2017-07-07, 07:30
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Nu har jag tagit en med hatt, och därmed nått klimax på eventet.. Jag misstänker att efter tre veckor kommer jag mer eller mindre få någon typ av hatkänsla mot Pikachu i hatt. Jag kommer spela på som vanligt eftersom jag älskar spelet, och vi har ju just fått raidsystemet mm, så egentligen får man vara glad för det. Vad gäller 1 års firandet, så tycker jag att Niantic mest skadade sig självt, snarare än straffade oss, jag menar det är ju mer eller mindre respektlöst gjort mig företagets image.

Jag hoppas nu inte att det blir som med Apple, (jag har iphone, så jag har befogenhet att håna), dvs hypa ett event, för att sedan göra revolution i spelet.. trumvirvel.. Picachu med luden svans..
Lite som jag va inne på här om veckan..

Det är ju rent självmord av Niantic att bara luta sig tillbaka och räkna med att gym-reworken, raid-bossar och PoGo-fest i Chicago "är bra nog just nu".
Visst, raids är riktigt kul och kommer troligtvis vara ett tag framöver. Men hypen kommer att dö ut sakta men säkert.
Festen i Chicago påverkar ju inte oss hemmaspelare på nått sätt. Vi får se lite trevliga videos på youtube och har vi en rejäl flyt så får vi legendarys som raid bossar strax där efter.

Alltså som jag sa här om veckan: Det dagliga grindandet måste också vara kul, för när alla olika hyper lägger sig så är nog inte alla så sugna på att grinda Rattatas för 100 Stardust och 210 XP längre.

Skulle vi nu fått ett ordentligt (till och med vanligt..?) event så hade ju alla jublat nu istället? Flera miljoner människor!
- Jag hade spenderat mycket tid att grinda Rattatas i helgen om det vore Stardust x2.
- Dom kunde pillat in ett Electric-event? Bara vetskapen om att man kanske kan snubbla över ett par Mareeps på en promenad hade ju räckt i kombination med dubbel stardust.
- Kanske 2 st free raid pass från gym-stops per dag?
- Eller välja något som Niantic vet går hem hos oss? Korta ner buddy-sträckan, 1 st gratis inkubator från pokestop per dag, släppa shinys för alla Gen1-pokemons eller släppa Gen3.

Ge mig 10 minuter och jag hade kunnat (med en yrvaken morgon-hjärna) kommit med 3-4 olika typer av event som hade gjort spelare världen över glada istället för vansinniga.

-----

Det enda positiva just nu är att jag bara har 90 000 XP kvar till L38..
.. Och att jag går på 5 v semester om 6 h.
Citera
2017-07-07, 08:32
Medlem
DressCode99s avatar
Shit alltså...!

Subreddit fick tom stänga ner tillfälligt för att dom inte hann med modereringen och all övrig rapportering. Allt pga alla oerhört positiva kommentarer om Niantics superevent...

Sanslöst.
Citera
2017-07-07, 08:54
Medlem
modig.hemmas avatar
Fångade en Pikachu med Ash-keps. Klart.
Nu går jag på semester både från jobb och spel.
Slipper iaf. ha ångest över att missa någon extra XP och välbehövlig stardust under ledigheten.
Citera
2017-07-07, 09:40
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DressCode99
Shit alltså...!

Subreddit fick tom stänga ner tillfälligt för att dom inte hann med modereringen och all övrig rapportering. Allt pga alla oerhört positiva kommentarer om Niantics superevent...

Sanslöst.

med all rätt, niantic har väl nån eller några som skriver där kanske skickar en signal till niantic hur misslyckat detta firande är? det hoppas jag.. Det borde ligga i ideras intresse ha spelare som är glada och som vill spendera pengar på ett spel jag undrar hur många vill köpa den boxen nu ? inte många tror jag..
Senast redigerad av swebarb 2017-07-07 kl. 09:53.
Citera
2017-07-07, 09:56
Medlem
Seriöst så måste Niantic ha anlitat något företag. Det här företaget har fått i uppdrag att komma på hur man skulle kunna få till ett event som gör att precis alla blir förbannade men fortfarande är trovärdigt.

