2016-07-17, 21:09
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin.1972
Min kompis satt ägget i den där glaskuben samtidigt som jag gjorde det i bilen, hans kläcktes jag har 3km kvar.

Då hade han väl ett 2 km ägg. Men hur som helst ska det inte fungera, fast körde ni 10 mil så lär ju den registrerat någon km om ni stannat vid rödljus osv..
Citera
2016-07-17, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
blir nog lättare nu senare på kvällen när folk inte orkar vara ute mer, inatt lär det fungera perfekt så det är bara att vända på dygnet

Det får vi hoppas på. Kommer bli en fartfylld natt förhoppningsvis
Citera
2016-07-17, 21:10
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Min kompis satt ägget i den där glaskuben samtidigt som jag gjorde det i bilen, hans kläcktes jag har 3km kvar.

Finns 3 ägg, 2/5/10km. Han kan ha använt 2 och du 5
Citera
2016-07-17, 21:12
Medlem
upphovsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Fel. 20mph, ungefär 32km/h.

Åh, TACK!
Citera
2016-07-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Då hade han väl ett 2 km ägg. Men hur som helst ska det inte fungera, fast körde ni 10 mil så lär ju den registrerat någon km om ni stannat vid rödljus osv..

Han hade ett 5km ägg, jag testar nästan alla populära spel och detta är nog den mest trasiga färdiga produkten jag har testat. Att d släppte ett spel som fungerar till 70% måste vara pinsamt för dom.
Citera
2016-07-17, 21:13
Medlem
oldeubois avatar
Jag förtydligar det igen. Distansen för äggen räknas om man har appen öppen och färdas under 20mph, vilket är strax under 33km/h.

Citat:
Han hade ett 5km ägg, jag testar nästan alla populära spel och detta är nog den mest trasiga färdiga produkten jag har testat. Att d släppte ett spel som fungerar till 70% måste vara pinsamt för dom.
Det finns nog ingen på jorden som hade kunnat räkna med att spelet skulle bli en sådan MONSTERHIT som det blivit. Serverkapaciteten kommer garanterat att öka drastiskt. Men ja, just nu är det ungefär lika förstört som Fallout 3 var vid release.
Citera
2016-07-17, 21:17
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Jag förtydligar det igen. Distansen för äggen räknas om man har appen öppen och färdas under 20mph, vilket är strax under 33km/h.

Hur är du så säker på det? Jag har tittat på dom flesta ställen och där säger dom flesta 10 mph. Jag själv har testat när jag har cyklat, cyklar jag ganska fort har den inte reggat nått medans den registrerar om jag cyklar långsamt. Så jag tror på 10 mph...
Citera
2016-07-17, 21:17
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Hur förbereder man sig på en oväntad supersuccé som aldrig skådats tidigare?

Fast helt oväntat kan det inte vara? Sjukt stor franchise ju.
Citera
2016-07-17, 21:18
Medlem
Citat:

Det finns nog ingen på jorden som hade kunnat räkna med att spelet skulle bli en sådan MONSTERHIT som det blivit. Serverkapaciteten kommer garanterat att öka drastiskt. Men ja, just nu är det ungefär lika förstört som Fallout 3 var vid release.

Självklart är det en monsterhit men det är trasigt. Kan ta över 1 vecka innan dom har löst problemet med servrarna, eller ännu längre tid än så.
Citera
2016-07-17, 21:19
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Hur är du så säker på det? Jag har tittat på dom flesta ställen och där säger dom flesta 10 mph. Jag själv har testat när jag har cyklat, cyklar jag ganska fort har den inte reggat nått medans den registrerar om jag cyklar långsamt. Så jag tror på 10 mph...
Jag är inte hundra, men enl. denna artikel är det 20mph - http://www.telegraph.co.uk/gaming/wh...in-pokemon-go/
Visst, det är journalister, så de kan ju självfallet ha fel. :-)

Ännu ett par artiklar som säger 20mph:
http://www.polygon.com/2016/7/13/121...o-egg-hatching
http://www.forbes.com/sites/davidthi.../#5b0e9a43178b
Senast redigerad av oldeuboi 2016-07-17 kl. 21:22.
Citera
2016-07-17, 21:21
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Fast helt oväntat kan det inte vara? Sjukt stor franchise ju.

Folk som aldrig någonsin sett serien eller spelat spelet testar.

Det kan mycket väl ha varit, och är troligen beräknat för en massiv belashning, men detta blev löjligt.

Alla här verkar veta bäst dock
Citera
2016-07-17, 21:27
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Tråkigt. Blev inte en enda pokemon på hela dagen. Fungerade inte alls idag. Tänkte man skulle vänta några dagar nu kanske, men då kommer man ju komma efter alla andra. Känns nästan som att man måste ge sig ut i lagget och serverkrashar för att inte stanna på level 5 när andra har blivit level 30 eller nåt. Kommer ju inte ha en chans då. Riktigt dålig release, tror jag de tappar mycket stålar på faktiskt.

Kom igår var ni hörde det först...

Ekonomisk rådgivning 2.0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in