2017-07-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Lite som jag va inne på här om veckan..

Det är ju rent självmord av Niantic att bara luta sig tillbaka och räkna med att gym-reworken, raid-bossar och PoGo-fest i Chicago "är bra nog just nu".
Visst, raids är riktigt kul och kommer troligtvis vara ett tag framöver. Men hypen kommer att dö ut sakta men säkert.
Festen i Chicago påverkar ju inte oss hemmaspelare på nått sätt. Vi får se lite trevliga videos på youtube och har vi en rejäl flyt så får vi legendarys som raid bossar strax där efter.

Alltså som jag sa här om veckan: Det dagliga grindandet måste också vara kul, för när alla olika hyper lägger sig så är nog inte alla så sugna på att grinda Rattatas för 100 Stardust och 210 XP längre.

Skulle vi nu fått ett ordentligt (till och med vanligt..?) event så hade ju alla jublat nu istället? Flera miljoner människor!
- Jag hade spenderat mycket tid att grinda Rattatas i helgen om det vore Stardust x2.
- Dom kunde pillat in ett Electric-event? Bara vetskapen om att man kanske kan snubbla över ett par Mareeps på en promenad hade ju räckt i kombination med dubbel stardust.
- Kanske 2 st free raid pass från gym-stops per dag?
- Eller välja något som Niantic vet går hem hos oss? Korta ner buddy-sträckan, 1 st gratis inkubator från pokestop per dag, släppa shinys för alla Gen1-pokemons eller släppa Gen3.

Ge mig 10 minuter och jag hade kunnat (med en yrvaken morgon-hjärna) kommit med 3-4 olika typer av event som hade gjort spelare världen över glada istället för vansinniga.

-----

Det enda positiva just nu är att jag bara har 90 000 XP kvar till L38..
.. Och att jag går på 5 v semester om 6 h.

Grymt jobbat till L38!! Jag går också just på 5v semester, men har stora problem med att jag inte har några stopp där jag bor, och jag tycker inte om att köpa bollar, så spelande blir säkert bara markant mindre dessa veckor..
Citera
2017-07-07, 20:22
Medlem
Etrades avatar
Wow många nya pokemons i ägg, listan på reddit uppdateras hela tiden.

Så glöm det jag skrev angående 10km-äggen innan. Nu kan man tydligen hatcha Chinchou från milsäggen så jag kan nog inte räkna med Larvitar och Mareep som jag hade hoppats på.

Hoppip, Swinub, Houndour, Snubbull osv finns nu i 5km-äggen
Citera
2017-07-07, 20:23
Medlem
BernardLoutres avatar
Jag kläckte ett 2km-ägg och fick en liten Pichu med keps. Hurra, jag blir så glad!
Citera
2017-07-07, 20:32
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Grymt jobbat till L38!! Jag går också just på 5v semester, men har stora problem med att jag inte har några stopp där jag bor, och jag tycker inte om att köpa bollar, så spelande blir säkert bara markant mindre dessa veckor..
Tackar! Körde ett lucky egg-race för jag va så sjukt sugen på att levla upp så nu är jag L38.
Total-maxat en uppsjö av pokemons men sitter ändå inne på 1.06 miljon stardust, och det är tryggt att veta att ingen mer dust behövs till dessa så nu kan man börja kika på andra pokemons att investera i.
Citera
2017-07-07, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Tackar! Körde ett lucky egg-race för jag va så sjukt sugen på att levla upp så nu är jag L38.
Total-maxat en uppsjö av pokemons men sitter ändå inne på 1.06 miljon stardust, och det är tryggt att veta att ingen mer dust behövs till dessa så nu kan man börja kika på andra pokemons att investera i.

Så är det ju lite grann, man undrar vad man ska göra i lvl 38, då det tar sjukt lång tid till nästa level, men då kan man ju uppa sina andra, och med raidbossar så kan det ju vara värt att satsa på några dubletter, tex har jag tre maxade machamps (som jag aldrig fått använda mot raidboss).
Citera
2017-07-07, 21:10
Medlem
Staryu med 98% IV. -> Starmie med hidden power och power gem som moves satans jävla skit.
Citera
2017-07-07, 22:30
Medlem
Topppis avatar
Alltså denna app.. Har spelet igång, tabbar ut två sekunder för att svara "Ok" på ett sms, sedan tabbar jag tillbaka till spelet å får vänta hela loading screen igen..
Citera
2017-07-07, 23:40
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
Alltså denna app.. Har spelet igång, tabbar ut två sekunder för att svara "Ok" på ett sms, sedan tabbar jag tillbaka till spelet å får vänta hela loading screen igen..
Likt förbannat fortsätter man spela! :'D

Har säkert tagits upp tidigare, men vad tycker ni om 09-21 tiderna på raids? Måste vara det dummaste dom gjort, hört något om att "men tänk på alla som bor i farliga områden, ska dom offra livet för att gå till en Tyranitar raid??" Spela inte ett jävla mobilspel om du bor i en krigszon och om du ändå gör det får du väl väga pros and cons för att gå ut på en lvl 4 raid efter kl 9.. Nej jävligt larvigt tycker jag, inte direkt så alla bra monster slutar spawna efter kl 21. DÖD ÅT TENGIL!
Citera
2017-07-07, 23:49
Medlem
IgorSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal

Har säkert tagits upp tidigare, men vad tycker ni om 09-21 tiderna på raids? Måste vara det dummaste dom gjort, hört något om att "men tänk på alla som bor i farliga områden, ska dom offra livet för att gå till en Tyranitar raid??" Spela inte ett jävla mobilspel om du bor i en krigszon och om du ändå gör det får du väl väga pros and cons för att gå ut på en lvl 4 raid efter kl 9.. Nej jävligt larvigt tycker jag, inte direkt så alla bra monster slutar spawna efter kl 21. DÖD ÅT TENGIL!

Niantic sitter på en guldgruva. Spelet är ett år gammalt och fortfarande unikt i sitt slag trots alla dåliga idéer. Börjar bli dags för någon uppstickare att göra entré på scenen. Antar att det är för avancerat att ta sig ann. Grand theft auto GO
Citera
2017-07-08, 03:00
Medlem
King Pins avatar
Citat:

En tanke som slog mig i och med detta inlägg: Finns det stop och gym i typ Raqqa och Mosul?
Citera
2017-07-08, 03:13
Medlem
Topppis avatar
Citat:

Gotta catch 'em all eller hur..

Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
En tanke som slog mig i och med detta inlägg: Finns det stop och gym i typ Raqqa och Mosul?

Bra fråga, finns gym i Nordkorea iaf, fanns något om det på youtube när spelet kom ut iaf :P
Citera
2017-07-08, 08:46
Medlem
Glorkass avatar
Tror att de gjorde en ekonomisk blunder med nya gymmen. Jag kan nu med lätthet få in 50 mynt om dan, utan ansträngning. Finns inte en chans att jag kommer behöva sätta in riktiga pengar igen och jag gissar att jag inte är ensam. Visst, de har berövat den översta procenten av spelarna halva deras inkomst, så kanske att några av dem börjar casha in nu....?

Tror den förolämpande dåliga 1-årsboxen är en konsekvens av detta. Man blev tvungen att göra nåt för att folk hade krav på jubileum men man hade inte råd att göra nåt vettigt pga att man precis skjutit sin egen ekonomiska modell i foten.

Det vi kommer se framöver är troligen dyrare och dyrare saker i shoppen ser jag i min kristallkula.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in