2008-02-22, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Hattulus
Tar du illa upp om jag säger att du är dum i huvet?
Se till att dricka en jävla massa mjölk så du inte också vaknar upp förlamad nån dag.

Tills någon länkar en pålitlig rapport på lustgasens kort- och långsiktiga bieffekter tycker jag verkligen inte att ni ska utgå ifrån att denna drog är ofarlig.

Som jag nämde ovan finns det väldigt många studier angående dikväveoxidens kort- och långsiktiga effekter på människan. Detta eftersom gasen används dagligen i medicinskt syfte. Dessa går att hitta i kortform precis överallt. Engelska wikipedia har en bra artikel som detaljerar lite allt möjligt, bland annat biverkningar.

Om man drar i sig en gas utan att ha någon aning om eventuella biverkningar hamnar man väl förr eller senare i Darwin Awards-arkivet.
Citera
2008-02-22, 20:15
Medlem
F.Ks avatar
En tub gas om dan' håller doktorn från stan'.
Citera
2008-02-23, 13:26
Medlem
pompomlitos avatar
finns det sifoner på järnia, snabbt svar tack
Citera
2008-02-24, 00:30
Medlem
martiness avatar
nepps,, inte på vårt järnina här i stan, anledningen är att massa snorungar springer in å köper gas, å det gillades tydligen inte
Citera
2008-02-24, 01:45
Medlem
Xstars avatar
Hur länge är det farligt att vara utan syre? Alltså, hur länge kan man andas endast lustgas utan att få hjärnskador? Handlar det om 1 minut eller 10 minuter?
Citera
2008-02-26, 15:35
Medlem
Reoshis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Hur länge är det farligt att vara utan syre? Alltså, hur länge kan man andas endast lustgas utan att få hjärnskador? Handlar det om 1 minut eller 10 minuter?

jag kan ibland hålla på i timmar, men då andas jag normalt medans jag byter patron, vilket brukar ta 10sec.. inte kännt mig dummare än iaf
Citera
2008-02-28, 18:00
Medlem
vikkoos avatar
Hur länge räcker 10 patroner månetro ???
Citera
2008-02-28, 18:40
Medlem
Snackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vikkoo
Hur länge räcker 10 patroner månetro ???

15 min om du tar det någorlunda lugnt.
Citera
2008-02-29, 17:21
Medlem
Ssjoss avatar
Jag brukar räkna en patron i minuten

Citat:
Ursprungligen postat av Xstar

Jag googlade runt lite, faktisk risk för hjärnskador efter 3 eller 4 minuter verkar vara ett troligt svar. Man ska dock tänka på att om man kör mycket lustgas i en session så sjunker antagligen kroppens "lager" med syrgas, så jag skulle inte rekommendera att hålla inne gasen mer än 1-1,5 minuter utan att andas.
Citera
2008-03-04, 17:32
Medlem
Aldhisslans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
hehe, vore en kul syn, nån boffare fullsmetad i grädde som ramlar bakåt och slår huvudet i en parkbänk!

Haha, det skulle vara riktigt kul att se indeed.

En rolig sak som hänt mig när jag och en polare lekt med lustgas, är att munstycket har blivit så förbannat kallt så man fastnar med övre/undre läppen på munstycket.

Blev en jävla bloody mess till slut när vi fick av den. :E
Citera
2008-03-04, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Jag brukar räkna en patron i minuten

Jag googlade runt lite, faktisk risk för hjärnskador efter 3 eller 4 minuter verkar vara ett troligt svar. Man ska dock tänka på att om man kör mycket lustgas i en session så sjunker antagligen kroppens "lager" med syrgas, så jag skulle inte rekommendera att hålla inne gasen mer än 1-1,5 minuter utan att andas.

Vad är det för mening med att hålla inne gasen ens? Sug in gasen sen andas medan man sätter i den nya. Upprepa tills patronerna är slut.
Citera
2008-03-05, 20:55
Medlem
chaqs avatar
Jävlar... Jag såg en jävligt läskig skräckfilm för några veckorsen med några polare och när vi skulle lägga oss drog jag en 2:a i sängen. Det ända jag kmr ihåg sen ja sög in luften är att efter typ 30sek vakna ja ur "dvalan" genom ett kort högt "Ah!" och vifta me armarna. Mina polare berättade att tiden ja va bäng hade ja kollat in i väggen med uppspärrade ögon typ. Jag kände mig jävligt illa till mods efteråt. Måste ha fått nån jävligt äcklig uppenbarelse av nått slag.
Tur att jag inte kmr ihåg den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in