2017-07-31, 19:55
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS
Spelat sådär sedan första början och har många rätt kul pokemon att kriga med så rekommederas. Förstår inte varför folk sparar stardust i miljoner inför vad som kolla skall. Som jag ser det kan spelet dö och då vore allt förgäves. Mina maxade drakar som visade sig ha medelmåttig IV gör fortfarande fullständig kaos med alla nuvarande gym. IV är en smula överskattat med tanke på hur lätt det är.

Med det sagt så priotiterar jag att alltid maxa alla mina 100 IV pokemon. Roliga defenders i de nuvarande 24h-fjant-gymmen
Kul att höra.

Jag har redan några halv-roliga utmaxade i alla fall, bland annat Poliwrath, Houndoom, Cloyster och Victreebel.
Och står det en Vaporeon i gymmet så använder jag nästan alltid min Victreebel! Istället för dom klassiska Exeggutor eller Jolteon.

Jaja jag får fundera vidare men någon till ska totalmaxas snart.
Citera
2017-07-31, 20:58
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS
Spelat sådär sedan första början och har många rätt kul pokemon att kriga med så rekommederas. Förstår inte varför folk sparar stardust i miljoner inför vad som kolla skall. Som jag ser det kan spelet dö och då vore allt förgäves. Mina maxade drakar som visade sig ha medelmåttig IV gör fortfarande fullständig kaos med alla nuvarande gym. IV är en smula överskattat med tanke på hur lätt det är.

Med det sagt så priotiterar jag att alltid maxa alla mina 100 IV pokemon. Roliga defenders i de nuvarande 24h-fjant-gymmen

Exakt detta. Folk vägrar förstå att skillnaden på en 0%iv och en 100% är 10% cp liksom...
Citera
2017-07-31, 21:00
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Exakt detta. Folk vägrar förstå att skillnaden på en 0%iv och en 100% är 10% cp liksom...
Sen när det blir PvP så kommer den med 100% vinna varenda gång så länge han inte tabbar sig ^^
Citera
2017-07-31, 21:05
Medlem
Mackan1992s avatar
Jag vill ha alla pokémons med bra IV bara för att...det är sällsynt.
Citera
2017-07-31, 21:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Jag vill ha alla pokémons med bra IV bara för att...det är sällsynt.
Spelar man tillräckligt mycket är det ju inte svårt att ha varenda med hög IV heller... Den enda som är svår att få hög IV med är en shiny magikarp (och kanske unown)
Citera
2017-07-31, 21:10
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Spelar man tillräckligt mycket är det ju inte svårt att ha varenda med hög IV heller... Den enda som är svår att få hög IV med är en shiny magikarp (och kanske unown)

Att hitta/få en pokémon med 100% IV är väl sällsynt Tror jag har en eller två st
Citera
2017-07-31, 21:12
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Att hitta/få en pokémon med 100% IV är sällsynt Tror jag har en eller två st
Japp, jag har bara några (kanske råkat transferat nån vanlig):

Machamp (raid)
Rapidash (ägg)
Miltank (ägg)
Sneasel (vild)
Donphan (ägg)
Arbok (ägg)
Citera
2017-07-31, 21:30
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Japp, jag har bara några (kanske råkat transferat nån vanlig):

Machamp (raid)
Rapidash (ägg)
Miltank (ägg)
Sneasel (vild)
Donphan (ägg)
Arbok (ägg)
Blissey
Charizard
Poliwrath
Exeggutor
Kingdra
Starmie
Forrestress
Mantine
Raichu
Qwilfish
Marowak x2

.. Och igår hatchade jag en 100%...! Slugma hehe
Citera
2017-07-31, 21:42
Medlem
Yamals avatar
Bara jag som fortfarande inte fått Elekid?
Har även inte fått någon Chansey, Blissey, Tyrogue, Hitmontop, Larvitar, Pupitar & Girafarig.. Lvl 33
Citera
2017-07-31, 21:43
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Har även inte fått någon Chansey, Blissey, Tyrogue, Hitmontop, Larvitar, Pupitar & Girafarig.. Lvl 33
Kläck mer ägg antagligen
Citera
2017-07-31, 22:04
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal

Saknar även dessa jag med, är "bara" level 29. Men jag knäcker så jäkla få 10km ägg, känns inte som jag fått ett på flera veckor. Helt sjukt att jag inte ens har en larvitar än..
Citera
2017-07-31, 22:08
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Sen när det blir PvP så kommer den med 100% vinna varenda gång så länge han inte tabbar sig ^^

För det är ju troligt att det ens kommer....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in