2016-07-21, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Eftersom "din mobil inte är kompatibel med objektet", som det så fint heter. Likadant för mig.

Aha, sjukt egentligen att det inte ska fungera på en SIII ens. Kommer inte byta upp mig bara för ett spel. Tack för svaret.
Citera
2016-07-21, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezel
Redan nu är det hopplöst för en casual-spelare att göra något vettigt på gymmen.
Här sitter jag som casual-spelare med min jättegrymma 400CP Pokemon och varenda gym runt omkring mig ligger på 1700+ CP typ.
Jag kommer aldrig komma ikapp. Vad för motivation kommer finnas för att jag ska fortsätta spela när nyhetens behag lagt sig och jag har fångat samma vanliga Pokemons om och om igen?
Och det kommer bara bli värre för de personer som laddar ner spelet först nu och senare.

De måste få en bra lösning på hur de ska behålla casual-spelarna i de närmsta patcharna. Tierade gym och mer sådant. Jag hoppas de inte slarvar bort det, för jag har väldigt kul än så länge.

Deras framfart kommer att sakta ner efter att de nått level 20, då kommer det att krävas:
50k exp för att levla från 20 till 21
150k exp för att levla från 25 till 26
250k exp för att levla från 28 till 29
osv...

Många slösar för mycket SD på sina pokemon för tidigt, därav så höga CP, bättre att spara SD tills du är högre level och börjar fånga pokemon med höga CP, då är det mer värt att använda SD till PU.
Senast redigerad av Amnezia1 2016-07-21 kl. 00:35.
Citera
2016-07-21, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av confused...
Dom bluffar inte, den funktionen funkar bara i vissa delar av världen....

Horseshit, den funktionen funkar worldwide men det är en bugg som gör att man just nu endast ser 3 steg på alla nu, worldwide.
Citera
2016-07-21, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Aha, sjukt egentligen att det inte ska fungera på en SIII ens. Kommer inte byta upp mig bara för ett spel. Tack för svaret.

Du kan testa att ladda ner APK install filen på datorn sen flytta den till telefonen, fungerade för mig på en mobil som egentligen inte ska klara spelet. Kan bli lite krångel ibland men det fungerar.
Citera
2016-07-21, 00:35
Medlem
swebarbs avatar
http://cmmcd.com/PokemonGo/

ja där ser man status tvärdött va hände me dom nya servrarna i europa? vilket skämt..
Citera
2016-07-21, 00:37
Medlem
OneUps avatar
Kan tipsa om denna sida för serverstatus: http://www.mmoserverstatus.com/pokemon_go
Citera
2016-07-21, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Kan tipsa om denna sida för serverstatus: http://www.mmoserverstatus.com/pokemon_go

Varför är alla servrar nere förutom Australien och Nya Zeland?

Något skumt här...tyckte även att det var skumt att Australien var första release land tillsammans med USA.

Är Niantic ett Australiensiskt företag? Eller är de baserade i Australien och har merparten av servrarna stationerade där för tillfället?
Citera
2016-07-21, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amnezia1
Horseshit, den funktionen funkar worldwide men det är en bugg som gör att man just nu endast ser 3 steg på alla nu, worldwide.
De har antagligen stängt av funktionen för att minska trycket på servrarna. Knappast en bugg.
Citera
2016-07-21, 01:26
Medlem
Zer0Shits avatar
Får man kuk i röven och blir bannad om jag skulle logga in på mitt Australiensiska Apple-ID?
Citera
2016-07-21, 01:27
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amnezia1
Deras framfart kommer att sakta ner efter att de nått level 20, då kommer det att krävas:
50k exp för att levla från 20 till 21
150k exp för att levla från 25 till 26
250k exp för att levla från 28 till 29
osv...

Många slösar för mycket SD på sina pokemon för tidigt, därav så höga CP, bättre att spara SD tills du är högre level och börjar fånga pokemon med höga CP, då är det mer värt att använda SD till PU.

Alla vet det, och det systemet suger.

Typ 99% av spelarna kommer inte orka levla till level 20+, , pokemon är inte ett mmo där hela spelet ligger i endgame content så att även casuals orkar nöta i veckovis före spelet startar.

