2017-06-19, 18:03
Medlem
Etrades avatar
.. Och där släcktes vårat gym ner!
Citera
2017-06-19, 18:10
Medlem
NirvanAs avatar
Det är så sjukt många nyheter indeed, som tur är kommer det slussas ut bit för bit, exempelvis gymraid grejen är antagligen flera veckor bort innan alla har det, ska betatestas hos en del först, så i början när gymmen startar igång är det inte så många förändringar direkt.
Citera
2017-06-19, 18:16
Medlem
Gymen är satta ur drift här nu också, men inte fått tillbaka mina Pokémon ännu.
Dessa skulle väl inte bli kvar under uppdateringen?
Citera
2017-06-19, 18:54
Medlem
Mackan1992s avatar
Raids bossar? Kommer bli så jävla grymt, speciellt när någon Legendary dyker upp och alla springer dit för att plocka den

Taggad!!!!
Citera
2017-06-19, 19:38
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det är så sjukt många nyheter indeed, som tur är kommer det slussas ut bit för bit, exempelvis gymraid grejen är antagligen flera veckor bort innan alla har det, ska betatestas hos en del först, så i början när gymmen startar igång är det inte så många förändringar direkt.
Blir la San Fransisco som får äran att beta-testa gymmet antar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av mercies
Gymen är satta ur drift här nu också, men inte fått tillbaka mina Pokémon ännu.
Dessa skulle väl inte bli kvar under uppdateringen?
Jag har för mig att jag läste någonstans att gymmen stängs ner men dina pokemons står som gym-defender "ett tag till" så att alla ska ha chans att casha ut. Det kanske rör sig om några timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Raids bossar? Kommer bli så jävla grymt, speciellt när någon Legendary dyker upp och alla springer dit för att plocka den

Taggad!!!!
Så långt har inte jag tänkt! Fatta chocken om man vaknar en söndag morgon och det står en Mewtwo i gymmet med 4 min kvar hehe.
Men det är nog önsketänkande men en legendary som raid-boss, i alla fall till en början..
Citera
2017-06-19, 19:46
Medlem
Etrades avatar
Trainer Tips och Reversal sänder live på youtube för dom som är intresserade!
Citera
2017-06-19, 20:21
Medlem
NirvanAs avatar
LEGENDARY POKEMON PASSWORDS – Niantic shared they will be giving away passwords to those who were very active in the gym system to give them a chance at catching legendary Pokemon at a later date.

Opportunity to catch the Raid Boss in a depowered, normal CP range state. However, the encounter features a high or perfect IV version of the Pokémon that was featured as a Raid Boss.

Premier Balls are given to participating Trainers, so you won’t waste your own Balls on capture attempts.
Raid Bosses are very difficult to capture and have a high run away rate – this is intentional and confirmed by Niantic to stay this way

Kommer ny information hela tiden
Senast redigerad av NirvanA 2017-06-19 kl. 20:24.
Citera
2017-06-19, 20:35
Medlem
Dirty.s avatar
Sägs inget om en CP ombalansering, jag tycker verkligen de borde se till att göra det nu när det gör så många andra ändringar också. Särskilt när de vill promota mångfald i gymmen och dagens formula förstör mångfalden.

Allt annat låter onekligen intressant, hoppas bara inte att det blir för enkelt att plocka hem hög IV pokemons.
Citera
2017-06-19, 20:39
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Sägs inget om en CP ombalansering, jag tycker verkligen de borde se till att göra det nu när det gör så många andra ändringar också. Särskilt när de vill promota mångfald i gymmen och dagens formula förstör mångfalden.

Allt annat låter onekligen intressant, hoppas bara inte att det blir för enkelt att plocka hem hög IV pokemons.
Om det är ett 6 pokemongym lär man se:

Blissey
Tyranitar
Dragonite
Gyarados
Snorlax
..:Vaporeon?

Men ska man vara i många gym krävs det nog att man poweruppar och har mer variation eftersom dessa är pokemons alla vill slänga in
Citera
2017-06-19, 20:47
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Om det är ett 6 pokemongym lär man se:

Blissey
Tyranitar
Dragonite
Gyarados
Snorlax
..:Vaporeon?

Men ska man vara i många gym krävs det nog att man poweruppar och har mer variation eftersom dessa är pokemons alla vill slänga in
Visst, men man skulle kunna göra en sån sjukt mycket bättre CP formula som stämmer bättre överens med original spelen och samtidigt genererar mer mångfald.

Total stats toppen ser ut ungefär så här på Gen1-Gen2 från gameboy spelen:

#1 (670) Mewtwo/Ho-Ho
#2 (600) Mew/Dragonite/Tyranitar/Celebi
#3 (580) Lengariska hundarna/fåglarna
#4 (555) Arcanine
#5 (540) Gyarados/Snorlax/Blissey/Kingdra
Sen runt 525-535 rangen har vi i princip hur många som helst, samtliga starters, lapras, exeggcutor och Eevelotions osv.

Hade man bara baserat CP rakt av den formulan från gameboy spelen hade allting varit bättre enligt mig.
Senast redigerad av Dirty. 2017-06-19 kl. 21:21.
Citera
2017-06-19, 21:26
Medlem
Skulle fånga en Ledian alldeles nyss och medan jag snurra bollen dök ett "plank" upp på gräset i bakgrundsbilden och framför planket satt en liten ditto. Väldigt mysko - kan inte minnas att jag sett det förr.... Fångade Ledian och sen hände inget mer. Nån som känner igen?
Citera
2017-06-19, 21:29
Medlem
TheHandOfGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Visst, men man skulle kunna göra en sån sjukt mycket bättre CP formula som stämmer bättre överens med original spelen och samtidigt genererar mer mångfald.

Total stats toppen ser ut ungefär så här på Gen1-Gen2 från gameboy spelen:

#1 (670) Mewtwo/Ho-Ho
#2 (600) Mew/Dragonite/Tyranitar/Celebi
#3 (580) Lengariska hundarna/fåglarna
#4 (555) Arcanine
#5 (540) Gyarados/Snorlax/Blissey/Kingdra
Sen runt 525-535 rangen har vi i princip hur många som helst, samtliga starters, lapras, exeggcutor och Eevelotions osv.

Hade man bara baserat CP rakt av den formulan från gameboy spelen hade allting varit bättre enligt mig.

Faktiskt inte, i en pressintervju med en Niantic avslöjades det att pokemon med högre CP kommer förlora motivationen fortare än pokemon med lägre CP. Bättre är att spara sina starkare pokemon till raids istället. Med andra ord, vi lär då se en större variation av pokemon i gymmen framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in