2017-06-19, 21:30
Medlem
Och precis nu dök det upp ett nytt pokestop i närheten. Här händer det grejer. Typiskt att det börja regna nu.
Citera
2017-06-19, 21:36
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHandOfGod
Faktiskt inte, i en pressintervju med en Niantic avslöjades det att pokemon med högre CP kommer förlora motivationen fortare än pokemon med lägre CP. Bättre är att spara sina starkare pokemon till raids istället. Med andra ord, vi lär då se en större variation av pokemon i gymmen framöver.
Fyfan vilken rutten ändring om du frågar mig. Hatar all typ av "auto-balansering" i spel. Det är så sjukt mycket bättre att balansera spelet från början än att ge casual spelarna fördelar. Låter lite som när man får bättre saker i mario-kart för att man ligger efter, helt efterblivet.
Citera
2017-06-19, 21:48
Medlem
NirvanAs avatar
Är sk prestigepokemon i 1100-1400cp range helt onödiga nu då eller?
Citera
2017-06-19, 22:06
Medlem
4 pokestops som jag kan se hemifrån verkar ha förvandlats till gym nu i alla fall. Det är ju både bra och logiskt då gymmen även ska fungera som pokestops sen.
Citera
2017-06-19, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Ja, det verkar så. Bra men också lite tråkigt med tanke på hur mycket energi man har lagt på att få ihop bra prestigers. Själva battlandet i gymmen blir ju faktiskt inte djupare eller mer spännande. Fortfarande bara tap & swipe och det är bara att lägga in en pokemon ifall det finns plats, inget moment har lagts till när det gäller den aspekten.
Citera
2017-06-19, 22:19
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
4 pokestops som jag kan se hemifrån verkar ha förvandlats till gym nu i alla fall. Det är ju både bra och logiskt då gymmen även ska fungera som pokestops sen.
Även i min by förvandlades ett pokestop till ett gym.
Dessvärre va det järnvägsstationen så det känns kanske som att det kommer bli ändring där sen, känns farligt om folk ska springa och veva längs rälsen..
Citera
2017-06-19, 22:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aesop.Rock
Ja, det verkar så. Bra men också lite tråkigt med tanke på hur mycket energi man har lagt på att få ihop bra prestigers. Själva battlandet i gymmen blir ju faktiskt inte djupare eller mer spännande. Fortfarande bara tap & swipe och det är bara att lägga in en pokemon ifall det finns plats, inget moment har lagts till när det gäller den aspekten.
Nu kommer man ju åtminstone orka battla*, dagligen, när det bästa gymmet kommer ha 6 pokemons där alla är olika, alltså inga 6 blisseys osv.

*Lite reservation för jag vet inte hur mycket motivationen (den nya "prestigen") sänks efter varje vunnen runda... hur länge kommer det ta att ta ner 6 pokemons, det är frågan (om man utgår från att alla pokemons hjärta är fullt när man kommer dit)
Citera
2017-06-19, 22:24
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Dessvärre va det järnvägsstationen så det känns kanske som att det kommer bli ändring där sen, känns farligt om folk ska springa och veva längs rälsen..
Här har alla spawnpoints som fanns nära järnvägen och gym och stops nära skolor försvunnit...
Citera
2017-06-19, 22:32
Medlem
TheHandOfGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Det vet vi inte ännu, det kan vara så att man sänker "motivationen" ännu mer om man väljer att attackera med pokemon som har lägre CP. Så håll i dina svagare pokemon tills det nya gym systemet släpps och vi vet mer hur det kommer fungera.
Citera
2017-06-19, 23:50
Medlem
Citat:

Vilken by? Samma för mig nämligen😁
Citera
2017-06-20, 05:00
Medlem
Citat:

i min stad blev 3 pokestop gym(kanske fler har inte varit överallt än) och då är det ingen brist på gym sen innan
Citera
2017-06-20, 07:12
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Vilken by? Samma för mig nämligen😁
Jadu utan att avslöja allt här inne så har jag 6 mil till Göteborg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto