast på level 11. Får alltid samma pokemon nästan förutom i äggen.
Citera
2016-07-31, 21:03
Medlem
Resanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Är det någon som har några tips på hur man kommer upp i level hyfsat fort? Har varit ute ett par dagar nu och gått ca 5-6km varje dag och är typ fast på level 11. Får alltid samma pokemon nästan förutom i äggen.

Spara en massa Pidgey / Weedle / Caterpie / Ratata och Candy så du kan göra runt 50 evolves totalt, sen använd ett lucky egg och bara spamma evolve. Blir 50 000xp +
Citera
2016-07-31, 21:06
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:

Evolveracea med ett lucky egg.
Citera
2016-07-31, 21:09
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resania
Spara en massa Pidgey / Weedle / Caterpie / Ratata och Candy så du kan göra runt 50 evolves totalt, sen använd ett lucky egg och bara spamma evolve. Blir 50 000xp +

Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Evolveracea med ett lucky egg.
Tackar så mycket.
Citera
2016-07-31, 21:14
Medlem
regndroppens avatar
När man snackar ''level'' på Pokemonen är det CP som gäller då?
Citera
2016-07-31, 21:26
Medlem
MarqsN92s avatar
Antar att man inte får publicera länken här så man får Legendary stardust?
Citera
2016-07-31, 21:26
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
När man snackar ''level'' på Pokemonen är det CP som gäller då?
CP är pokemons go motsvarighet till level på gamla gameboy-spelen.

Ju högre level din spelare är desto större chans att fånga pokemons med högre CP(eller level)

Så ja, ungefär samma sak...
Citera
2016-07-31, 21:28
Har någon använt Pokeradar och vet ifall den funkar och hur bra den funkar?
Citera
2016-07-31, 21:28
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
CP är pokemons go motsvarighet till level på gamla gameboy-spelen.

Ju högre level din spelare är desto större chans att fånga pokemons med högre CP(eller level)

Så ja, ungefär samma sak...
Jo har märkt att de har högre CP ju högre level jag är själv.

Då var det som jag trodde då

Tackar för svar.
Citera
2016-07-31, 21:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Jo har märkt att de har högre CP ju högre level jag är själv.

Då var det som jag trodde då

Tackar för svar.
Så med detta kan du räkna ut att slösa inte stardust och candy för att stärka pokemon förrän du nåt en respektabel level då det är stor sannolikhet att du fångar en starkare pokemon i det vilda senare än den som du försökt stärka upp sen tidigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in