2016-07-27, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Jag har inte provat spelet men är fascinerad över det snabba genomslaget, och hur mycket folk som är ute på nätterna just nu och spelar.
En sån succe vill man som spelutgivare gärna tjäna pengar på, men spelet i sig är väl gratis som jag förstått, så vad är det som kostar, och hur vanligt är det att spelare köper något för riktiga pengar?
Många tittar ju inte ens när dom går över övergångsstället Pokémon är bara farligt
Citera
2016-07-27, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Buggade spelet? Hade en eevee i 462, döpte den till sparky och evolvade och blev ändå en vaporenon? Kan inte Jolteon ha så mycket CP eller?

Antar att du använde det knepet på din förra Eevee också? Man kan inte göra det två gånger på rad.
Citera
2016-07-27, 21:11
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrOsocial
Antar att du använde det knepet på din förra Eevee också? Man kan inte göra det två gånger på rad.
Funkade på Rainer och Pyro 2 ggr om iaf, eller om jag bara hade tur ?
Citera
2016-07-27, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Vad betyder IV?

Det står för individual value. Om en pokémon har hög IV har den potential att ha högre CP när den är maxad än en pokémon med låg IV. Personligen bryr jag mig inte om detta, går mer efter attacker och att den har hög CP vid fångsten.
Citera
2016-07-27, 21:17
Medlem
Citat:
Funkade på Rainer och Pyro 2 ggr om iaf, eller om jag bara hade tur ?

Förmodligen bara tur då.
Citera
2016-07-27, 21:21
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akabelieve
Förmodligen bara tur då.
Vad hade ni gjort med mina:

Har 2st Vaporeon, en i 1346 och den andra i 949.. båda har hydropump som bäst och tar 60... behöver jag ha kvar den lägre CP?..Samma sak med Flareon.. ena i 1053 och den andra i 899.. den första har fireblast i 60 och den andra heat wave i 60.. är det nån ide att ha kvar de 2 sämre av de bägge evolveringarna?
Citera
2016-07-27, 21:21
Bannlyst
Dum fråga men är det större chans och hitta en rare pokemon i Göteborg än i tex Vänersborg?
Citera
2016-07-27, 21:24
Medlem
Citat:

Har 2st Vaporeon, en i 1346 och den andra i 949.. båda har hydropump som bäst och tar 60... behöver jag ha kvar den lägre CP?..Samma sak med Flareon.. ena i 1053 och den andra i 899.. den första har fireblast i 60 och den andra heat wave i 60.. är det nån ide att ha kvar de 2 sämre av de bägge evolveringarna?

Kolla IVn och atm bryr man sig bara om första attacken, specialaren suger alltid.
Och på vaporeon är den alltid samma.
Men kring lvl20 är det inga större problem att dra fram en 2k+ vaporeon, så skulle bara spara så låga om de hade 95%+ IVs för att ha till lategame.
Citera
2016-07-27, 21:33
Medlem
Citat:

Citat:
Kolla IVn och atm bryr man sig bara om första attacken, specialaren suger alltid.
Men kring lvl20 är det inga större problem att dra fram en 2k+ vaporeon, så skulle bara spara så låga om de hade 95%+ IVs för att ha till lategame.
Specialaren suger inte alltid, men ibland kan den helt klart göra det.
Spana in denna sida med movesets: https://docs.google.com/spreadsheets...#gid=459398309

Sök upp din pokemon (ctrl+f) och kolla vilken "eff" (effektivitet) den har. 100% betyder att är den bästa kombon utav attacker som går att få.
I de fall då det finns flera kombinationer med 100% så innebär det att det bästa är att bara spamma den vanliga attacken och skita i specialaren.
Citera
2016-07-27, 21:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Specialaren suger inte alltid, men ibland kan den helt klart göra det.
Spana in denna sida med movesets: https://docs.google.com/spreadsheets...#gid=459398309

Sök upp din pokemon (ctrl+f) och kolla vilken "eff" (effektivitet) den har. 100% betyder att är den bästa kombon utav attacker som går att få.
I de fall då det finns flera kombinationer med 100% så innebär det att det bästa är att bara spamma den vanliga attacken och skita i specialaren.
Okej, det var så invecklat alltså... Lite för överambitiöst... satsar på att ha så hög CP som möjligt sen får det bära eller brista
Citera
2016-07-27, 21:43
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matuschek
Dum fråga men är det större chans och hitta en rare pokemon i Göteborg än i tex Vänersborg?

större chans där det rör sig mer folk, i new york läser man hela tiden hur proppfull central park är med rares då flera hundratals människor campar där nonstop med lures..
Citera
2016-07-27, 21:47
Medlem
likeets avatar
Gym är så jävla falskt, dom måste fan ändra det.
Går ju inte kontrollera ett gym länge alls ju, oavsett hur stark man är.
Man kan ju fan använda alla sina pokemons för att slå ut vem som helst, och vad får man för att man är herren på täppan? inte ett jävla skit, 200 xp för att ta över ett gym typ? haha fan pinsamt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in