2016-07-16, 14:04
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Har precis laddat ner spelet och fångat min första pokemon. Nu när spelet vill att jag ska välja namn, så går det inte att komma vidare. Har testat typ 20 olika namn nu men jag kommer inte vidare. Kul...
Ja, många namn har gått åt eftersom namnen är unika. Det är ju trots allt en hel del Pokémon GO-spelare runtom i världen. Ett tips är att använda ett litet "L" som stort "i", eller tvärtom. (Mitt Flashback-namn använder det knepet till exempel. )
Citera
2016-07-16, 14:08
Medlem
Snoorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R0ckybalb0a555
Vad ska man välja för lag?

Team Valor.
Citera
2016-07-16, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lixxor
Håller med om det, de borde åtminstone lägga in möjligheten att betala x antal pokécoins för att kunna byta team, tråkigt när alla ens vänner är på olika team.

Ja eller hur... Rätt tråkigt
Senast redigerad av Bengyonn 2016-07-16 kl. 14:14.
Citera
2016-07-16, 14:10
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Ja, många namn har gått åt eftersom namnen är unika. Det är ju trots allt en hel del Pokémon GO-spelare runtom i världen. Ett tips är att använda ett litet "L" som stort "i", eller tvärtom. (Mitt Flashback-namn använder det knepet till exempel. )

Tack för tipset. Har testat alla möjliga kombinationer nu. Tror jag väntar nån timme och testar igen sen.
Citera
2016-07-16, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoork
Team Valor.

Jag har Valor på min main och gjorde en ny eftersom min kompis har Mystic..
Citera
2016-07-16, 14:12
Medlem
Fan vad gött. Måste ladda ner det så fort jag kommer hem.
Citera
2016-07-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lixxor
Håller med om det, de borde åtminstone lägga in möjligheten att betala x antal pokécoins för att kunna byta team, tråkigt när alla ens vänner är på olika team.

Ja eller hur... Rätt tråkigt

Ops soz blev dubblet
Citera
2016-07-16, 14:14
Medlem
Pokemon Go är ett spel för barn
Citera
2016-07-16, 14:14
Medlem
R0ckybalb0a555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengyonn
Jag har Valor på min main och gjorde en ny eftersom min kompis har Mystic..

Vad gör lagen för skillnad i spelet? Hur viktigt är det att välja "rätt"?
Citera
2016-07-16, 14:16
Medlem
Citat:
Vad gör lagen för skillnad i spelet? Hur viktigt är det att välja "rätt"?

Does this choice affect your gameplay? Which one is right for you?

All in all, what team you choose doesn’t actually affect your gameplay that much. What happens is that after you pick your side, from now on, you’ll be battling as a part of this faction; you can only train at your team’s gyms and battle at enemy gyms. But the core gameplay of Pokémon Go will remain the same whether you’re an Instinct, Mystic or Valor person. The decision ultimately comes down to personal preference, and there are several factors you may want to consider before finalizing your choice.

Är väl bara att om du välja de med vännerna så har du lättare att ta över gym och hjälpa dom som redan finns i ditt område tror jag.
Citera
2016-07-16, 14:19
Medlem
R0ckybalb0a555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengyonn
Does this choice affect your gameplay? Which one is right for you?

All in all, what team you choose doesn’t actually affect your gameplay that much. What happens is that after you pick your side, from now on, you’ll be battling as a part of this faction; you can only train at your team’s gyms and battle at enemy gyms. But the core gameplay of Pokémon Go will remain the same whether you’re an Instinct, Mystic or Valor person. The decision ultimately comes down to personal preference, and there are several factors you may want to consider before finalizing your choice.

Är väl bara att om du välja de med vännerna så har du lättare att ta över gym och hjälpa dom som redan finns i ditt område tror jag.

Tack! Läste också det, men det jag ville fråga er var mer om the "several factors you may want to consider". Känns så klart som en slump bara som inte borde spela så stor roll, men bör man kolla typ vilka gym som är vilka i mitt närområde eller är det något annat man ska väga in?
Citera
2016-07-16, 14:22
Medlem
Citat:
Tack! Läste också det, men det jag ville fråga er var mer om the "several factors you may want to consider". Känns så klart som en slump bara som inte borde spela så stor roll, men bör man kolla typ vilka gym som är vilka i mitt närområde eller är det något annat man ska väga in?

En till:

The first is finding out which team is most popular among your friend group. You and your buddies might want to coordinate and join together on one team, therefore all working towards one goal when you’re playing the game. Keep in mind, though, that this means you will not be able to battle each other or compete to capture gyms.

You can also see how popular the three teams are in your area. You can do that by taking note of what color the gyms are on your map; if one is blue, for example, that means Mystic has claimed it. You can either decide to join with the group that’s dominating already, or you can intentionally opt for a less popular group. Do you prefer the big guy or the underdog? Do you want to join the winners or help a lesser team climb its way to the top?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in