Så här är det ju. Eventet skulle inte kunna innebära att man får mindre XP. Då hade folk fattat att de gör det bara för att göra folk förbannade. De skulle heller inte komma undan med ett paket-pris på grejer som är dyrare än om man köper individuellt. Därför blev ett paketpris som bara möjligtvis skulle kunna gynna ett fåtal och då endast marginellt. Jag talar om den lilla promillen spelare som faktiskt är intresserade av att lägga coins på alla saker som finns i paketet.

Sen kryddar man det med en Pikachu med ny huvudbonad

Ni måste väl erkänna att hade eventet bara varit en gnutta pissigare så hade ni varit säkra på att de gjorde det bara för att ni skulle bli förbannade. Som det är nu är det ju i alla fall teoretiskt möjligt att de var så korkade att de trodde att de skulle få positiva reaktioner på detta.
Citera
2017-07-07, 10:18
Medlem
IgorSs avatar
Från det ena till det andra har jag fått mina första guld badge i två gym. Spännande att se om det innebär något litet boost när jag snurrar dem nästa gång!
Citera
2017-07-07, 10:48
Medlem
Lanoos avatar
Att det här eventet suger så pass hårt måste ju bero på att vi precis fått de nya gymen, raids osv OCH(!) att det är ett stort event rätt runt hörnet.
Jag förstår att dom inte kan ha tre jättestora event i löpet av typ en månad. Men seriöst, då borde dom väntat med gymuppdateringen och låtit den bli en del av 1års dagen. Eller planlagt PoGo fest som en del av födelsedagen.
För nu blir födelsedagen inklämd mellan två andra event och därför kan dom inte "dra på"
Citera
2017-07-07, 10:51
Medlem
Snälla säg att allt är ett skämt bara.
Citera
2017-07-07, 11:37
Medlem
Mitt intresse har dalat rätt mycket senaste tiden och iom det här eventet bestämde jag mig för att aldrig mer lägga riktiga pengar på spelet. Har flera 10-ägg som väntar på inkubering men tänker inte köpa några inkubatorer, kör en i taget med evighetsinkubatorn så får det ta den tid det tar.

I övrigt då, spelade en sväng imorse och passade på att mata alla blå gym med candy. När jag kom hem såg jag att medaljen stod på samma siffra som innan, så den har alltså inte registrerat de ~40 candy som jag la in i gymmen. Hittade en pikachu med hatt, det var väl promenadens "höjdpunkt".

Jag är inte så bitter som jag låter, mest förundrad över hur niantic kunde tycka att det här var en bra idé. Det hade varit bättre att inte ha nåt event öht om det här var det bästa de kunde skaka fram.
Citera
2017-07-07, 12:04
Medlem
https://www.reddit.com/r/TheSilphRoa...erent_pokémon/

Nya hatches? Gligar, Mantine och Pineco verkar äntligen vara flyttade från tiorna. Plus gen 2-starters i 5km.
Citera
2017-07-07, 12:21
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10

Nya hatches? Gligar, Mantine och Pineco verkar äntligen vara flyttade från tiorna. Plus gen 2-starters i 5km.

Tack och lov. Det var tamejfan det enda jag fick i tiorna.
Citera
2017-07-07, 12:27
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10

Ganska trevligt faktiskt! Då är nog Feraligatr kanske ganska nära nu med Croconaw-raids och Totodile-hatches.

Och att flytta skräpet från 10km är också bra, jag kläckte 2 st 10km-ägg igår = Pineco x2.

10km-äggen kommer droppa mer sällan från stoppen (om det nu är 3 pokemon ut och en pokemon in) men samtidigt får du troligtvis något bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in