2016-07-21, 01:48
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsplatsbajsare
Negerbajs.

Jag är helt enig, det är en simpel och passande beskrivningen för spelet.
Citera
2016-07-21, 01:57
Medlem
piovs avatar
Trodde att man skulle kunna ta sig en nattpromenad men så fel jag hade! Har inte kunnat logga in på flera timmar...
Citera
2016-07-21, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piov
Trodde att man skulle kunna ta sig en nattpromenad men så fel jag hade! Har inte kunnat logga in på flera timmar...

Samma här, när jag väl har en ledig dag från kneget så ligger skiten nere nu på natten.. fungerade relativt bra runt 18-20. Tänkte att det skulle fungera smärtfritt nu på natten då vissa Youtubers sagt detta.. men jag kan inget om det tekniska som ligger bakom felet, är hela servern som svenskarna spelar från nere nu eller fungerar det i vissa delar av landet just nu?
Citera
2016-07-21, 02:28
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpidump
Samma här, när jag väl har en ledig dag från kneget så ligger skiten nere nu på natten.. fungerade relativt bra runt 18-20. Tänkte att det skulle fungera smärtfritt nu på natten då vissa Youtubers sagt detta.. men jag kan inget om det tekniska som ligger bakom felet, är hela servern som svenskarna spelar från nere nu eller fungerar det i vissa delar av landet just nu?

http://www.mmoserverstatus.com/pokemon_go

Det är nere i nästan hela världen just nu. Anledningen vet jag inte. Enbart Nya Zeeland och Australien servrarna är uppe.
Citera
2016-07-21, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av confused...
http://www.mmoserverstatus.com/pokemon_go

Det är nere i nästan hela världen just nu. Anledningen vet jag inte. Enbart Nya Zeeland och Australien servrarna är uppe.

Tack! Jag antar att de menar att det är cirka 2h innan servrarna är uppe i Sverige.. hoppas det stämmer och att det kommer att fungera. Det är ändå själva fan att man väljer att dygna inatt och så är det såhär.
Citera
2016-07-21, 03:08
Medlem
topi97s avatar
Eller gör som jag, använder Australiens server istället Har inte laggat nånting under dagen eller igår
Senast redigerad av topi97 2016-07-21 kl. 03:11.
Citera
2016-07-21, 04:04
Medlem
Intressant. Dom lägger slltså upp en uppdatering på iOS på 156 MB där det dom är raka motsatsen mot vad som behövs. Man kan ju tänka sig att nearby fixades. Nejnej, oviktigt. Ny content? Nejnej, oviktigt.

Minor text fixes.

Niantic - jag har officiellt tagit bort appen.
Citera
2016-07-21, 04:28
Hur får man ace trainer medaljerna ? Eller hur tränar man rättare sagt ?
Citera
2016-07-21, 09:47
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Intressant. Dom lägger slltså upp en uppdatering på iOS på 156 MB där det dom är raka motsatsen mot vad som behövs. Man kan ju tänka sig att nearby fixades. Nejnej, oviktigt. Ny content? Nejnej, oviktigt.

Minor text fixes.

Niantic - jag har officiellt tagit bort appen.
Med tanke på hur länge sedan som en uppdatering måste ha släppts från Niantic för att nu kunna vara tillgänglig, med alla extra tester etc som måste göras, så var den här nog släppt från Niantic för en vecka sedan, eller iaf ett par dagar, dvs innan de installerade de nya servrarna i europa och innan det började bli stabilare.

Tre-stegs grejen antar jag ändrades eller stängdes av förmatt öka prestandan och minska hamringen på servrarna och fram tills de vet att det år stabilt igen och med fler länder anslutna så tror jag de väntar med att fixa det där.
Och jag förstår dom, hellere en icke-fungerande tre-stegs funktion än ett spel som är ospelbart pga lagg och överbelastade aervrar.
Men om du vill sluta för det här är det ju upp till dig.
Citera
2016-07-21, 09:47
Medlem
Har ju ett australienskt konto...och behöver köpa nya pokebollar. Går inte med mitt mastercard. Nån som har något tips? Funkade inte heller att byta till svenska Apple id....
Citera
2016-07-21, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Med tanke på hur länge sedan som en uppdatering måste ha släppts från Niantic för att nu kunna vara tillgänglig, med alla extra tester etc som måste göras, så var den här nog släppt från Niantic för en vecka sedan, eller iaf ett par dagar, dvs innan de installerade de nya servrarna i europa och innan det började bli stabilare.

Tre-stegs grejen antar jag ändrades eller stängdes av förmatt öka prestandan och minska hamringen på servrarna och fram tills de vet att det år stabilt igen och med fler länder anslutna så tror jag de väntar med att fixa det där.
Och jag förstår dom, hellere en icke-fungerande tre-stegs funktion än ett spel som är ospelbart pga lagg och överbelastade aervrar.
Men om du vill sluta för det här är det ju upp till dig.

Men snälla. Varför försvarar du ett skitdåligt spel med ett bra koncept? Inse bara att niantic fuckade upp hela releasen.

Att stänga av den viktigaste funktionen i hela spelet känns ju som en jävla trade-off. Speciellt när servrarna ligger nere titt som tätt ändå. Det blev ju knappast bättre eftersom dom ligger nere ofta ändå.

Nej, att sluta med detta spel är nog det bästa man kan göra. Niantic säger ingenting. Dom skiter i att säga att dom stänger av den viktigaste funktionen i spelet. Dom skiter i att släppa friends. Dom skiter i att ha stabila servers. Dom...

Det fortsätter bara. Niantic sög helt enkelt.
Citera
2016-07-21, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shava
Har ju ett australienskt konto...och behöver köpa nya pokebollar. Går inte med mitt mastercard. Nån som har något tips? Funkade inte heller att byta till svenska Apple id....

Ja du ett tips är ju att ladda ner appen på ditt "svenska konto med ditt svenska apple id" så ska du se att det kommer fungera...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in