2005-11-29, 12:18
Medlem
Tuberna man hyr på AGA innehållar bara ren lustgas och inte den vanlig blandningen 50/50 med syre?
Citera
2005-12-07, 19:58
Medlem
tewmtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb
Mer information om riskerna med syrebrist vid inhalering av lustgas:

http://www.resort.com/~banshee/Info/...s.dangers.html

Skulle inte vilja ta lustgas ofta utan tillgång till rent syre.
Hur är det i praktiken angående detta? Att man kan få hjärnskador pga. syrebrist är väl inget nytt, detta kan ju hända även om man svimmar eller håller andan för länge, så i praktiken är det rätt så lugnt om man bara se till att andas mellan varven..?

Finns det några ställen där man kan köpa lustgas för under 50-lappen? Var inne på PGW idag, dom tar 55kr för 10 tuber, det kan ju lätt bli en liten slant om man ska ha ett större parti. Så tips på billiga ställen i Sockholms trakten mottages gärna
Citera
2005-12-07, 20:06
Medlem
RosaBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tewmten
Hur är det i praktiken angående detta? Att man kan få hjärnskador pga. syrebrist är väl inget nytt, detta kan ju hända även om man svimmar eller håller andan för länge, så i praktiken är det rätt så lugnt om man bara se till att andas mellan varven..?

Finns det några ställen där man kan köpa lustgas för under 50-lappen? Var inne på PGW idag, dom tar 55kr för 10 tuber, det kan ju lätt bli en liten slant om man ska ha ett större parti. Så tips på billiga ställen i Sockholms trakten mottages gärna
PGW är så vitt jag och hela min bekanskapskrets den billigaste affären i hela Stockholm, om inte hela Sverige.
Citera
2005-12-13, 07:10
Medlem
Blueheads avatar
Kan även påpeka att pumpen det talas om tidigare i tråden är ren skit.
Snubblade över info om den på en annan sida men efter att ha inhandlat den så upptäckte jag att den inte passar med patronerna (inköpta på PGW). Fick dremla upp en cylinder för att det skulle fungera och då passade den inte ordentligt ändå (cylindern gick inte att ta ur, därför kan man inte borra ordentligt och dessutom riskerar man att skada nålen och därför kan man dremla tillräckligt nära (om man inte vill råka kapa nålen som knäcker patronen)).

Ett gott råd: Köp en sifon istället (eller ännu bättre, snatta den delen du behöver från en sodasifon på classe o).
Citera
2005-12-15, 18:49
Medlem
fnattes avatar
Tolleransen öker ganska fort märker jag. I början vart jag skev som fan, men nu händer inte så mycket...
Citera
2005-12-15, 18:51
Medlem
RosaBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnatte
Tolleransen öker ganska fort märker jag. I början vart jag skev som fan, men nu händer inte så mycket...
Det är nog mest psykisk tolerans, har aldrig hört talas om att man skulle få fysisk tolerans mot n2o. Testa att köra lite set and setting, bra musik och winamp-plugin skadar inte . Håll inne gasen i lungorna ca. 10 sekunder också så ska du se att det slår på fint.
Citera
2005-12-15, 19:04
Medlem
HoChiMinhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnatte

Jasså? Jag har märkt omvänd effekt jag... Varje gång är starkare.
Citera
2005-12-15, 19:06
Medlem
fnattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaBatman
Det är nog mest psykisk tolerans, har aldrig hört talas om att man skulle få fysisk tolerans mot n2o. Testa att köra lite set and setting, bra musik och winamp-plugin skadar inte . Håll inne gasen i lungorna ca. 10 sekunder också så ska du se att det slår på fint.

Jag har skön musik och håller inne gasen tills jag inte orkar längre..
Fick alltid ljudvobbel å grejer på en patron. Inget sådant nu.
Citera
2005-12-15, 19:08
Medlem
skeggys avatar
jo det har jag också märkt av. pröva att ta en paus på typ två veckor-en månad, då blir du rätt ordentligt påverkad
Citera
2005-12-15, 19:28
Medlem
fnattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiMinh

Så var det för mig i början också. Det blev bättre och bättre men inte längre.

Väldigt lite effekt idag, ingen alls nästan. :P Undrar om 150mg tramadol kan påverka lustgas ruset.
Citera
2005-12-19, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiMinh
Samma sak för mig.
Citera
2005-12-20, 23:36
Medlem
TomiXs avatar
Effekten med ljudvobbel osv som en beskriver här ovanför har försvunnit från mig också nu efter att ha inhalerat cirka ~300-400 patroner, dock försvann det redan efter att ha kört 100

Men visst, det är fortfarande en potent booster till psykedelia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in