2007-08-24, 06:28
Medlem
RosaBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toten
Ingen fara du kommer inte få syrebrist..

Om jag var du skulle jag skippa att handla små portioner från nätet... Dem väger så pass mycket att frakten kostar ju som ett helt paket.. gå till någon butik istället...

Okej till Min fråga: Jag har hört folk dra 5 på raken.. hur klarar ni det? jag klarar ju inte ens dra 3 på raken pga att jag inte kan ladda om med nya patroner.. tips?
Du får ladda sifonen (om du har någon) med flera patroner, typ 3 st brukar funka. Spruta sedan ut gasen i en ballong och gör likadant med en till ballong. Sen drar du bara i dig gasen från en ballong i taget. Vips så är du jätteväck!
Citera
2007-08-24, 06:49
Medlem
lat_jävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cpblomman
Är det överhuvudtaget NÅGRA butiker som säljer gräddsifoner samt lustgaspatroner? Idag ahr jag varit på DUKA, Inspiration och Clas Ohlson. Imorgon kikar jag vidare men det ser fan inte ljust ut. Någon som vet med säkerhet nån butik som säljer?

Werner & Werner, Järnia, Partaj och så var det något till som jag inte kan komma ihåg namnet brukar jag handla på då jag köper lustgas.
Citera
2007-08-24, 07:50
Medlem
totens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaBatman
Du får ladda sifonen (om du har någon) med flera patroner, typ 3 st brukar funka. Spruta sedan ut gasen i en ballong och gör likadant med en till ballong. Sen drar du bara i dig gasen från en ballong i taget. Vips så är du jätteväck!
Jo jag har sifon, Hm smart glömt att någon nämnt detta tidigare!
Citera
2007-08-24, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaBatman

Det beror ju på hur stor sifon man har. Min rymmer bara 1 (eller 1.5 egentligen men det är ju lite slösaktigt).
Citera
2007-08-26, 19:50
Medlem
cpblommans avatar
Någon som vet nått om pgw.se's levtider?
Citera
2007-08-27, 20:58
Medlem
Några frågor:

Påverkar storleken på sifonen något förutom hur mycket grädde man kan ha i den?

PGW har en på 0.25L, antar att den är mindre rent fysiskt än de på 0,5/1L?

Hur stor är DIN sifon?

EDIT: Bongs R Us säljer också en sifon, är den mindre än de på whipcream och pgw?

(Jag är ute efter en så liten som möjligt som man kan bära med sig lite överallt )
Citera
2007-08-28, 02:30
Medlem
Bobby briggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalonline
Några frågor:

Hur stor är DIN sifon?

EDIT: Bongs R Us säljer också en sifon, är den mindre än de på whipcream och pgw?

(Jag är ute efter en så liten som möjligt som man kan bära med sig lite överallt )

Om du vill formulera det sista som en fråga så är sifonen från Bongs R Us väldigt liten. Jag får plats med den i min i magväska (den "normala" cristiania modellen)(i särskruvad)
Citera
2007-08-28, 11:47
Medlem
Citat:
Några frågor:

Hur stor är DIN sifon?

Jag har en 0.5 liters
Storleken påverkar hur mkt gas du kan ha i sifonen, min 0.5 klarar ca 1.5 patroner så jag är osäker på om du verkligen får i en patron i en 0.25l. Fast det står ju att det ska funka att få i en, men då borde ju 2 få plats i min som är dubbelt så stor...
Citera
2007-08-28, 21:48
Medlem
totens avatar
jag har också en 0,5.. tycker den är lagom stor..

ska du ha den på fest eller liknande kan du väl alltid lägga den i väskan när ni är klara?
Citera
2007-08-28, 22:50
Medlem
Beställde den ifrån bongs r us precis. Billigast och ser hyfsat liten ut.
Citera
2007-08-29, 10:54
Medlem
totens avatar
Citat:
Kom med en recension sen då
Citera
2007-08-31, 14:17
Medlem
Citat:

Själv tycker jag den lilla på bongrus sög rätt hårt. dålig kvalite vill jag lova
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in