När en casual spelare spelat till och från i förmodat veckovis äntligen hittar den där sällsynta pokemonen han letat efter så vill han kunna levla den och använda den i battles så som man kunnat i exakt alla andra pokemon spel.

När det istället blir ett lätt "yaay" jag hittade den, för att sen kasta den i papperskorgen för att den suger och han/hon måste spela i ett halvår till för att få godis att använda den...

Då tröttnar folk väldigt fort.

Helt ärligt, vad är vitsen med att behöva hitta samma pokemon 100ggr om före man kan använda den......

Och ja, jag är irriterad. Jag tycker grund iden med att gå runt i verkliga världen är jävligt kul och bra och jag spelade pokemon när jag var liten så har lite nostalgi känsla till det. Så frustrerande när spelet i sig självt suger stenhårt.

När jag gått i flera mil för att hitta min unika rare pokemon vill jag kunna sätta mig ned vid ett pokestop eller gym och battla och fightas med den och levla den.... Inte fortsätta gå i flera mil till för att hitta ennu en likadan för att sedan repetera detta i veckovis för att få godis så jag kan levla och använda den....
Senast redigerad av confused... 2016-07-21 kl. 01:33.
Citera
2016-07-21, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av confused...
Alla vet det, och det systemet suger.

Typ 99% av spelarna kommer inte orka levla till level 20+, , pokemon är inte ett mmo där hela spelet ligger i endgame content så att även casuals orkar nöta i veckovis före spelet startar.

När en casual spelare spelat till och från i förmodat veckovis äntligen hittar den där sällsynta pokemonen han letat efter så vill han kunna levla den och använda den i battles så som man kunnat i exakt alla andra pokemon spel.

När det istället blir ett lätt "yaay" jag hittade den, för att sen kasta den i papperskorgen för att den suger och han/hon måste spela i ett halvår till för att få godis att använda den...

Då tröttnar folk väldigt fort.

Helt ärligt, vad är vitsen med att behöva hitta samma pokemon 100ggr om före man kan använda den......

Och ja, jag är irriterad. Jag tycker grund iden med att gå runt i verkliga världen är jävligt kul och bra och jag spelade pokemon när jag var liten så har lite nostalgi känsla till det. Så frustrerande när spelet i sig självt suger stenhårt.

När jag gått i flera mil för att hitta min unika rare pokemon vill jag kunna sätta mig ned vid ett pokestop eller gym och battla och fightas med den och levla den.... Inte fortsätta gå i flera mil till för att hitta ennu en likadan för att sedan repetera detta i veckovis för att få godis så jag kan levla och använda den....

Kommer med största sannolikhet i framtida uppdatering att man kan battla vänner m.m. spelet släpptes precis.
Citera
2016-07-21, 01:45
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Kommer med största sannolikhet i framtida uppdatering att man kan battla vänner m.m. spelet släpptes precis.

Spelet släpptes precis är en riktigt riktigt kass och långsökt ursäkt för att inte ha med funktioner som fanns i pokemon spel som kom för 15 år sedan. Spelet är med handen på hjärtat dåligt i innehåll och väldigt buggigt även för att vara en alfa. Det har inte ens dom mest grundläggande funktionerna för ett pokemon spel i sig.

Och grund problemet är inte att man inte kan battla med vänner, utan hela grunden i spelet att man måste hitta samma pokemons 100ggr om och inte kan levla dom via att battla.

Jag tror dom flesta hade kunnat vänta lite med att battla vänner, det är att inte kunna battla över huvud taget och att inte kunna levla dom pokemons man hittar som är problemet.

Alla casuals inklusive mig själv jag pratat med har tröttnat för att det blir fort väldigt enformigt och tråkigt att gå runt och hitta samma pokemons om och om igen utan att kunna använda dom till något.

Men whatever, jag och alla mina vänner har avinstallerat skiten, dom flesta i staden jag bor verkar ha gjort samma, nästan inga som går runt längre i förhållande till tidigare dagar. Så nu ska jag sluta sitta här och klaga.
Senast redigerad av confused... 2016-07-21 kl. 01:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in