2016-07-18, 13:00
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Behöver inte köpa något för pokestopen. Snurra på bilden av pokestopen så ramlar bollarna ut och dutta på dem på skärmen så är de dina.

Mkt har man att lära sig :P fångat några nu på väg till jobbet känns nice
Citera
2016-07-18, 13:21
Medlem
Resanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phny5
Det stämmer, men det är möjligt att fånga vatten pokemons på land också men betydligt lättare vid vattnet. Hur är det med eld och gräs? Finns dem överallt?

Gräs har större chans i parker och grönområden medan fire är överallt (kanske om man får för sig och besöka en vulkan är det större chans där) har jag för mej iallafall.
Citera
2016-07-18, 13:31
Medlem
-Gurkburken-s avatar
Startade upp Pokemon Go hemma i lägenheten och fick syn på att Pikachu var i nearby-rutan, helvete tänkte jag, hur ska jag lyckas fånga den?! Trackingen (hur långt ifrån en pokemon är) fungerar ju inte. Det är fortfarande alltid 3 fotspår som avstånd.

Hade det gått att sätta upp en incense och locka till sig den? Eller börjar en incense bara spawna nya random pokemons?

Någon som vet hur långt ifrån 3/2/1 fotspår kan vara i meter?
Citera
2016-07-18, 13:31
Medlem
Tips på bra platser i Göteborgsområdet?
Citera
2016-07-18, 13:34
Medlem
Zöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gurkburken-
Läste att det motsvarar ungefär 50, 100 och 150 meter. Har inte testat det själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Blir det två nya attacker när den utvecklas eller är det samma hela tiden?
Det blir nya attacker, orelaterat till vilka attacker du evolverar ifrån. Vill du ha en så stark som möjligt rekommenderar jag att du evolverar ett par stycken och jämför.
Senast redigerad av Zöl 2016-07-18 kl. 13:39.
Citera
2016-07-18, 13:35
Medlem
Citat:
Startade upp Pokemon Go hemma i lägenheten och fick syn på att Pikachu var i nearby-rutan, helvete tänkte jag, hur ska jag lyckas fånga den?! Trackingen (hur långt ifrån en pokemon är) fungerar ju inte. Det är fortfarande alltid 3 fotspår som avstånd.

Hade det gått att sätta upp en incense och locka till sig den? Eller börjar en incense bara spawna nya random pokemons?

prova gå åt ett håll och kolla ifall den kommer närmare högst upp till vänster i nearby listan.
Annars gå andra hållet. Så bara fortsätter du så tills den är högst upp till vänster.
Då är det bara o pröva alla olika 4 håll
Citera
2016-07-18, 13:35
Medlem
Citat:

Jag får inte heller skiten o funka. Ser några olika "nearby" så kommer det upp en pokeboll i vänstra hörnet ibland och snurrar runt, blir 2 halvor och hoppar ihop igen. Försöker trycka där men händer inget.

Dåligt spel.
Citera
2016-07-18, 13:37
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visualelite
Jag får inte heller skiten o funka. Ser några olika "nearby" så kommer det upp en pokeboll i vänstra hörnet ibland och snurrar runt, blir 2 halvor och hoppar ihop igen. Försöker trycka där men händer inget.

Dåligt spel.
nearby funktionen verkar dom ha stängt av, likaså locations på var du fångat alla dina pokemon, förhoppningsvis kommer det igång igen snart.

Pokebollen i vänstra hörnet är ju själva laddningssymbolen så nej den ska du inte trycka på
Citera
2016-07-18, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
nearby funktionen verkar dom ha stängt av, likaså locations på var du fångat alla dina pokemon, förhoppningsvis kommer det igång igen snart.

Pokebollen i vänstra hörnet är ju själva laddningssymbolen så nej den ska du inte trycka på

Så jag märker garanterat när en pokemon är i hemmet jag kan fånga? Har ju bara wifi sprungit några varv men inget hittat här haha
Citera
2016-07-18, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Censurfilter
Jag har hamnat i en jävligt knasig sits. Har använt appen i ungefär en vecka nu på min samsung galaxy s3 och det har fungerat mer eller mindre felfritt, förutom alla andra serverbuggar som alla andra upplever, men det är ingenting att bry sig om.

