2016-07-18, 11:44
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Inte så smart att slösa incense i lägenheten, dom ska man köra vid pokestops och gym

Haha, nej, varför skulle det hjälpa? Man kör dem när man är ute och går, inte på en fast plats.
Citera
2016-07-18, 11:45
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Ska man kombinera lure och incense för bästa resultat?
Citera
2016-07-18, 11:51
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Det här frågade sig någon i början av tråden. Ställer ungefär samma fråga nu? Kan någon förlara varför det är roligare att hitta en icke befintlig mangagubbe från er barndom än en plastlåda?

Är hela grejen att gå omkring utomhus med datorstöd?

Det roliga är att hela tiden bli bättre, få bättre pokemons, ha enklare för sig att ta gym, att folk runtom dig blir bättre så du måste fortsätta för att vara med i samma takt. Vi har en stor gruppering bland vänner och bekanta som tillsammans håller stora områden.

Sen är det en jävligt bra motivation till att motionera lite extra.

Har inte full koll på allt vad geocaching medför men .. där ska du bara hitta? Eller tävlar man mot folk också?
Citera
2016-07-18, 11:52
Medlem
VincentLels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Ska man kombinera lure och incense för bästa resultat?

Aa det är schysst kombo. Ännu bättre om det är fler pokéstops nära någon annan har lagt lure på den.

Förresten någon som vet ifall man får större chans att få vattenpokémons vid havet/ute på havet? Och vid stranden?
Citera
2016-07-18, 11:55
De här pokéstops måste man köpa ngt för att använda dem,? Hur fungerar de? Hur får man fler Pokémon bollar?
Citera
2016-07-18, 11:58
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Aa det är schysst kombo. Ännu bättre om det är fler pokéstops nära någon annan har lagt lure på den.

Förresten någon som vet ifall man får större chans att få vattenpokémons vid havet/ute på havet? Och vid stranden?
Japp jag får uteslutande vattenpokemons när jag rör mig runt skärgården.

Däremot är spelet nog för frustrerande (och menlöst) för att jag ska fortsätta spela det. Går ca 1 km till gymet och 1km tillbaks och fick endast se en pokemon. Och då gick jag olika vägar dit och tillbaks. Bor i en stor stad.
Citera
2016-07-18, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Det roliga är att hela tiden bli bättre, få bättre pokemons, ha enklare för sig att ta gym, att folk runtom dig blir bättre så du måste fortsätta för att vara med i samma takt. Vi har en stor gruppering bland vänner och bekanta som tillsammans håller stora områden.

Sen är det en jävligt bra motivation till att motionera lite extra.

Har inte full koll på allt vad geocaching medför men .. där ska du bara hitta? Eller tävlar man mot folk också?
Blev själv aldrig riktigt fångad av geocaching men har en polare i samma förruttnelsestadium som mej som var smått fanatisk. Där hittar man ju plastburkar som folk gömt på listiga ställen och lägger ut GPS koordinater. Det fanns ett tävlingsmoment där, att hitta folks försåtligt gömda burkar, hitta si och så många cachar per tidsenhet. Jag personligen tyckte det bar lite trevligt att komma till ställen dit man inte annars hade gått. Kanske lite samma sak för vissa nu? Eller lämnar era ögon mobilerna och kollar in omgivningarna?
Citera
2016-07-18, 12:07
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Blev själv aldrig riktigt fångad av geocaching men har en polare i samma förruttnelsestadium som mej som var smått fanatisk. Där hittar man ju plastburkar som folk gömt på listiga ställen och lägger ut GPS koordinater. Det fanns ett tävlingsmoment där, att hitta folks försåtligt gömda burkar, hitta si och så många cachar per tidsenhet. Jag personligen tyckte det bar lite trevligt att komma till ställen dit man inte annars hade gått. Kanske lite samma sak för vissa nu? Eller lämnar era ögon mobilerna och kollar in omgivningarna?

Ja de kan ja förstå! Det här är nog inte lika inne på att hitta nya ställen, i alla fall inte konstant. Man tjänar nog bäst på att hitta bra rutter i sin närmaste stad. även fast jag inte kommer resa pga pokemon på semstern så kommer jag utnyttja situationen för att få några annorlunda på andra ställen
Citera
2016-07-18, 12:22
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
De här pokéstops måste man köpa ngt för att använda dem,? Hur fungerar de? Hur får man fler Pokémon bollar?

Behöver inte köpa något för pokestopen. Snurra på bilden av pokestopen så ramlar bollarna ut och dutta på dem på skärmen så är de dina.
Citera
2016-07-18, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Behöver inte köpa något för pokestopen. Snurra på bilden av pokestopen så ramlar bollarna ut och dutta på dem på skärmen så är de dina.

Det går precis lika bra att trycka (x) när bollarna är på skärmen så räknar man hem dem, inget dutt per boll behövs.
Citera
2016-07-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel

Ska det va ja, Men tror du måste vara vid vattnet ett tag för den ska räkna in
Citera
2016-07-18, 13:00
Medlem
phny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludde1989
Ska det va ja, Men tror du måste vara vid vattnet ett tag för den ska räkna in

Det stämmer, men det är möjligt att fånga vatten pokemons på land också men betydligt lättare vid vattnet. Hur är det med eld och gräs? Finns dem överallt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in