Problemet är bara att den riktiga releasen inte stödjer min telefon. Kan inte ladda ner appen, och telefonen vägrar godkänna den. APK:n för den senaste versionen som jag laddade ned den 13:e juli fungerar dock utmärkt. Jag inser själv att det här inte kommer kunna fortgå, så jag antar att mitt enda val är att skaffa en ny telefon... Hoppas bara att min profil är sparad så jag slipper börja om från början. Level 20+ :/

Någon som har haft samma problem och löst det? Känner mig så himlans villrådig :'/

Ajdå, låter inte roligt.

Ladda ned detta:
https://drive.google.com/file/d/0Bwb...w?pref=2&pli=1

Öppna appen, välj vilken mobil "du vill ha", jag själv använder Galaxy S5 och den fungerar, så ta den bara,

välj sedan någon carrier, borde kunna ta vilken som helst.
Tryck på Activate, Vänta, tryck på länken som kommer upp i appen, klar.
*Notera att du inte ska behöva göra någonting på länken, men du kanske blir tvungen att logga in på ditt gmail konto.
**Länken är http://www.google.com/android/devicemanager så inga konstigheter, när du går in på länken så "uppdateras" helt enkelt vilken mobil du har.

Gå in på playstore, ladda ned/uppdatera pokemon GO, KLART!

Öppna sedan "market helper" appen och tryck "Restore" - om det nu inte fungerar, starta helt enkelt om mobilen (med wifi/3g/4g aktiverat).. detta gör så att mobilen återställs till det den var, dvs inga spår av "market helper" modifikationerna kommer finnas kvar.

Bara att göra detta en gång i veckan/vid varje uppdatering av pokemon go.
Har själv gjort detta med äldre mobiler för samma problem (dock inte pokemon go), så det fungerar utmärkt.
Notera dock att inte alla mobiler är supported, så håll tummarna och hoppas att det fungerar på din mobil.
(Blir inget strul med mobilen om din mobil inte är supported, det kommer helt enkelt inte att fungera bara)

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Har samma problem,men jag köper inte en ny telefon för ett par tusen för att spela ett spel, än om det skulle va kul testa,finns annat lägga pengar på.

Läs detta. se om det fungerar
Senast redigerad av MrSvensson 2016-07-18 kl. 14:13.
Citera
2016-07-18, 13:54
Medlem
Unniis avatar
Vad ska man göra när mn har evolvat alla pokemons man har och har typ 50 godisbitar kvar för att man fångat så många likadana?
Vill hitta fler Chamanders och uppgradera den jag har men var hittar man fler sånna? Och Eevee? Alltså fattar inte va poängen e efter att man fångat en massa
Edit. Skulle vara steget roligare om man kunde se andras avatarer komma gåendes på kartan
Senast redigerad av Unnii 2016-07-18 kl. 14:36.
Citera
2016-07-18, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Censurfilter
Jag har hamnat i en jävligt knasig sits. Har använt appen i ungefär en vecka nu på min samsung galaxy s3 och det har fungerat mer eller mindre felfritt, förutom alla andra serverbuggar som alla andra upplever, men det är ingenting att bry sig om.

Problemet är bara att den riktiga releasen inte stödjer min telefon. Kan inte ladda ner appen, och telefonen vägrar godkänna den. APK:n för den senaste versionen som jag laddade ned den 13:e juli fungerar dock utmärkt. Jag inser själv att det här inte kommer kunna fortgå, så jag antar att mitt enda val är att skaffa en ny telefon... Hoppas bara att min profil är sparad så jag slipper börja om från början. Level 20+ :/

Någon som har haft samma problem och löst det? Känner mig så himlans villrådig :'/

Har samma problem,men jag köper inte en ny telefon för ett par tusen för att spela ett spel, än om det skulle va kul testa,finns annat lägga pengar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in